زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » چگونه کالری برنج را کاهش دهیم؟
تاریخ انتشار : 2018/11/24 - 16:09
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28793
 387 بازدید

چگونه کالری برنج را کاهش دهیم؟

برنج ماده ی غذایی خوشمزه ای است که به دلیل افزایش وزن و تاثیر در تناسب اندام کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از طرفداران برنج هستید و به دلیل تناسب اندام کمتر مصرف می کنید توصیه می کنیم کالری برنج را کاهش دهید و سپس با خیال راحت مصرف کنید.

چگونه کالری برنج را کاهش دهیم؟

اگر نمی دانید چگونه کالری برنج را کاهش دهیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

چگونه کالری برنج را کاهش دهیم؟

برنج سرشار از نشاسته است و 200 گرم برنج تا حدود 250 کیلوکالری انرژی وارد بدن می‌کند. البته این میزان با توجه به نوع برنج متفاوت است. با این حال می‌توان کالری برنج را به نصف کاهش داد و با خیالی راحت‌تر آن را مصرف کرد.

پلوی مخلوط

در بین مواد غذایی حاوی نشاسته مانند برنج، سیب زمینی و پاستاها، برخی این نشاسته را با سرعت بیشتری در بدن به قندهای قابل جذب تبدیل می‌کنند. بنابراین باید به دو نکته توجه داشت:

مواد غذایی حاوی شاخص گلیسمی بالا (کالری بیشتر) که با سرعت به قند تبدیل می‌شوند.
مواد غذایی با شاخص گلیسمی پایین (کالری کمتر) که به مدت زمان بیشتری برای آزاد کردن قند نیاز دارند.
احتمالاً تا اینجای مطالب را اکثر شما می‌دانستید. مهم این است که در منزل تبدیل به یک شیمیدان شوید و تلاشتان را برای تغییر دادن شاخص گلیسمی مواد غذایی و کاهش کالری انجام دهید. در واقع شیوه‌ی پخت برنج تأثیر زیادی در میزان شاخص گلیسمی آن دارد و این رازی است که باید بدانید.

3 تکنیک برای کاهش شاخص گلیسمی برنج

یک محقق سریلانکایی 8 غذا با بیش از 38 نوع مختلف برنج تهیه کرده و به نتایج جالبی در خصوص کاهش کالری و شاخص گلیسمی برنج رسیده است که در زیر عنوان می‌کنیم:

برنج را بشویید

برنج را قبل از پخت با آب بشویید تا نیمی از نشاسته‌ی آن گرفته شود. سپس اجازه دهید تا در آب سرد خیس بخورد. زمانی که آب به نشاسته آغشته و کدر شد آن را عوض کرده و دوباره آب تمیز داخل برنج بریزید؛ البته با این کار علاوه بر کمتر شدن شاخص گلیسمی مقداری از مواد مغذی برنج هم از آن خارج می‌شود.

پیلاف به جای کته و پلوی سفید

به جای کته یا پلوی دمی از پیلاف استفاده کنید. اگر اسم پیلاف برایتان کمی عجیب و غریب است باید بگوییم که این نوع برنج تا حدودی شبیه برنج کته استامبولی و یا قاطی پلوهای خودمان است که با انواع سبزیجات طبخ می‌شود. به این صورت که ابتدا انواع سبزیجات مخصوص پیلاف مانند قارچ، تره فرنگی، سیر و غیره را تفت می‌دهند و سپس برنج را شسته و داخل آن می‌ریزند.

بعد از کمی تفت آب گوشت را به آن افزوده و بعد از جوشیدن زیر شعله را کم کرده و اجازه می‌دهند برنج آماده شود. می‌توانید در اینترنت دستور تهیه‌ی پیلاف را به طور کامل پیدا کنید. در این روش استفاده از سبزیجات و روغن باعث خنثی شدن شاخص گلیسمی برنج می‌شود.

به این ترتیب که به آب برنج کمی روغن نارگیل اضافه کنید. بعد از پخته شدن برنج، آن را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود. این شیوه یعنی سرد کردن برنج ساختار آن را به طور کامل عوض کرده و میزان کالری آن را به نصف می‌رساند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه