زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » ترامپ به سیم آخر زد!
تاریخ انتشار : 2019/01/11 - 18:29
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 35043
 136 بازدید

ترامپ به سیم آخر زد!

در آستانه رکورد ۲۱ روز تعطیلی دولت، ترامپ قصد دارد با استفاده از اختیارات خود و بدون تصویب بودجه توسط کنگره دیوار مرزی را احداث کند.

ترامپ به سیم آخر زد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به ایالت تگزاس از طرح خود برای ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک دفاع کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص تاکید کرد که دولت وی برای خروج از بن بست سیاسی کنونی می‌تواند با اعلام وضعیت «اضطراری ملی» دیوار مرزی را بدون نیاز به تصویب بودجه آن از سوی کنگره احداث کند.

برخی گزارشها حاکی است که رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد با استفاده از بودجه بخش مهندسی ارتش طرح ساخت دیوار در بخش‌هایی از مرز مکزیک را آغاز کند.

پیش بینی می شود دموکرات‌ها در صورت اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی دونالد ترامپ این تصمیم را در مراجع قضایی به چالش بکشند.

در صورت عدم دستیابی کاخ سفید و کنگره به توافقی برای تامین بودجه دولت فدرال، رکورد ۲۱ روزه تعطیلی دولت فدرال امروز جمعه شب شکسته خواهد شد.

تعطیلی دولت فدرال در زمان زمامداری بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق ایالات متحده ۲۱ روز طول کشیده بود.

رئیس جمهوری آمریکا به دنبال کسب بودجه ای ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار در مرز کشورش با مکزیک است. این در حالی است که سران دموکرات‌ ها در کنگره آمریکا با اختصاص چنین بودجه ای برای ساخت دیوار مخالفت می کنند.

اختلاف بین کاخ سفید و دموکراتها در کنگره منجر به تعطیلی دولت فدرال آمریکا شده است.


برچسب ها : ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه