زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید “فیلتر دوده” اتوبوس
تاریخ انتشار : 2018/12/23 - 17:54
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 32832
 272 بازدید

مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید “فیلتر دوده” اتوبوس

اعضای شورای شهر تهران به خرید فیلتر دوده از محل اوراق مشارکت رای ندادند و موضوع "خرید فیلتر دوده " از ردیف این اعتبار حذف شد.

مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید “فیلتر دوده” اتوبوس

صبح امروز لایحه انتشار 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و اعضای شورای شهر در مورد یکی از بندهای این لایحه در مورد تخصیص بخشی از اوراق مشارکت به خرید فیلتر دوده واکنش نشان دادند و محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل عنوان کرد: فیلتر دوده کارایی لازم را ندارد و بسیاری از اتوبوس‌هایی که این فیلتر را نصب کرده‌اند اقدام به بازکردن فیلتر کرده‌اند و بهتر است به جای فیلتر دوده ، اتوبوس نو بخریم و من اصرار معاونت حمل و نقل را بر خرید فیلتر دوده‌ای که کارایی ندارد را نمی‌فهم.

در ادامه هیات رییسه شورا از محسن پورسید آقایی – معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران – خواست تا توضیحاتی در خصوص کارایی فیلتر دوده ارائه کند، وی گفت: تشخیص این‌که فیلتر دوده بر روی اتوبوس باشد یا نباشد، مساله‌ای نیست که ما دور هم جمع شویم ودر مورد آن بحث کنیم، چرا که تکلیف این مساله را سازمان استاندارد مشخص کرده و این سازمان نیز مکلف کرده اتوبوس بدون فیلتر اجازه شماری‌گذاری ندارد و همچنین کامیون بدون فیلتر جاذب شماره‌گذاری نمی‌شود و می‌توانیم این موضوع را از پلیس بپرسیم که آیا اتوبوس‌ها بدون فیلتر شماره‌گذاری می‌شوند یا نمی‌شوند؟

وی همچنین اضافه کرد: اگر عزیزی می‌گوید که این فیلترها استاندارد نیستند باید با سازمان استاندارد صحبت کرده و مصوبه هیات دولت و شماره‌گذاری را درست کنند، اما فیلتر دوده هم بسیار موثر بوده و خوب عمل کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که 50 فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های تهران نصب شده و 38 عدد آن در حال فعالیت است و باز نشده است، ادامه داد: چهار فیلتر خراب شده و با توجه به گارانتی که داشته است باید شرکت‌اش آن را درست کند و مابقی فیلترها نیز بر روی اتوبوس‌هایی بوده‌اند که از تهران خارج شده‌اند و قرار است این فیلترها از روی آنها باز شوند و به اتوبوس‌های تهرانی نصب شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که فیلترها اثرگذاری خوبی داشته‌اند، گفت: با این حال میزان اثربخشی فیلتر بحثی است که هیات دولت بر روی آن ورود کرده و ما نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران به حذف ردیف اختصاص بخشی از اوراق مشارکت به خرید فیلتر دوده رای منفی دادند و به همین دلیل خرید فیلتر دوده از محل 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت حذف شد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه