زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» حمل و نقل » لوکس‌ترین قطارهای دنیا، قصرهایی برروی ریل راه آهن!
تاریخ انتشار : 2018/12/07 - 0:39
 کد خبر: 30419
 336 بازدید

لوکس‌ترین قطارهای دنیا، قصرهایی برروی ریل راه آهن!

قطار امن‌ترین وسیله حمل و نقل دنیاست و در روزهای ابداع و اختراعش، بزرگترین و خاص‌ترین اتفاق قرن به شمار می‌رفت، چیزی در حد قدم گذاشتن بر روی ماه!

لوکس‌ترین قطارهای دنیا، قصرهایی برروی ریل راه آهن!

بنابر اعلام وب‌سایت سامتیک، مسلما اولین نمونه‌های طراحی‌هایی بسیار ابتدایی و با کم‌ترین امکانات ممکن را داشتند. به‌طوری‌که وقتی بالاخره به ایران وارد شد، به آن ماشین دودی می‌گفتند و حاشیه‌های بسیاری در استفاده‌اش وجود داشت، تا جایی که کار حتی به حمله به واگن‌ ها هم می‌کشید! البته ادامه کار چنین نبود و امروزه قصرهایی متحرک بر روی ریل، بجای قطار داریم! با معرفی لوکس‌ترین قطارهای دنیا با ما همراه باشید.

۱- قطار سلطنتی کنیدین-پسیفیک

این قطار بسیار خاص، همانطور که از نامش انتظار می‌رود، سلطنتی است و در گذشته میزبان سفر ملکه الیزابت و لرد ادینبرو، وینستون چرچیل و مکنزی کینگ بوده است. مسیر حرکت قطار سلطنتی کنیدین-پسیفیک در مسیری هزار و ۵۰ کیلومتری است و ۶ روز و ۵ شب به طول می‌انجامد. با اینکه واگن‌ های قطار در سال‌های ۱۹۱۶ تا ۱۹۳۱ ساخته شده‌اند، اما از بهترین نمونه‌های قطاری دنیاست.

۲- بلوترین، قطارهایی کاشی شده!

بلوترین یا قطارهای آبی، مشهورترین قطاریست که در مسیر کیپ تاون و آفریقای جنوبی حرکت می‌کند و همه واگن‌ هایش کاشی کاری شده اند. درون قطار وان‌هایی مرمری وجود دارد و حس بناهای یونانی را در ذهن تداعی می‌کند.

تمام ظروفی که در قطار برای میزبانی وجود دارند از جنس نقره هستند و فضایی بسیار مجلل دارد. البته زیبایی‌های این قطار تنها محدود به فضای بیرونی‌اش نمی‌شود و طراحی بیرونی‌اش هم بسیار خاص است. معمولا برای خرید بلیط قطار بلوترین شما باید از مدتی قبل رزرو خود را انجام دهید.

۳- دانوب اکسپرس، عقاب طلایی دانوب

قطار مخصوص گردشگری دانوب اکسپرس که به نام عقاب طلایی دانوب هم شناخته می‌شود، روی خط راه آهن سراسری سیبری، که طولانی‌ترین مسیر ریلی دنیاست، حرکت می‌کند. این مسیر ریلی مسکو را به روسیه، مغولستان، چین و شرقی‌ترین بخش‌های روسیه پیوند می‌دهد و لوکس‌ترین قطارش، دانوب اکسپرس است.

دکوراسیون فوق‌العاده این قطار با زیباترین مسیرهای ریلی دنیا همراه شده و صحنه‌هایی بسیار دیدنی را به وجود می‌آورد.

۴- بلموند رویال اسکاتسمن، هتلی ۳۶ نفره!

حتی نام این قطار هم بسیار خاص و زیباست! بلموند رویال اسکاتسمن میزبان شما در مسیر حرکت از اسکاتلند به لندن است. در طراحی این قطار مجلل از چوب‌های براق، پارچه‌های گران بها، ظروف تماما برنجی و دکوراسیونی فوق العاده استفاده شده. واگن‌ های کلاسیک این قطار توسط کمپانی پولمن طراحی و تولید شده‌اند و از لوکس‌ترین قطارهای دنیا بشمار می‌رود که تنها ۳۶ مسافر را میهمان خود می‌کند. کیفیت غذاها و خدمات عالی این قطار در عین سادگی، بسیار ویژه و لوکس است.

۵- گلسیر اکسپرس، برفراز کوه‌های سوئیس

گلسیر اکسپرس، در مسیر کوه‌های زیبای آلپ در سوئیس حرکت می کند. حرکت رویایی این قطار از میان ۹۱ تونل و ۲۹۱ پل است! قطاری که با دیواره‌های شیشه‌ای طراحی شده تا فرصت دیدن بهترین مناظر طبیعی دنیا را در اختیار شما بگذارد! ۲۳ درصد از زیباترین تصاویری که از سفر با قطار گرفته شده اند، در این مسیر بوده است!

۶- قطار هفت ستاره کی یوشو ژاپن

این قطار هفت ستاره، لوکس‌ترین قطار در ژاپن است و در طراحی و تزئین دیواره‌هایش از چوب افرا و کریستال استفاده شده! البته این طراحی با استفاده از چوب گردو در کف واگن‌ ها دیدنی‌تر هم شده است. البته جالب است بدانید بالا بودن قیمت بلیط قطار تاثیری در میزان استقبال و خرید نداشته است. تقاضای سفر با این قطار به قدری زیاد است که انتخاب مسافران در آن با قرعه کشی انجام می‌شود و مبلغی ۳۰۰۰ دلاری می‌طلبد!

۷- قطار ونیز سیمپسون اورینت اکسپرس، پل ارتباط لندن و ونیز

شاید این قطار نیاز به هیچ معرفی نداشته باشد، چرا که زیباترین شهرهای دنیا را هم متصل می‌کند، لندن و ونیز! مسیر حرکت این قطار در کنار زیباترین و چشمگیرترین مناطق طبیعی اروپاست و مناظر دیدنی‌اش بسیار رویایی است. قطار ونیز سیمپسون اورینت اکسپرس در مسیر حرکت خود از لندن، ونیز، پاریس، اینسبروک و ورونا عبور می‌کند.

طراحی داخل قطار سبک و سیاق کلاسیک اروپایی دارد و معروف‌ترین میان وعده در لیست غذاهایش، خرچنگ‌هایی است که بصورت سفارشی از فرانسه می‌آیند!

۸- قطار سریع السیر ژاپن، سالن طلای ایستگاه توکیو

خدمات جدیدترین قطار ژاپن، که از توکیو به هوکایدو می‌رود، تنها سرعت در سفر نیست؛ بلکه تجربه بودن در یکی از لوکس‌ترین قطارهای دنیاست. اگر مسافران این قطار، بلیط کلاس “فاخر” را خریداری کنند، می‌توانند در سالن طلای توکیو حضور داشته باشند و از لوکس‌ترین سفر عمرشان لذت ببرند.

۹- آل آندالوس، تجربه معماری فرانسوی در قطار

تمام واگن‌ های قطار آل آندولوس ساخت کشور فرانسه‌اند و اصیل‌ترین معماری فرانسوی را به نمایش گذاشته‌اند. در طراحی قطار سعی بر آن بوده تا فضای کلاسیک با هنرهای معاصر و مدرن تلفیق شود. سوییت‌های قطار استانداردهایی بین‌المللی دارند و در مسیر حرکت خود مناظر زیبای کوه و دریا را به شما تقدیم می‌کنند.

۱۰- رووس ریل، سفر در کنار آبشار های ویکتوریا

رووس ریل یکی از لوکس‌ترین قطار دنیاست که در مسیر شهرهای کشور آفریقا عبور می‌کند و طراحی زیبای قطار به قدری خاص است، که با لقب غرور آفریقا شناخته می‌شود. واگن‌ های چوبی، غذاهایی لذیذ، سوییت‌های رویال، حمام ویکتوریایی و لژهای خصوصی از خدماتی است که در این قطار وجود دارد.

رووس ریل از مقاصدی مانند کیپ تاون، پرتوریا، دوربان و آبشارهای ویکتوریا می‌گذرد و مناظری بسیار منحصر به فرد در اختیار مسافران می‌گذارد. سفر با این قطار می‌تواند خاص‌ترین مکانهای دیدنی دنیا را به همراه داشته باشد و حتی می تواند اوج آرزوی هر انسانی باشد.

قطار فدک یکی از لوکس‌ترین قطارهای ایران

در ایران نیز طی چند سال اخیر قطارهای لوکس و با امکانات رفاهی به ناوگان ریلی کشور اضافه شده‌اند. از بین آن‌ها می‌توان به قطار فدک اشاره کرده که بعنوان قطار ۵ ستاره در ایران شناخته می‌شود.

قطارهای لوکس و ۵ ستاره فدک در سه کلاس تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از لحاظ کیفیت خدمات کمی با یکدیگر متفاوت هستند. این طبقه‌بندی شامل کلاس اکونومی، کلاس تجاری و کلاس ویژه است. برای خرید بلیط قطار با بهترین قیمت می‌توانید عبارت، بلیط قطار سامتیک را در گوگل جستجو کنید.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : حمل و نقل , خبر داغ
ارسال دیدگاه