زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » یادداشت رییس فراکسیون امید به مناسبت روز دانشجو
تاریخ انتشار : 2018/12/07 - 0:10
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 30407
 233 بازدید

یادداشت رییس فراکسیون امید به مناسبت روز دانشجو

محمدرضا عارف در یادداشتی به مناسبت روز دانشجو نوشت، جنبش دانشجویی نسبت به تعدی به حقوق اساسی مردم بی تفاوت نباشد.

یادداشت رییس فراکسیون امید به مناسبت روز دانشجو

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نوشت: «با درود بر شهیدان پاکباز ۱۶ آذر و همه‌ شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که برای اعتلای ملت ایران و رسیدن به حقوق حقه کشورمان فداکاری کردند.

۱۶ آذر نشان‌دهنده‌ جایگاه دانشگاه و دانشجویان، در روند تحولاتی است که جامعه‌ ما را به سوی سرفرازی و آبادانی هدایت می‌کند. استقلال‌خواهی و آزادی‌طلبی دو درسی است که از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به یادگار مانده است و جنبش دانشجویی که به زعم من باید فعالیت چند دهه اخیر خود را مورد و نقد و بررسی جدی قرار دهد، هیچ‌گاه نباید از این دو ویژگی فاصله بگیرد.

جنبش دانشجویی ایران قریب به هفت دهه است که در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران نقشی بی‌بدیل داشته است. مهمترین تمایز این جریان که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و علائق ملی شکل گرفته، آن است که علاوه بر حضور تأثیرگذار، پرسشگر و اصلاحگر در جریانات و رویدادهای مهم کشور، لحظه‌ای نیز از تحول و اصلاح خود غافل نمانده است؛ به سان رودی که جاری و زلال است، هم اصلاح می‌کند و هم اصلاح می‌شود و لحظه‌ای سکون و تردید در تلاش صادقانه برای اعتلای کشور عزیزمان و ارتقای جایگاه و منزلت مردم به خود راه نداده است و رشد و پیشرفت در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را خالصانه دنبال می‌کند.

هویت دانشگاه و دانشجو، تحلیل، نقد و مطالبه‌گری است. نقد حکومت و حاکمیت به معنای براندازی نیست، بلکه می‌تواند تقویت‌کننده حاکمیت باشد. اگر دانشگاه نقد نکند و جنبش دانشجویی نقد را از خود دور کند، از هویت خودش دور می‌شود.

برخورد امنیتی با روحیه نقادی دانشجو که متأسفانه کماکان هم ادامه دارد، دانشجویان را دچار بی‌انگیزگی می‌کند که این بی‌انگیزگی آفت جنبش دانشجویی است.

جنبش دانشجویی باید مدافع آزادی‌ اندیشه، آزادی‌بیان و آزادی‌ اجتماعات که لازمه داشتن یک نظام مردم‌سالار است، باشد.

جنبش دانشجویی باید خود را در درون نظام اسلامی تعریف کند اما این به معنی چشم فروبستن بر کژی‌ها و ناروایی‌ها‌ نیست. جنبش دانشجویی باید در برابر هرگونه انحراف از مسیر انقلاب و تعدی به حقوق اساسی مردم حساس باشد.

در شرایط خاص کشور که شاهد تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران هستیم، دانشجویان و دانشگاهیان باید برای برون‌رفت از این وضعیت، مسئولین را با نقد مشفقانه خود برای اصلاح امور و پاسخ به مطالبات مردم به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.

انتظاری که به عنوان معلم دانشگاه از تشکل‌های دانشجویی به ویژه تشکل‌های اصلاح‌طلب دارم، این است که با نگاه بلندمدت و با روش و منش اخلاقی و حفظ هویت اصلاح‌طلبی فعالیت کنند و در گفت‌وگو پیشقدم باشند و هیچ‌گاه باب گفت‌وگو با تشکل‌های رقیب را نبندند.»


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه