زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » محمد توسلی: حسنعلی منصور را نهضت آزادی نزد، موتلفه زد
تاریخ انتشار : 2018/11/30 - 12:13
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 29588
 532 بازدید

محمد توسلی: حسنعلی منصور را نهضت آزادی نزد، موتلفه زد

دبیر کل نهضت آزادی ادعای عبدالرضا داوری درباره اینکه عاملان ترور حسنعلی منصور عضو نهضت آزادی بودند را کذب محض و تحریف اسناد تاریخی خواند.

محمد توسلی: حسنعلی منصور را نهضت آزادی نزد، موتلفه زد

عبدالرضا داوری اخیرا در توییتی اعلام کرده که “برخلاف ادعای موتلفه، سه ضارب حسنعلی منصور یعنی نیک نژاد، صفار هرندی و بخارایی هرگز عضو موتلفه نبودند بلکه از نیروهای نهضت آزادی بودند . آنان در مسجد هدایت، در کنار آیت الله طالقانی و نیروهای نزدیک به نهضت آزادی فعالیت می کردند.”

این ادعا در حالی از سوی عضو ارشد تیم رسانه ای رئیس جمهور دولت نهم ودهم مطرح شده که گفته می شود در هیچ یک از اسناد تاریخی نامی از نهضت آزادی در ماجرای ترور حسنعلی منصور برده نشده است، ضمن اینکه افراد منسوب به حزب موتلفه از همان ابتدا مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته اند.

محمد توسلی دبیرکل نهضت آزادی ایران ادعای عبدالرضا داوری مبنی بر اینکه «سه نفر ضارب حسنعلی منصور نزدیک به نهضت آزادی بودند» را کذب محض خواند و به خبرآنلاین گفت: اسناد تاریخی به وضوح نشان می دهد که این سه نفر از اعضای هیات های موتلفه بودند. در این زمینه شما را به اسناد تاریخی هیات های موتلفه و دادگاه آنان به ویژه خاطرات مرحوم حاج مهدی عراقی از اعضای فداییان اسلام در کتاب «ناگفته ها» ارجاع میدهم که به صراحت به پرونده موتلفه و زندان رفتن آنان در اثر همین ترور اشاره کرده است، ضمن اینکه در آن خاطرات هیچ گاه نامی از ارتباط آنان با نهضت آزادی ایران برده نشده است.

وی ادامه داد: خاطرات مرحوم آقای عراقی و همه اسناد و سوابق هیات های موتلفه نشان می دهد آقایان بخارایی، نیک نژاد وصفارهرندی ارتباط تنگاتنگی با هیات های موتلفه داشته وتصمیمات برای ترور در جمع هیات های موتلفه گرفته شده است.

توسلی با بیان اینکه هیچ ابهامی درباره اینکه ترور حسنعلی منصور از سوی اعضای مرتبط با هیات های موتلفه صورت گرفته وجود ندارد، تاکید کرد: در آن سال ها گفتمان نهضت آزادی مبارزه قانونی، علنی و مسالمت آمیز بوده و مرحوم مهندس بازرگان در دفاعیه تاریخی خود نیز در دادگاه نظامی سال 1343 تاکیدکردند که ما آخرین گروهی هستیم که با زبان قانون با شما صحبت می کنیم.

دبیر کل نهضت آزادی ادامه داد: این اظهارات آقای مهندس بازرگان یعنی ما طرفدار مبارزه قانونی هستیم ولی دیگران ممکن است با شرایط انسدادی که در جامعه به وجود می آید دست به خشونت و ترور زده یا کار انقلابی انجام دهند.

توسلی تاکید کرد: بنابراین مطلبی که آقای داوری مطرح کردند به طور کامل خلاف مستندات تاریخی و کذب محض است.

وی با طرح این سوال که باید دید انگیزه تحریف های تاریخی ازسوی مجموعه آقای احمدی نژاد چیست؟ گفت: واقعیت این است که عملکرد آقای احمدی نژاد و همکاران شان در دو دوره ریاست جمهوری نه تنها بر اساس صداقت و رعایت امانت تاریخی و منافع ملی نبود بلکه هزینه هایی را به کشور تحمیل کردند، بنابراین رفتار اخیر آقای داوری را می توان در همین راستا تعبیرو تفسیر کرد.

توسلی تاکید کرد: سوابق نهضت آزادی بر کسی پوشیده نیست اما احتمالا با توجه به ابهاماتی که در هویت مجموعه آقای احمدی نژاد و گذشته آنها وجود دارند آنها به دنبال رد گم کردن باشند، براین اساس می خواهند بگویند نهضت آزادی ایران سابقه خشونت دارد.

دبیر کل نهضت آزادی تصریح کرد: نیاز است کارشناسان تاریخی که در این زمینه بررسی می کنند انگیزه های امروز این افراد را که دست به این گونه دروغ پردازی ها و تحریف تاریخ می زنند،مشخص کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه