زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» تله تایپ » دستور روحانی برای ابطال حکم دامادش
تاریخ انتشار : 2018/12/16 - 18:05
 کد خبر: 31832
 280 بازدید

دستور روحانی برای ابطال حکم دامادش

۲ روز پس از انتصاب داماد ۳۳ ساله رئیس جمهور به عنوان معاون وزیر صمت که با واکنش گسترده محافل رسانه‌ای و سیاسی مواجهه شده بود، حالا رئیس کمسیون صنایع مجلس می‌گوید که حسن روحانی دستور ابطال این حکم را داده است.

دستور روحانی برای ابطال حکم دامادش

چند روز قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد “داماد رئیس‌جمهور” به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب شده است. پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها، سایت اطلاع رسانی دولت نیز این خبر را تایید کرد. کامبیز مهدی‌زاده همان شخصی بود که بر اساس حکم رضا رحمانی بر صندلی یکی از معاونین وزیر در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نشست.

سمت گرفتن داماد ۳۳ ساله رئیس‌جمهور در دولت با عنوان معاون وزیر صمت، بار دیگر حواشی انتصابات اقوام حجت الاسلام روحانی را تازه کرد بطوریکه خبرگزاری‌ها دست به انتشار همه انتصابات فامیلی روحانی در دو دولت یازدهم و دوازدهم زدند.

البته این پایان کار نبود و ماجرای پر سر و صدای پس گرفتن داماد رئیس جمهور واکنش های متفاوتی در پی داشت.

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد با انتشار توئیتی در این زمینه نوشت: بنی صدر نخست وزیری حاج سید احمد آقا را مطرح کرد، امام اجازه نداد تا شائبه سوء استفاده از موقعیت پیش نیاید.

حضرت آقا هم ۴ پسر لایق و ۲ داماد فاضل خود را ‘ از پذیرش مناصب برحذر داشته، اما داماد روحانی کامبیز مهدی زاده معاون وزیر شده و طبعا با واکنش تند جامعه مواجه شده است!

در همین زمینه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در اعتراض به انتصابات جدید وزیر صنعت استعفا داد.

رضا انصاری، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید هم درباره انتصاب داماد رئیس جمهور به عنوان معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه واقعا این انتصاب را درک نمی‌کنم؛ دهن کجی بود گفت: وزیر صنعت با انتصاب داماد روحانی به لبه تیغ استیضاح نزدیک شد. این فرد به لحاظ ‏علمی و سوابق، صلاحیت چنین جایگاهی را ندارد و نمی‌توانم باور کنم روحانی در جریان این انتصاب نبوده است.

دبیر کل اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران هم با ارسال نامه ای «کنایه آمیز» به وزیر صنعت، ضمن ارسال کروکی سازمان زمین شناسی برای ارائه به داماد رئیس جمهور، از این اقدام رحمانی به شدت تقدیر کرد.

محمد مهاجری، روزنامه‎نگار هم در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ازدواج شیرین، طلاق شیرین‌تر داماد رییس جمهور» با تعریف ماجرای ازدواج دختر رئیس جمهور در سکوت خبری نوشت: چندماه قبل مراسم ازدواج دختر آقای روحانی برگزار شد. مراسم آنقدر بی سروصدا بود که بسیاری از مسئولین و حتی دولتی ها تا مدتی از آن بی خبر بودند. مراسم در نهایت سادگی ،یک روز عصر و به صرف میوه و شیرینی و با حضور عده کم شماری از بستگان برگزارشد.

برخی بزرگان به آقای روحانی پیشنهاد کردند خبر این ازدواج ساده را منتشر کند،چون باعث امیدواری مردم می شود، اما رئیس جمهور ترجیح داد موضوع در بی خبری تمام شود.

خبر را محالفان رئیس جمهور هم داشتند اما دم برنیاوردند. موافقان او هم سکوت پیشه کردند.

انتشار خبر انتصاب داماد جوان رئیس جمهور – که به نظر می رسد همان فردی باشد که چندماه قبل ازدواجش برگزار شده- به معاونت یکی از وزارتخانه ها ، هر چند شایسته سالارانه باشد ، آنقدر تلخ هست که شیرینی خبر چندماه قبل را از بین ببرد.

با یک دستور ساده آقای روحانی، مبنی بر اینکه دامادشان سمتش را طلاق بدهد می توان ، شیرینی آن ازدواج و حلاوت این طلاق را به هم آمیخت و به خاطرات بیادماندنی مردم،سنجاق کرد.

با این حال رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تعلیق حکم کامبیز مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس‌جمهور گفت: طبق شنیده‌های بنده رئیس‌جمهور دستور داده‌اند که حکم دامادشان به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لغو شود.

وی ادامه داد: اینکه فرزندان بستگان مسئولان پست نگیرند یک بحث است و بحث دیگر درباره جوانگرایی است و بحث دیگر درباره شایسته‌سالاری است که این موضوعات را نباید باهم خلط کرد.

نماینده مردم سبزوار افزود: گاهی ممکن است مسئولی که تجربه دارد و جوان هم است، در پستی مفید باشد که اشکالی ندارد در جایی حضور داشته باشد و نباید از برخی حقوق‌ها وی را محروم کنیم.

شایان ذکر است؛ کامبیز مهدی زاده متولد 1364 در اهر و دانشجوی دکترای زمین‌شناسی با گرایش نفت در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال است. مهدی‌زاده همچنین عضو ستاد سیاست‌گذاری و مشاور شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی، مشاور فرماندار کرج، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه‌ریز مالی پژوهشگاه صنعت نفت، مشاور مدیرعامل شرکت توسعه نفت، مشاور فدراسیون کاراته و عضو هیئت رئیسه ورزش‌های رزمی IMARO و مشاور سازمان ملی جوانان است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه