زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بازار دیجیتال » محبوب‌ترین آیفون 2018 ارزان می شود
تاریخ انتشار : 2019/01/16 - 12:07
 کد خبر: 35840
 247 بازدید

محبوب‌ترین آیفون 2018 ارزان می شود

شرایط فروش اپل در سال 2018 به قدری بحرانی شد که حتی مدیر عامل این شرکت یعنی تیم کوک در نامه رسمی به سرمایه گذاران گوشزد کرد که میزان درامد اپل نسبت به تحلیل‌های قبلی کاهش خواهد یافت. حال به گفته تحلیلگران، اپل قصد دارد تا برای عبور از این شرایط بحرانی، قیمت آیفون XR را در کشور چین مجدداً کاهش دهد.

محبوب‌ترین آیفون 2018 ارزان می شود

سال 2018 این غول فناوری کوپرتینویی با مشکلات بسیاری در زمینه فروش محصولات جدید خود روبرو بوده و بخشی از این فروش ضعیف را به گردن مشکلات اقتصادی موجود در چین انداخته است؛ حتی تحلیلگران معتقدند که فروش آیفون‌های جدید به خصوص نسخه مورد انتظار XR، بسیار پایین تر از گفته‌های اپل بوده و این فروش ضعیف همچنان تا سال 2019 هم ادامه خواهد داشت. در همین راستا تحلیلگران معتقدند که اپل به زودی برای گذر از این بحران مجبور به کاهش قیمت محصولات خود به خصوص آیفون XR در کشورهای ژاپن و چین خواهد شد.

البته خبر کاهش قیمت آیفون موضوع چندان جدیدی به شمار نمی‌رود، زیرا قیمت آیفون XR تنها یک ماه پس از عرضه حدود 100 دلار در ژاپن کاهش پیدا کرد؛ حتی مدتی بعد قیمت آیفون‌های 8 و 8 پلاس و آیفون XR در چین با شرایط ویژه 20% کاهش پیدا کرد، اما این موضوع هم به فروش محصولات اپل کمک چندانی نکرد. تحلیلگران معتقدند که اپل به زودی قیمت آیفون XR را مجدداً در چین کاهش خواهد داد، اما کوپرتینویی‌ها این دفعه اهداف دیگری را در پیش دارند. به گفته تحلیلگران اپل قصد دارد تا با اجرای این سیاست، کاربران چینی را به خرید آیفون XR تشویق کند تا بتواند بخش بزرگی از سهم فروش بازار چین را از چنگال رقبای قدرتمندی مانند اوپو، شیائومی و هواوی خارج کند.

البته اپل برای افزایش فروش محصولات خود نقشه‌های دیگری هم در سر دارد. اخیراً این شرکت تصمیم گرفته است تا خدمات نرم افزاری خود را از حالت انحصاری خارج کرده و به جذب کاربران بیشتر به سمت سرویس‌های خود، فروش محصولات سخت افزاری خود را هم افزایش دهد؛ در واقع سرمایه گذاری اپل در بخش خدمات نرم افزاری افزایش پیدا خواهد کرد و تا حدی شاهد این موضوع در نمایشگاه CES امسال بوده‌ایم. همچنین اخیراً شایعه‌هایی شنیده می‌شود که اپل قصد دارد تا در آینده نزدیک از سرویس استریم محتوا تصویری خود رونمایی کند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بازار دیجیتال , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه