زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » روحانی: آمریکایی ها به اهداف خود نخواهند رسید
تاریخ انتشار : 2019/01/02 - 15:15
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 33902
 323 بازدید

روحانی: آمریکایی ها به اهداف خود نخواهند رسید

رئیس جمهور فعالیت‌های اقتصادی کشور را با وجود فشارهای دشمنان، مثبت و امیدوارکننده دانست و تاکید کرد: به هیچ عنوان آمریکایی ها به اهداف خود برای جلوگیری از صادرات نفت ومشتقات آن دست نخواهند یافت و ایران اسلامی در این مسیر، اقدامات خود را با قوت ادامه می دهد.

روحانی: آمریکایی ها به اهداف خود نخواهند رسید

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با بیان اینکه در جلسات این هفته هیات دولت، وزرا و مسوولان گزارش های خوبی از اقدامات خود ارائه کردند که لازم می دانم ملت عزیز ایران از آن باخبر باشند، گفت: در 9 ماهه گذشته تراز تجاری ناشی از صادرات غیرنفتی با رقم حدود 750 میلیون دلار، دارای تراز مثبت بوده که این رقم نشان دهنده تلاش‌های موفقیت آمیز فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی است.

رئیس جمهور افزود: بر اساس گزارش وزیر نفت، فروش نفت به همان صورتی که مدنظر بود ادامه دارد و برخی مشکلات جزئی که وجود دارد قابل حل بوده و به زودی برطرف خواهد شد.

روحانی با اشاره به گزارش ارائه شده در زمینه اشتغال تصریح کرد: این آمار در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 623 هزار نفر اشتغال خالص را نشان می دهد و این با توجه به شرایط کشورمان امیدوارکننده است و برای اولین بار آمار اشتغال خالص تقریبا به مرز 24 میلیون نفر رسیده است و این درحالی است که در آغاز دولت، تعداد شاغلان 20 میلیون و 600 هزار نفر بود و طی سالهای گذشته در مجموع 3 میلیون و 309 هزار نفر به میزان اشتغال خالص افزوده شده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این آمار نشان می دهد ما می‌توانیم بیکاری را مهار کنیم.

روحانی با اشاره به آمار رئیس بانک مرکزی گفت که این آمار هم امیدوارکننده بود و نشان می‌دهد که التهاب قیمت‌ها درحال کنترل است. آمار بانک مرکزی همچنین به شاخص قیمت‌های تولیدی در سطح عمده‌فروشی مربوط می‌شود و بر این اساس در ماه آذر نسبت به ماه آبان 4.5 درصد کاهش داریم و این خبر بسیار خوشحال‌کننده‌ای است.

رئیس جمهور افزود: آمار تورم در تولید، همیشه پیشخوان اعلام اقتصاد ماه‌های آینده است و این نشان می‌دهد مسیری که دولت و ستاد اقتصادی دولت انتخاب کرده ، مسیری درست و امیدوارکننده است و ان‌شاء الله این مسیر ادامه می یابد.

روحانی با اشاره به گزارش دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه های دفاعی گفت: وزیر دفاع گزارش بسیار خوبی درباره پیشرفت‌ها در زمینه موشک‌های برد متوسط، برد بلند و همچنین موشک‌های هوا به هوا، زمین به دریا، دریا به دریا و همچنین پهپادها ارایه دادند و کار بسیار خوبی در این زمینه ها انجام گرفته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در زمینه تقویت و ارتقاء قدرت دفاعی سرزمین‌ خود هیچ‌وقت تردید نمی‌کنیم، اظهارداشت: یکی از اهداف بلند دولت یازدهم و دوازدهم، تقویت بنیه دفاعی بوده و همه آمار و ارقام نشان می‌دهد که عملکرد این دولت نسبت به دولت‌های قبل در زمینه تقویت بنیه دفاعی پیشتاز بوده است.

روحانی گفت: این آمار نشان می دهد علیرغم اینکه بعضی‌ها ادعا می کنند دولت چشم به آسمان و زمین و غرب و شرق دوخته است ، چشم ‌ما ابتدا به رحمت خداوند بزرگ است که رزق و قدرت از اوست و دوم به بازوان پرتوان ملت عزیز ایران و نه کسی دیگر است.

رئیس جمهور بهره گیری از همه فرصت ها در مسیر آبادانی کشور را ضروری خواند و در عین حال تاکید کرد: این بهره گیری از فرصت ها البته بدان معنا نیست که امید ما به دیگران است. ما باید از همه فرصت‌ها استفاده کنیم و بحمدالله پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است و گزارش امروز در این حوزه ، گزارش امیدوارکننده‌ای بود.

روحانی در ادامه خطاب به اعضای هیات دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: ما امسال باوجودی که تاحدودی مشکلات اقتصادی داشتیم، موفق شدیم لایحه بودجه را به موقع تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم و این کار بسیار مهمی است.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش سازمان برنامه و بودجه و همه وزرا و معاونان در روند تدوین بودجه اظهارداشت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش می‌کنم که به دو اصل 52 و 126 قانون اساسی توجه کنند. اصل 52 اگر با اصل 126 دیده نشود، ممکن است مسیر غیردقیق انتخاب کنیم، طبق اصل 126 قانون اساسی، مسئولیت برنامه و بودجه کشور، مسایل اداری و استخدامی، مستقیماً در اختیار رئیس جمهور و با مسئولیت رئیس جمهور است و این نه صرفا برای دستگاههای اجرایی بلکه تمام بودجه کشور برای همه بخش ها است.

روحانی با تاکید بر اینکه تمام برنامه کشور ، مسایل اداری و استخدامی، طبق قانون اساسی صرفاً به عهده شخص رئیس جمهور است، گفت: رئیس جمهور در این حوزه ها یا شخصاً تصمیم می گیرد و یا نماینده‌ای را انتخاب می‌کند و ما باید توجه کنیم قدرت‌ها و حدودی که در قانون اساسی تبیین شده، مخلوط نشود.

رئیس جمهور افزود: البته بودجه سالانه هم طبق اصل 52 به مجلس ارسال می‌شود و نمایندگان لایحه بودجه را مورد رسیدگی و بررسی قرار داده و تصویب می‌کنند، اما اصل برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کار دولت و کار دستگاه اجرایی است، همانطور که پیوسته با مجلس همکاری و هماهنگی کردیم امسال نیز با همکاری و هماهنگی، این بودجه به تصویب می رسد و در اختیار ما قرار می گیرد.

روحانی در ادامه به تشریح و تبیین مسایل منطقه ای پرداخت و گفت: ما اخیرا شاهد حادثه مهمی در منطقه بودیم. آمریکایی‌ها از سال 2003 میلادی مدعی هستند که عراق و افغانستان را نجات داده اند اما اگر این ادعا درست است چرا شما سفر رسمی علنی به عراق انجام نمی‌دهید تا در خیابان‌های بغداد و بصره ببینید عراقی ها چگونه از شما استقبال می‌کنند؟! اینکه مخفیانه و در شب تاریک وارد یک پایگاه کوچک نظامی می‌شوید و با چند نظامی عکس می‌گیرید و صحبت کوتاهی کرده و یکی دو ساعت بعد نیز از عراق خارج می‌شوید، این به معنای شکست شما است.

رئیس جمهور خطاب به سردمداران کاخ سفید افزود: این حرکت همچنین بدان معناست که شما موفق نبوده اید و می دانید مردم عراق از شما ناراضی هستند و جرأت آن را ندارید که در میان آنان ظاهر شوید، حالا سوریه ، لبنان و یمن را که اصلاً جرأت رفتن ندارید . پس کدام کشور منطقه و در میان کدام ملت منطقه شما محبوب هستید. امیدوارم این درس‌ها ، در سال 2019 برای کاخ سفید آموزنده باشد و از مداخله در زندگی ملت‌ها بویژه ملت فلسطین و موضوع قدس شریف که مربوط به جهان اسلام و همه مسلمان‌هاست، دست بردارد و با درس گرفتن از گذشته، در چارچوب قانون و مقررات عمل کند.

روحانی با بیان اینکه دست برداشتن آمریکا از مداخله در امور منطقه به معنای ایجاد منطقه امن و باثبات خواهد بود، اظهارداشت: هدف ما در این منطقه امنیت و ثبات کامل است و می‌خواهیم مردم در یک مردم‌سالاری که به دست خودشان حکومت‌شان برقرار می‌شود، بتوانند زندگی کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به همبستگی ملت ایران، گفت: همواره همه اقوام، مذاهب و همه استان‌ها در سراسر کشور در کنار هم بودیم و وقتی در کنار هم هستیم به معنای آن است که کارمان پیش می‌رود و دشمن از ما هراس دارد و البته تقویت همبستگی به اقدامات و علامت‌هایی نیاز دارد که اقدام اخیر وزارت خارجه در اینکه یک خانم بلوچ و از اهل تسنن را به عنوان سفیر انتخاب کرده ،یک علامت بسیار خوبی برای همبستگی ملی است.

وی افزود: شاید برای اولین بار در تاریخ ایران است که یک خانمی از اهل سنت مسئولیت سفارت یک کشورمان را به عهده می‌گیرد و این بدان معناست که در کشور ما کرد، بلوچ، ترکمن، عرب و آذری‌ها ، همه در کنار هم هستیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: زبان ، لهجه ، مذهب و سلیقه های مختلف، مانعی برای اینکه همه ما یکپارچه در کنار اهداف بلندمان باشیم، نخواهد بود و با هم این راه را طی خواهیم کرد.

رئیس جمهور در ادامه به انتخاب استانداران خراسان رضوی ، قم ، شیراز و یزد اشاره کرد و گفت: امروز با رأی قاطع هیأت وزیران ، استانداران 4 استان بسیار مهم انتخاب شدند که 3 استان‌ آن مقصد زیارتی همه مردم ایران است و تعداد زیادی زائر در طول سال به زیارت این بقاء متبرکه می‌روند و این سه استان از دیدگاه معنوی بسیار ارزشمند هستند، به همین دلیل هم در این سه نقطه سه حوزه علمیه بسیار بزرگ وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: از برکت حضرت فاطمه معصومه(س) بزرگترین حوزه علمیه تشیع و شاید یکی از بزرگترین حوزه‌های علمیه جهان اسلام در قم قرار دارد و چشم همه مردم جهان در فقه، اصول، تاریخ، فلسفه، کلام، تفسیر و حدیث حداقل در بعد تشیع به حوزه علمیه قم است و در آنجا مراجع، علما و محققین بزرگی هستند که مورد احترام مسلمان‌ها هستند، در مشهد و سایر شهرها نیز حوزه های علمیه عظیمی وجود دارد..

رییس جمهور این 4 استان را از مراکز گردشگری دانست و لزوم توجه به این ظرفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: این استانها از سابقه تاریخی علمی و فرهنگی بزرگی برخوردار هستند که می توان در مسیر معرفی و آبادانی از این ظرفیت ها استفاده کرد.

رییس جمهور یکی از مسایل مشترک این 4 استان را موضوع آب برشمرد و اظهارداشت: زندگی و بخش صنعت وکشاورزی این استان ها باید با آب بیشتر و بهتر احیاء شود و باید برای رفع مشکل آب فکر جدی کنیم، و باید وزارت نیرو در این زمینه برنامه‌ریزی کند.

روحانی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به مسایل زیست محیطی گفت: همه این استان‌ها تقریباً در حاشیه کویر قرار گرفتند و این کویر ضمن اینکه یک نعمت بزرگ و جای بزرگ گردشگری است و منابع و معادن بسیار غنی دارد ، مهار گرد و غبار و شن‌های روان ، موضوع بسیار مهمی است و در این زمینه وزارت کشاورزی و محیط زیست باید تلاش کنند .

رییس جمهور با بیان اینکه در غرب کشور شاهد قدم‌های بسیار خوبی در زمینه تحول در کشاورزی و آب کشاورزی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: برای فلات مرکزی ایران هم باید در زمینه صرفه‌جویی و هم آبی که باید وارد شود، برنامه ریزی شود.

روحانی اضافه کرد: اگر کل کشاورزی مدرنیزه و سامانه‌های نوین آبیاری حاکم شود، تحول زیادی ایجاد می‌کند لذا گام اول برای سرمایه‌گذاری در کشاورزی، سرمایه‌گذاری در آب است. باید کشت گلخانه‌ای و سامانه‌های نوین آبیاری را تقویت کرد و در کنار آن اگر آب دیگری هم نیاز باشد باید به این استان‌ها انتقال یابد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه