زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» بین الملل » ترامپ از مردم خواست بدون نگرانی آیفون بخرند
تاریخ انتشار : 2018/11/28 - 13:47
 کد خبر: 29352
 503 بازدید

ترامپ از مردم خواست بدون نگرانی آیفون بخرند

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با تأکید بر اعمال تعرفه بر گوشی‌های آیفون، از مردم خواست بدون نگرانی آیفون بخرند.

ترامپ از مردم خواست بدون نگرانی آیفون بخرند

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت: امیدوارم تعرفه‌های پیش‌بینی شده بر تمام محصولات وارداتی از چین اعمال شود از جمله محصولاتی از اپل که در چین تولید می‌شوند مشمول این قانون گردند.

ترامپ با تایید اعمال تعرفه 10 درصدی گوشی‌های آیفون ساخت چین از مردم خواست با خیال راحت آیفون بخرند و نگرانی گرانی این گوشی‌ها نباشند. این اخبار پس از نشست چهار روز گذشته ترامپ با رهبران چین اعلام شد. رهبران چین پیش از این نشست ابراز امیدواری کرده بودند که بتوانند در گفت‌وگو با ترامپ اعمال تعرفه‌ها را تا 1 ژانویه به تعویق بیاندازند.

مسئولان چینی گفته‌اند اعمال چنین تعرفه‌هایی حدود 25 درصد قیمت 200 میلیار دلار محصولات چینی که به آمریکا صادر می‌شود را افزایش می‌دهد. ترامپ در پاسخ به درخواست چینی‌ها برای به تعویق انداختن اعمال تعرفه‌ها گفت: درخواست پکن برای جلوگیری افزایش قیمت‌ها راه به جایی ندارد و بعید است که با خواسته آن‌ها موافقت شود.

اگر تعرفه‌ها بر اجناس چینی اعمال شود، مطمئنا تاثیر به سزایی در دادوستد 267 میلیارد دلاری چین و آمریکا خواهد گذاشت. البته اعمال این تعرفه‌ها هنوز قانونی نشده و ترامپ هنوز تصمیم قطعی برای اعمال تعرفه 10 تا 25 درصدی را بر روی محصولات اپل و سایر تکنولوژی‌های ساخت چین نگرفته است.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند اعمال چنین تعرفه‌هایی بر روی شرکت‌های فناوری تاثیر مخرب خواهد گذاشت و به طبع قیمت محصولات اپل را که در چین ساخته می‌شوند، افزایش خواهد داد. وقتی از ترامپ در مورد افزایش قیمت محصولات اپل سوال پرسیده شد، گفت: ممکن است در ابتدا واکنش مردم نسبت به این افزایش قیمت‌ها نامطلوب باشد ولی این تعرفه‌ 10 درصدی به راحتی می‌تواند توسط مصرف‌کنندگان جبران شود.

ترامپ به چینی‌ها پیشنهاد داده که اگر به طور واقعی خواهان عدم‌اعمال تعرفه‌ها هستند، باید امکانات و تجهیزات خود را به ایالات متحده آمریکا انتقال دهند و در اینجا کارخانه بسازند تا از پرداخت تعرفه و سوبسید معاف شوند. رهبران ایالات متحده و چین قرار است در اجلاس G20 که به زودی در آرژانتین برگزار می‌شود، در خصوص این تعرفه‌ها گفت‌وگوهای ویژه‌ای داشته باشند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه