زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اسلایدر اصلی » معاون اول رئیس جمهور: دل مردم را خالی کردن و آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست
تاریخ انتشار : 2019/01/02 - 11:19
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 33833
 428 بازدید

معاون اول رئیس جمهور: دل مردم را خالی کردن و آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست

معاون اول رئیس جمهور گفت: دل مردم را خالی کردن و یکسره آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست.

معاون اول رئیس جمهور:  دل مردم را خالی کردن و آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست

اسحاق جهانگیری در نشست بررسی مشکلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های پنهان و محرومیت‌های آشکاری دارد که این محرومیت مثل خار در چشم ماست.

جهانگیری افزود: در سیستان و بلوچستان در طول سال های متمادی اقدامات زیادی برای توسعه زیرساخت ها، عمران و آبادانی انجام شده است، اما نیاز به کار بیشتری دارد.

وی بیان کرد: در آینده نه چندان دور به سیستان، خاش، سراوان و میرجاوه سفر می کنم، اما در هر سفری برای همه نقاط استان تصمیم گرفته می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسائل زیربنایی که منجر به توسعه سیستان و بلوچستان شود در اولویت است.

جهانگیری تصریح کرد: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان برای پست های خالی سازمانی آمادگی داریم مجوز استخدام بدهیم، اما شرایط خاص خودش را دارد.

وی توجه ویژه به حمل و نقل، جاده و ریل سیستان و بلوچستان در بودجه سال آینده و رسیدگی به مسائل فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی و گردشگری را از برنامه های دولت برای توسعه همه جانبه این استان عنوان کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهمیت آب گفت: برای جلوگیری از آب های مرزی اقدام هایی مورد توجه است تا از هدر رفت آب در این استان به دریا جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل آب استان در بلندمدت راهی جز این که خودمان را به آب دریا وصل کنیم نداریم.

وی با اشاره به موضوع حق آبه رودخانه هیرمند گفت: موضوع حق آبه جدی است، به طوری که جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و همسایه افغانستان در این زمینه به گفت و گو خواهد پرداخت.

وی در ادامه بیان کرد: تصمیمات راهبردی خوبی در زمینه توسعه سواحل مکران در سطح کلان کشور گرفته شده که این امر سبب توسعه شرق کشور می شود و در این میان چابهار بهترین استعدادها را دارد و باید به یک بندر بزرگ کشور تبدیل شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه سواحل مکران به طور جدی و ویژه در دستور کار دولت قرار دارد.

جهانگیری اظهار کرد: افغانستان و کشورهای آسیای میانه می توانند از چابهار استفاده کنند. هندوستان و چین می خواهند در بخش های مختلف در چابهار سرمایه گذاری کنند که ما از آن استقبال می کنیم. برای کار کردن با کشورهای آسیای میانه، چین و هندوستان هیچ محدودیتی در چابهار نداریم .

وی از نیروی انسانی به عنوان عامل مهم توسعه یاد کرد و گفت: سیستان و بلوچستان از لحاظ نیروی انسانی استعدادهای بسیار خوبی دارد که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برای توسعه این استان ببریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: راه برون رفت از شرایط حساس و پیچیده پیش روی کشور انسجام و تفاهم بیش از پیش میان ملت و دولت است. نباید به مردم دروغ گفت، بلکه باید شرایط سخت و دشوار را با مردم در میان گذاشت تا از طریق اتحاد، انسجام و وحدت ملی بتوان از آن خارج شد. وجود وحدت در اقوام کشور موجب یاس و ناامیدی دشمنان می شود.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه برای رفع مشکلات همه مسئولان چه در دولت چه در مجلس باید با جدیت تلاش کنند، گفت: دل مردم را خالی کردن و یکسره آیه یاس و ناامیدی خواندن هنر نیست.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم به همین سبب مردم ایران باید با دقت و حساسیت مسائل را دنبال کنند؛ زیرا دشمنان به هر بهانه‌ای ما را مورد تهاجم قرار می دهند.

وی افزود: تلاش ما بر این بود که با زبان گفت و گو و تعامل به دنیا ثابت کنیم که آن ها راه را اشتباه رفته اند و ما درست مسیر را طی کردیم که این محقق شده است. آمریکا با خارج شدن از برجام مجددا تحریم ها را علیه کشور ما از سر گرفت.

وی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی چه در دوران قبل از تحریم و چه بعد از تحریم ها یک نسخه بسیار خوبی برای اقتصاد ایران محسوب می شود که مورد اجماع اهل اقتصاد و ابلاغ رهبر معظم انقلاب نیز است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در دوره جدید آمریکایی ها با فشارهایی که به کشور ما و دیگران وارد کردند نشان دادند که ایران در دنیا سرافراز و اهل منطق، گفت و گو و از حدود قانونی خود تجاوز نمی کند، اما درست در نقطه مقابل، آمریکا قرار دارد که درباره ایران از همه قوانین تجاوز کرده است.

جهانگیری افزود: هم پیمانان درجه یک آمریکا چه در بخش سیاسی و چه در حوزه دیپلماسی ابراز کردند که پشتیبان ایران هستند. همچنین در دنیا ثابت شد که کشورهای مستقل و قدرتمند در مقابل آمریکا یک ضعف جدی دارند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: حمیرا ریگی از خواهران اهل سنت و بلوچ سیستان و بلوچستان به عنوان دومین سفیر زن کشور انتخاب شده که به‌زودی به محل ماموریتش اعزام می شود.

وی با اشاره به رفع محرومیت ها توسط بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان گفت: درباره محرومیت کارهای خوبی توسط بنیاد مستضعفان در این استان انجام می شود و در این رابطه سه نقطه شامل زهک، قصرقند و دلگان انتخاب شده است.

وی افزود: وام های خوبی برای اشتغال روستایی پیش بینی شده، به طوری که در کمتر از یک سال اخیر در سیستان و بلوچستان 266 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی پرداخت شده است.

جهانگیری افزود: در این راستا به هر میزان که در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال باشد تسهیلات پرداخت می شود.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه