زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » کشف هشت جسد مومیایی شده جدید در داخل تابوت های فرعون
تاریخ انتشار : 2018/11/28 - 9:16
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 29266
 406 بازدید

کشف هشت جسد مومیایی شده جدید در داخل تابوت های فرعون

وزارت آثار باستانی مصر روز سه شنبه در بیانیه از کشف هشت جسد مومیایی شده جدید در داخل تابوت های فرعون در غرب قاهره خبر داد.

کشف هشت جسد مومیایی شده جدید در داخل تابوت های فرعون

به گزارش پایگاه خبری المصراوی، در بیانیه این وزارت خانه آمده است: تیم کاوش باستان‌شناسی فعال در این منطقه، در جنوب شرق هرم پادشاه « آمنمهات دوم» (1895 تا 1929 پیش از میلاد) در منطقه باستانی « دهشور» در استان «الجیزه»، شماری گورستان های زیرزمینی حاوی چندین تابوت را کشف کردند.

آمنمهات دوم، سومین فرعون دودمان دوازدهم مصر باستان است که برای 35 سال میان سال‌های 1929 تا 1895 پیش از میلاد فرمانروایی می‌کرده است.

«مصطفی وزیری» دبیرکل شورای عالی آثار باستانی که یک نهاد دولتی است، گفت: این تیم کاوش کارهای خود را در شهر آگوست (مرداد) گذشته آغاز کرده بود.

وزیری ادامه داد: هشت گور با تابوت ساخته شده از آهک کشف شد که مومیایی ها با لایه رنگی به شکل انسان پوشیده شده است.

دبیرکل شورای عالی آثار باستانی بدون اشاره به پنج تن از مومیایی ها اعلام کرد که سه تن از آنها، وضعیت خوبی داشتند و به دوران جدید یعنی (1085 تا 332 پیش از میلاد) باز می گشتند.

وزیری افزود: عکس تابوت ها در اختیار کمیته نمایشگاه موزه های مصر قرار می گیرد تا در مراسمی که وزارت باستان شناسی در داخل کشور برگزار می کند، قرار گیرد.

مقام های مصری هرچند وقت یکبار از کشف های باستان شناسی خبر می دهند، کشوری که سرشار از آثار باستانی بسیار نفیس مربوط به عهد پادشاهان مصر است.

مقام های مصری اوایل آبان ماه نیز از کشف آثار باستانی جدیدی مربوط به «رامسس دوم» در منطقه «عرب الحصن» شهر «المطریه» در شرق قاهره خبر دادند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه