زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۴
» اسلایدر اصلی » دادستان تهران: تک نرخی کردن ارز فساد زا بود / یقه سفیدها در هر دوره ای توانسته بودند فرار کنند
تاریخ انتشار : 2018/12/16 - 20:08
 کد خبر: 31874
 271 بازدید

دادستان تهران: تک نرخی کردن ارز فساد زا بود / یقه سفیدها در هر دوره ای توانسته بودند فرار کنند

دادستان تهران گفت: یقه سفید‌ها در هر دوره‌ای از قوه قضائیه توانسته‌اند از مجازات فرار کنند؛ اما در این دوره سراغ آن‌ها رفته ایم، به همین دلیل صدای آن‌ها درآمده است.

دادستان تهران: تک نرخی کردن ارز فساد زا بود / یقه سفیدها  در هر دوره ای توانسته بودند فرار کنند

به گزارش تدبیر تازه نیوز، جعفری دولت آبادی، دادستان تهران در جمع دانشجویان دانشگاه قوه قضائیه گفت: فساد و مبارزه با فساد و الزامات فساد از مسائل مهم کشور است. هر چه قدر سه قوه در مبارزه با فساد، همدیگر را خنثی کنند، این مبارزه با مشکل مواجه می شود. پس این سه قوه باید با هم همکاری کنند؛ در هر حال قوانین زیادی داریم که هنوز به روز نشدند.

جعفری دولت آبادی از سیاست های ارزی دولت و تک نرخی کردن ارز به عنوان یکی از تصمیمات فسادزا نام برد و افزود: صدها ثبت سفارش با این سیاست اتفاق افتاد؛ چون ارز بیرون ۴۲۰۰ نبود و قیمت بالاتر بود.

دادستان تهران اظهار کرد: تصمیمات آنقدر باید کارشناسی باشد که موجب فساد نشود. آقایی که الان در زندان است، ۴۰۰ میلیون دلار گرفته و آن را به صرافی داده که به ازای هر دلار ۱۰۰۰ تومان سود گرفته و پول آن را یک کارخانه خریده است و سواد زیادی هم ندارد. همین آقا حسابش خالی بوده ولی به یکباره پول از حسابش فوران می زند؛ اما بانک ها طبق قانون پولشویی به وظیفه خود عمل نکردند.

وی افزود: سیاست ارزی دولت نشان می دهد که طبق پرونده هایی که تشکیل شده، این سیاست فسادزا بوده است.

جعفری دولت آبادی با اشاره به عرضه ۶۸ تن طلا در کشور، افزود: نه تنها قیمت طلا با این تصمیم پایین نیامد؛ بلکه مردم پول ها را از بانک بیرون کشیدند و طلا و سکه را در خانه ذخیره کردند.

دادستان تهران از عدم نظارت به عنوان یکی دیگر از عوامل زمینه ساز فساد نام برد و افزود: بانک مرکزی ۱۸.۵ میلیون دلار ارز وارد بازار کرده است.

وی با بیان اینکه یقه سفیدها در هر دوره ای از قوه قضائیه توانسته اند از مجازات فرار کنند؛ اما در این دوره سراغ آنها رفته ایم، به همین دلیل صدای آنها درآمده، افزود: درمنی ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد؛ با این وجود چند سال است که پرونده درمنی مطرح است. حداقل از سال ۹۰ این پرونده مطرح بوده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه