زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» بازار دیجیتال » ممنوعیت فروش آیفون های اپل در آلمان!
تاریخ انتشار : 2018/12/22 - 22:27
 کد خبر: 32760
 497 بازدید

ممنوعیت فروش آیفون های اپل در آلمان!

کوالکام پس از آن که فروش آیفون در چین را متوقف کرد، اکنون دادگاهی در آلمان را نیز مجاب کرده تا مانع فروش برخی از مدل‌های آیفون از سوی اپل در این کشور شود.

ممنوعیت فروش آیفون های اپل در آلمان!

کوالکام پس از اعلام رای دادگاهی در مونیخ، به پیروزی دیگری در جریان جنگ حقوقی خود با اپل دست پیدا کرده است. بر اساس حکم این دادگاه، اپل باید فروش مدل‌های آیفون 7 و آیفون 8 را در تمامی فروشگاه‌های خود در آلمان متوقف کند. دادگاه اعلام کرده اپل با استفاده از مکانیزم‌های ذخیره باتری در تلفن‌های هوشمند خود حق مالکیت معنوی کوالکام را نقض کرده است.

این موضوع به تراشه‌های استفاده شده اینتل و Qorvo در مدل‌های آیفون 7، 8 و 10 مربوط می‌شود. کوالکام مدعی شده این تراشه‌ها از قابلیت Envelope Tracking برای صرفه جویی در مصرف باتری استفاده می‌کنند که ناقض یکی از پتنت‌های این شرکت است. دادگاه با رد درخواست اپل برای توقف موقت روند رسیدگی به این پرونده آن‌ها را به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به کوالکام محکوم کرده است. پس از اعلام رای دادگاه، نایب رییس کوالکام، دان روزنبرگ در مصاحبه‌ای با ابراز رضایت از این حکم گفت:

دو دادگاه در دو نقطه مختلف جهان تنها در طی دو هفته اخیر علاوه بر تایید پتنت‌های کوالکام با ممنوعیت فروش آیفون در بازارهای مهمی مانند آلمان و چین، اعلام کرده‌اند اپل در حال نقض آن‌ها است.

کوالکام اعلام کرده رای دادگاه پس از اعلام مبلغ درخواستی این کمپانی به عنوان خسارت طی چند روز آینده اجرایی خواهد شد. اما در طرف مقابل اپل نیز به شبکه CNBC گفته که آن‌ها به این رای اعتراض خواهند کرد. از همین رو انتظار نمی‌رود حکم دادگاه به زودی اجرایی شود؛ با این حال اپل اعلام کرده در جریان روند بررسی تقاضای فرجام‌خواهی، تمامی مدل‌های آیفون 7 و آیفون 8 را از 15 فروشگاه خود در آلمان جمع‌آوری خواهد کرد.

با وجود آن که کوالکام تاکنون دو بار در جریان دعوی حقوقی خود بر سر پتنت‌‌هایش با اپل موفق به پیروزی شده اما شرایط آنقدرها هم که آن‌ها می‌گویند برضد اپل نیست. به تازگی مشخص شده اولین پیروزی آن‌ها در چین، در شرایطی به دست آمده که به مدعی علیه یعنی اپل اجازه حضور در دادگاه و دفاع از خود داده نشده بوده است. گفته می‌شود کوالکام با استفاده از یکی از قوانین این کشور، چنین دادگاهی را برپا کرده که بر اساس آن قاضی رای خود را صادر می‌کند و طرف مقابل نیز مجبور است از آن پیروی کند. این در حالی است که برگزاری چنین دادگاه‌هایی در کشورهایی مانند آمریکا ممنوع است.

اکنون در آلمان نیز رای مشابهی علیه اپل صادر شده است. اما این بار نیز به نظر نمی‌رسد دادگاه در شرایط عادلانه‌ای تشکیل شده باشد. گفته می‌شود کوالکام از ارائه یکی از مهمترین مستندات پرونده به دادگاه خودداری کرده است. بر اساس گمانه زنی‌ها، همین مدرک سبب شکست آن‌ها در دادگاهی که پیشتر در همین مورد در آمریکا برگزار شده بود شده است. با این حال ظاهرا این کمپانی مرتکب عمل خلاف قانونی نشده است. البته اینکه کوالکام از ارائه مستنداتی که در گذشته و در کشور دیگری باعث شکستش شده خودداری کرده موضوع جالب توجهی است. این جزییات مربوط به دو دادگاه برگزار شده در چین و آلمان توسط جاشوا لندائو، وکیلی فعال در حوزه پتنت، افشا شده است.

اپل پس از رای صادر شده دادگاه چینی با ارائه بروزرسانی سعی کرد رای دادگاه را برگرداند و اکنون باید منتظر ماند و دید آیا این کار از نظر دادگاه کافی بوده است یا خیر. تفاوت اصلی که میان این دو پرونده در چین و آلمان وجود دارد این است که مشکلی که در چین در رابطه با کوالکام پیش آمده کاملا نرم‌افزاری بوده؛ در حالی که این بار به نظر می‌رسد این مشکل سخت‌افزاری باشد، از همین رو حل مسئله برای اپل بسیار سخت‌تر خواهد بود.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بازار دیجیتال , تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه