زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» بین الملل » محمد بن سلمان در آرژانتین ترسید
تاریخ انتشار : 2018/11/29 - 17:32
 کد خبر: 29552
 579 بازدید

محمد بن سلمان در آرژانتین ترسید

شبکه الجزیره اعلام کرد ولیعهد سعودی در سفر به پایتخت آرژانتین برای شرکت در اجلاس گروه بیست، به جای هتل، سفارتخانه عربستان را برای اقامت برگزید.

محمد بن سلمان در آرژانتین ترسید

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در آرژانتین گزارش داد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که قرار بود در سفر به آرژانتین برای شرکت در اجلاس گروه بیست در هتل«فورسیزن» بوئنوس آیرس مستقر شود، مقر سفارتخانه عربستان را برای اقامت برگزیده است.

بر اساس گزارش الجزیره، محمد بن سلمان پس از مشورت با تیم امنیتی خود و مقامات آرژانتین در خصوص احتمال برگزاری تظاهرات در مقر هتل «فورسیزن» (در اعتراض به وی) تصمیم گرفت بجای اقامت در این هتل مجلل، به سفارتخانه عربستان در بوئنوس آیرس برود.

شماری از معترضان هنگام ورود محمد بن سلمان به مقر سفارتخانه عربستان در بوئنوس آیرس، شعارهایی علیه وی سر دادند.

شبکه الجزیره در ادامه به نقل از خبرنگار خود از جو امنیتی شدید اطراف سفارتخانه عربستان پس از ورود ولیعهد سعودی به آنجا خبر داد. نیروهای ویژه که مسئولیت تامین امنیت این سفارتخانه را بر عهده دارند، مسیرهای منتهی به این مکان را مسدود کرده و با قراردادن بلوک هایی، این مسیرها را بسته‌اند.

همچنین برای تأمین امنیت ولیعهد سعودی بر روی پنجره‌های اصلی سفارتخانه عربستان، شیشه های ضد گلوله نصب شده تا در مدت اقامت محمد بن سلمان در مقر این سفارتخانه، وی از هرگونه خطری در امان باشد.

گفتنی است محمد بن سلمان جزء نخستین مقاماتی بود که برای شرکت در نشست گروه بیست وارد آرژانتین شد؛ حضوری که پس از مرگ جمال خاشقجی (روزنامه‌نگار منتقد سعودی) در مقایسه با مقامات دیگر کشورهای شرکت‌کننده در این نشست، با بیشترین حساسیت روبرو بوده است.

محمد بن سلمان در نخستین سفر خارجی خود پس از جنایت قتل جمال خاشقجی، ابتدا به شماری کشورهای عربی سفر کرد و پس از آن وارد بوئنونس آیرس، پایتخت آرژانتین شد.

هفته گذشته آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا) اعلام کرد قتل خاشقجی به دستور مستقیم محمد بن سلمان صورت گرفته است، اما دونالد ترامپ با تردید در صحت گزارش سیا اعلام کرد آمریکا متعهد می شود شریکی راسخ برای عربستان باشد. ترامپ همچنین با اشاره به محمد بن سلمان اعلام کرد شاید این شاهزاده سعودی از طرح ترور خاشقجی خبر داشته و شاید هم بی خبر بوده باشد.

سفر محمد بن سلمان به آرژانتین در حالی انجام شده است که سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر از آرژانتین خواسته تا با استناد به بندی در قانون اساسی این کشور که متعلق به جنایات جنگی است، در خصوص نقش ولیعهد سعودی در جنایات ضد بشری رخ داده در یمن و نیز قتل جمال خاشقجی تحقیق کند.

دیده‌بان حقوق بشر چند ساعت قبل از سفر بن سلمان در حساب توییتر خود نوشت: دست عدالت کوتاه نیست و شاید به ناقضان آن حتی (در حال حضور) در قاره دیگری برسد و این مسأله را باید ولیعهد سعودی پیش از شرکت در نشست گروه بیست در آرژانتین بداند.

این سازمان همچنین پیشتر در توییتی خطاب به محمد بن سلمان اعلام کرده بود: ای محمد بن سلمان، پیش از سفر به آرژانتین برای بزک چهره‌ات در برابر مقامات کشورها در نشست بیست، بدان دستگاه قضایی آنجا ممکن است در خصوص جنایاتت تحقیق کند.

گفتنی است مقامات آرژانتین اقدامات امنیتی شدیدی را برای میزبانی گروه بیست در نظر گرفته‌اند که استقرار 24 هزار نیروی پلیس، ممنوعیت ورود به بخش هایی از پایتخت، بستن ایستگاه های مترو و نیز یکی از فرودگاه‌ها، از جمله این اقدامات به حساب می آیند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه