زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر اصلی » امامی‌کاشانی: مدافعین حرم باعث خروج آمریکا از سوریه شدند/ طلاق کجا و امام زمان کجا؟
تاریخ انتشار : 2018/12/21 - 13:13
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 32525
 262 بازدید

واکنش امام جمعه تهران به خروج آمریکا از سوریه

امامی‌کاشانی: مدافعین حرم باعث خروج آمریکا از سوریه شدند/ طلاق کجا و امام زمان کجا؟

امام جمعه موقت تهران شجاعت و ایثارگری شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم را در خروج آمریکا از سوریه موثر دانست.

امامی‌کاشانی: مدافعین حرم باعث خروج آمریکا از سوریه شدند/ طلاق کجا و امام زمان کجا؟

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گفت: اگر جلوی این اراذل و اوباش(کشورهای استکباری) گرفته نشود دنیا را می‌بلعند. امروز شاهدیم که در کشورهایی ایثارگران و جوانان شجاع فداکاری می‌کنند؛ این به دنبال ایثار جوانان ماست. همین شهامت و شجاعت شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم بود که اینها (آمریکا) گفتند ما باید از سوریه بیرون برویم. آنها در واقع از سوریه شکست خوردند و ان‌شاءالله از یمن و فلسطین هم شکست می‌خورند.

وی اضافه کرد: به فضل خدا در همه جا آمریکا و همیارانش و آن گاو شیرده احمقش در کشور سعودی رسوا می شوند و با ذلت و دست خالی از بین خواهند رفت.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توصیه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در مورد بکارگیری افرادی که نسبت به مردم رافت و لطف داشته باشند، افزود: دولت، دستگاه قضا و دستگاه قانون گذاری در این زمینه وظیفه دارند.

وی یادآور شد: دیکتاتور خبیث در آمریکا اتاق جنگ تشکیل داده، ما هم با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و باید در برابر حمله دشمن دفاع کنیم. مسئولان، نهادها و مردم باید دست به دست هم بدهند و نگذارند مشکلات اقتصادی بر کشور غلبه کند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر ضرورت توسل به امام زمان، به برخی معضلات اجتماعی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیتِ طلاق در کشور چیست؟ خانواده متلاشی شده چیست؟ آیا اینها که دنبال طلاق و بر هم زدن زندگی‌اند توجهشان به امام عصر است؟ آیا این وضع آشفتگی در فضای خانواده‌ها با کشور شیعه ایران که ام‌القراست، همخوانی دارد؟

وی همچنین گفت: آیا درست است در ‌خانه‌ای که باید فضای آرامش باشد، فحش و دعوا وجود داشته باشد؟ آیا این نور است یا ظلمت؟ دین است؟ شیعه است؟ توجه به امام عصر است؟

امامی کاشانی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در کشوری مثل ایران که این همه شهید داده و کشور در امنیت خاصی و در تراز بالای عزت و اقتدار قرار گرفته، آیا این وضع اقتصادی و احتکار و رشوه و گران‌فروشی درست است؟ این چه فسادی است که جامعه ما را گرفته؟ این چه جدایی از امام زمان است؟

وی با بیان اینکه کشور ایران و جمهوری اسلامی از نظر ایدئولوژی برجسته‌ترین تفکر دینی است و این تفکر بوده که انقلاب اسلامی را بوجود آورده، افزود: البته ما جوان شجاع، فداکار و ایثارگر فراوان داریم، رویش‌ها هم فراوان است ولی باید توجه به امام عصر بیشتر باشد. طلاق کجا و امام زمان کجا؟ گران‌فروشی، عیاشی، فساد، پول اندازی و خلاف کجا؟ «صلاح کار کجا و من خراب کجا/ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موضوعی بود که از سوی ‌مرحوم شهید مفتح مطرح شد. البته این موضوع بیان مختلف دارد از جمله اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو نهاد همدیگر را کمک کنند. اگر علم دین و طبیعت با هم حرکت کنند هر دو اساس خود را خواهند داشت و دانشگاه هم براساس دین حرکت می‌کند نه فساد و عیاشی و این مربوط به اساس اسلام است.

امامی کاشانی تصریح کرد:‌ دشمنان ما جوانان عیاش می‌خواهند که کشورمان را ببلعند و بروند. در زمان طاغوت می‌گفتند محمدرضا مایه امنیت در خاورمیانه است. مقصود این بود هرکار می‌کنیم سکوتی مرگبار و گورستانی باشد نه صلح. دنیای استکبار چنین چیزی می‌خواهد. آمریکا مثل آل سعود کثیف حرفش همین است. آنها می‌خواهند یمن و عراق و فلسطین و افغانستان و بحرین چنین باشند و دنیایی می‌خواهند که در فساد و عیاشی دست خودشان باشد.

وی ادامه داد: ‌در این شرایط دنیا و اوضاع وخیم برای ظهور امام زمان دعا کنیم، به خودمان رحم کنیم، در تقوا باشیم، پرهیزکار باشیم. عیاشی و طلاق و به هم ریختن خانواده و گرانفروشی خواست دشمن است. برای پول احتکار نکنید، مسابقه گرانفروشی نگذارید. به خدا توجه کنید.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت پنجم دی ماه، سالروز دستور امام(ره) برای تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، ‌گفت: انصافا در حفاظت هواپیما خوب عمل کردند و ما برای خدمتگزاران این عرصه سلامت و توفیق و اجر دنیا و آخرت را مسالت داریم.

امامی کاشانی در پایان سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح را تبریک گفت و ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه، امام زاده‌ها را پناه و ملجاء شیعیان دانست.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه