زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصادی » گران‌فروشی بی‌سروصدای مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور
تاریخ انتشار : 2018/12/26 - 17:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 33281
 333 بازدید

گران‌فروشی بی‌سروصدای مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور

این‌ روزها شاهد آن هستیم که برخی خودروهای صفر کیلومتر در بازار آزاد، ارزان‌تر از قیمت رسمی اعلام شده توسط کارخانه و شرکت‌ها به فروش می‌رسند.

گران‌فروشی بی‌سروصدای مدیران‌خودرو و کرمان‌موتور

در اقدامی جالب توجه قیمت‌های رسمی اعلام شده برای برخی خودروهای دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو گران‌تر از قیمت این محصولات در بازار آزاد تعیین شده است.

بر این اساس برای خودرو جک s۳، شرکت کرمان موتور قیمت رسمی ۱۶۱ میلیون تومان را اعلام کرده، در حالیکه قیمت فروش این خودرو در بازار آزاد ۱۵۳ میلیون تومان است. همچنین خودرو جک s۵ نیز با قیمت ۲۰۲ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، در حالیکه قیمت رسمی اعلام شده توسط این شرکت، ۲۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

در شرکت مدیران خودرو نیز داستان به همین شیوه برای برخی خودروها پیش می‌رود. به طور مثال خودرو ام‌وی‌ام x۲۲ اتومات اکسلنت اسپورت توسط این شرکت ۱۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، در حالیکه در بازار آزاد قیمت آن در حدود ۱۲۰ میلیون تومان است و مدل اتوماتیک LX آن در شرکت ۱۵۲ میلیون و 100 هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۱۳۲ میلیون تومان قیمت دارد.

خودروی چری تیگو ۷ اکسلنت مدیران خودرو، در بازار حدود ۲۷۲ میلیون تومان قیمت دارد، در حالیکه شرکت میدران‌خودرو آن‌را به قیمت ۳۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است. همچنین خودرو چری تیگو ۵ در بازار آزاد به قیمت ۲۳۵ میلیون تومان عرضه شده، در حالیکه قیمت رسمی اعلام شده توسط شرکت، ۲۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

از همین شرکت، خودروی ام‌وی‌ام x۳۳ در در بازار آزاد با قیمت نزدیک به ۱۷۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما شرکت مدیران‌خودرو قیمت آن را ۱۸۳ میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین کرده است.

در این شرایط از نهادهای نظارتی مسوول به‌ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبری نیست و مشخص نیست که اصولا چرا باید قیمت یک خودرو در کارخانه عرضه‌کننده آن گران‌تر از بازار آزاد باشد!؟


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , خودرو , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه