زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» اجتماعی » مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) : فعاليت در متروي تهران – پرند سرعت مي‌گيرد
تاریخ انتشار : 2018/12/18 - 10:33
 کد خبر: 32064
 514 بازدید

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) : فعاليت در متروي تهران – پرند سرعت مي‌گيرد

علی امام با اشاره به ضرورت تکمیل خطوط متروي تهران- پرند درراستاي ارائه خدمات به شهروندان تاكيد كرد: افزايش سرعت اجرايي در فاز 3 متروي تهران- پرند با طول 19 كيلومتر در اولويت فعاليت‌هاي ما قرار دارد.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) : فعاليت در متروي تهران – پرند سرعت مي‌گيرد

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو)، علي امام با بيان اينكه خط متروي تهران پرند شبكه متروي تهران را به فرودگاه امام خميني ( ره ) و شهر پرند متصل مي‌كند، گفت:  فاز اول آن تا  شهر آفتاب و همچنين فاز دوم  تا فرودگاه امام ( ره) به بهره‌برداري رسيده است.

وي  با اشاره به اينكه فاز سوم اين مجموعه  به طول 19 كيلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختماني اين فاز بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و يكي از لاين‌هاي آن تا نزديكي پرند ريل‌گذاري شده است.

امام با تاكيد بر اينكه  به محض تامين اعتبارعمليات اجرايي فاز 3 به سرعت انجام خواهد شد، تصريح كرد:.زمان‌بندي پيش‌بيني شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهاي اطراف بتوانند در ابتداي زمستان سال آينده با مترو به اقصي نقاط تهران دسترسي داشته باشند.

مديرعامل شركت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با بيان اينكه به هيچ وجه قرار نيست خط پرند تعطيل شده و يا تكميل آن به وزارت راه و شهرسازي سپرده شود، گفت: متاسفانه به دليل عدم تخصيص كافي وبه موقع اعتبارات لازم ، فعاليت در فاز 3 اندكي به كندي پيش رفت.

به گفته مهندس امام تلاش براي جذب حمايت دولت از سوي سازمان برنامه و بودجه ( گروه امور راه و ترابري)، وزارت راه شهرسازي( شركت عمران شهرهاي جديد)، استانداري تهران (معاونت امور عمراني)، نماينده مجلس شوراي اسلامي و همچنين شهرداري تهران (شركت مترو) در حال انجام است.

وي ادامه داد: طي جلسات مشترك؛ توافق نامه هايي به امضا رسيده است تا به موازات تخصيص بودجه به صورت  نقد و يا اسناد اوراق دولتي، شركت عمران پرند به نيابت از وزارت راه و شهرسازي از محل تغيير كاربري وتهاتر زمين‌هاي موجود درشهر پرند جهت تامين مالي بخشي از بودجه تا 150ميليارد تومان در اختيار پيمانكار پروژه قرار دهد.

امام بيان داشت: مقدمات و كارهاي قانوني مربوط در حال انجام است و به زودي با اولين پرداخت عمليات اجرايي سرعت گرفته و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تكميل اين خط خواهند بود.

 

 

 


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه