زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » با این نوشیدنی هم لاغر شوید هم از سرما خوردگی فاصله بگیرید
تاریخ انتشار : 2018/12/02 - 18:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 29898
 477 بازدید

با این نوشیدنی هم لاغر شوید هم از سرما خوردگی فاصله بگیرید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع سرماخوردگی، تناسب اندام و تنظیم قندخون موثر دانست.

با این نوشیدنی هم لاغر شوید هم از سرما خوردگی فاصله بگیرید

شربت برگ بو حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، آهن، منیزیم، منگنز، روی(زینک) ، مس، اسید فولیک، سلنیوم، قند ساکاروز، فراکتوز، گلوکز، کارتنولید، کاتچین، لینالول، پنتوتنیک، اسید کافئیک و ویتامین های A، B، C، E، D و غیره است.

برای بررسی خواص شربت برگ بو و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت برگ بو گفت: این شربت بر روی گیرنده های انسولین در بدن تاثیر گذاشته و موجب تنظیم قند خون مخصوصا در دیابت نوع 2 می شود. همچنین موجب طراوت و جوان سازی پوست شده و از بروز چین و چروک در آن جلوگیری می کند.

وی اظهار کرد: از جمله خواص مهم شربت برگ بو رفع سرماخوردگی، سرفه، عفونت، پاکسازی سم های کبد و کلیه ها، کاهش تب و رفع سردردهای میگرنی، همچنین تقویت بینایی، تقویت مو، کنترل فشارخون، رفع یبوست، تناسب اندام و لاغری، ضدنفخ و بادشکن است.

عظمایی بیان کرد: این شربت به علت داشتن اسید فولیک و آهن موجب افزایش گلبول های قرمز خون می شود، لذا برای زنان باردار و جنین مفید است و علاوه بر پیشگیری از کم خونی، باعث جلوگیری از نقص های عصبی جنین در دوران بارداری و زایمان زودرس می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: زنان باردار روزانه فقط مجاز به مصرف یک لیوان از این شربت (بعد از غذا) هستند و به هیچ عنوان نباید در مصرف آن افراط کنند زیرا باعث آسیب به جنین خواهد شد.

وی اظهار کرد: این شربت موجب تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا و رفع درد معده می شود. همچنین برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (ABS) مفید بوده و موجب پیشگیری از تهوع و استفراغ می شود.

عظمایی بیان کرد: کارتنولید موجود در این شربت باعث کاهش التهابات شده و به درمان آرتروز و رماتیسم کمک می کند. همچنین موجب تقویت سیستم قلبی عروقی شده و به علت داشتن اسید کافئیک کلسترول بد خون (ADN) و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خاصیت آنتی اکسیدانی این شربت به علت وجود ویتامین های A، E، C، کاتچین، لینالول و پنتوتنیک در آن است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

وی افزود: این شربت با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به انواع بیماری ها از جمله سرطان ریه پیشگیری می کند. همچنین نشاط آور بوده و موجب رفع اضطراب و افسردگی می شود.

عظمایی اظهار کرد: مقدار مصرف این شربت در طول روز 4 استکان و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب است.

مواد لازم شربت برگ بو (2 لیتر)

عسل نیم کیلو

آب معدنی 2 لیتر

برگ بو خشک 150-200 گرم

آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم

طرز تهیه شربت برگ بو

برگ بوهای خشک را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت 4 تا 5 ساعت بماند.

سپس روی اجاق گذاشته و به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم می جوشانیم.

هنگامی که حرارت متعادل و در حدود 50 درجه شد آن را صاف کرده و عسل را اضافه می کنیم.

شربت را هم می زنیم تا قوام بیاید سپس داخل شیشه می ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت برگ بو

برای تهیه یک لیوان شربت برگ بو، 3 تا 4 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب اضافه می کنیم.

چند قطره لیموترش داخل شربت می ریزیم.

شربت برگ بو آماده نوشیدن است.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه