زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصادی » کارخانه نیشکر هفت‌تپه شروع به کار کرد
تاریخ انتشار : 2018/12/02 - 17:46
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 29882
 372 بازدید

کارخانه نیشکر هفت‌تپه شروع به کار کرد

مدیر عامل جدید شرکت نیشکر هفت تپه گفت: کارگران این شرکت پس از 27روز تعطیلی ، با توافق حاصل شده با کارفرما از امروز یکشنبه بر سر کار خود برگشته و فعالیت خود را از سر گرفتند.

کارخانه نیشکر هفت‌تپه شروع به کار کرد

کیومرث کاظمی روز یکشنبه گفت : با تلاش مسولان استانی و شهرستان و کارفرما، کارگران بخش های مختلف این شرکت بعد از 27 روز تعطیلی فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی گفت: تمام واحدهای مختلف اداری، صنعتی، ترابری، کوره بخار، بازرگانی، آسیاب ها و تولید و تعمیرات فعالیت خود را آغاز کرده اند .

مدیر عامل جدید شرکت نیشکر هفت تپه گفت: با پایان تجمع و اعتراضات کارگری ، کوره بخار ، آسیاب و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه روشن شده و واحدهای مختلف به حرکت در آمدند.

وی گفت: عملیات برداشت نیشکر از مزارع نیز بزودی آغاز خواهد شد.

کاظمی افزود: سطح زیر کشت نیشکر دراین شرکت حدود هفت هزار و600هکتار است که پیش بینی برداشت حدود 350هزار تن نیشکر از آن می شود

به گفته وی حدود 35هزار تن شکر سفید ازاین سطح زیر کشت تولید و روانه بازار می شود.

فرماندار شوش نیز در این رابطه گفت:حدود 13میلیارد ریال هزینه اورهال این کارخانه است که حدود 95 درصد کارخانه نیز نوسازی و بازسازی شده است.

عدنان غزی گفت: به محض اینکه فعالیت کارخانه از سر گرفته شود ظرف 2 یا سه هفته آینده نیز دوماه حقوق باقیمانده کارگران نیز پرداخت می شود.

کارگران این واحد صنعتی از 27 روز پیش در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و پاداش ،حق بیمه و طبقه بندی مشاغل و نیز برای مطالبه بازگشت کارخانه به بخش دولتی دست از کار کشیده بودند.

حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می کنند.

کشت و صنعت هفت تپه ، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

جمعیت کارکنان شاغل در این شرکت بزرگ تولید شکر به صورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف پنجهزار و 500 نفر اعلام شده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه، در 15کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید ، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصادی , تله تایپ , خبر داغ , صنعت،معدن و تجارت
ارسال دیدگاه