زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» اجتماعی » 1500 لیتر مشروبات الکلی کشف شد
تاریخ انتشار : 2019/01/13 - 22:42
 کد خبر: 35393
 258 بازدید

1500 لیتر مشروبات الکلی کشف شد

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ نفر در استان فارس بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست داده‌اند و تعدادی دچار عارضه جسمانی غیرقابل درمان از قبیل کور شدن چشم و از کارافتادن کلیه‌ها شده‌اند.

1500 لیتر مشروبات الکلی کشف شد

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، احمد رحمانیان با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه از نظر شرعی و قانونی حرام و جرم بوده زمینه‌ساز بسیاری از جرائم است، اظهار داشت: تصادفات رانندگی، ضرب و جرح عمدی، اهانت و توهین، دعاوی خانوادگی و حتی قتل از جمله جرائمی است که بر اثر مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد مشروبات الکلی عرضه شده مشروبات دست‌ساز هستند، افزود: این مشروبات در محیط و شرایط کاملاً غیربهداشتی و با مواد اولیه فاسد و غیرمجاز ساخته و به‌عنوان مشروبات الکلی سالم و یا دارای برند معتبر و در بسته‌بندی شکیل و پلمپ شده عرضه می‌شود.

رحمانیان بیان کرد: در غالب این مشروبات الکلی از ماده اولیه متانول یا الکل چوب که در صنعت کارایی دارد، استفاده می‌شود که مصرف بیش از 150 سی سی آن سبب مرگ مصرف‌کننده و کمتر از آن اگر به صورت رقیق نباشد منتهی به کور شدن یا ایجاد عارضه جسمی غیرقابل علاج می‌شود.

دبیر کار گروه پیشگیری قاچاق کالا و ارز استان فارس افزود: اخیراً ماموران نیروی انتظامی استان محموله 1500 لیتری مشروبات الکلی کشف کرده‌اند که ماده اولیه آن پترولیم اتر بوده که ترکیبی نفتی، سمی و کشنده است که مصرف 10 سی سی آن سبب مرگ مصرف‌کننده می‌شود.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه