زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » ماجرای سفر فوری به لواسان برای شهرداری آخوندی
تاریخ انتشار : 2018/11/24 - 13:27
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28780
 672 بازدید

ماجرای سفر فوری به لواسان برای شهرداری آخوندی

از آقای ناطق نوری خواستم صریح نظر خود را بیان کند و اگر بخواهید امانت نگه می‌دارم و نمی‌گویم از قول شماست.

ماجرای سفر فوری به لواسان برای شهرداری آخوندی

مهمان برنامه این هفته دستخط، مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران و رئیس شورای عالی استان‌ها بود.

بخشی از این گفتگو را می خوانید:

*شما به آقای حناچی رای دادید با آقای آخوندی؟

خیر. من خیلی صریح بیان کنم که به آقای حناچی رای دادم. البته آقای آخوندی را هم مدیر توانمندی می‌دانم.

 

*خیلی‌ها می‌گفتند آقای آخوندی است.

بله، در بررسی‌های اولیه آقای آخوندی خیلی جلوتر بود. روز قبل از رای‌گیری قرار بر این شد که کاندیداهای نهایی یعنی آن دو نفری که به مرحله آخر می‌رسند، در کمیسیون‌ها حضور یابند و با اعضای شورا گفت‌وگو کنند. در کمیسیون‌های تخصصی این بحث‌های مختلفی که صورت گرفت خیلی نقش داشت. یک نقش دیگر هماهنگی بین شهردار تهران و حاکمیت به طور کلی اعم از قوه قضائیه، دولت و مجلس و هم چنین نهادهای انقلابی و غیره مطرح بود.

به این دلایل همه اینها روی هم انباشته شد و با یک رای اختلاف آقای حناچی رای آورد، البته در اینجا بیان کنم که باور من این است که از نظر توانمندی و صداقت و پاکدستی، هر دو کاندیدا مبرز و روشن بودند؛ یعنی در شرایط اولیه که گذاشتیم و ۱۷-۱۶ شرط برای احراز این مسئولیت بود، تمام این شروط را این دو کاندیدا داشتند.

*احتمالاً به گوش شما هم رسیده است که آقای آخوندی را که در دولت به هر حال موفق عمل نکرده است، چرا به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران انتخاب کردید؟

من این قضاوت را قبول ندارم. یعنی ارزیابی من غیر از این است. چون کارهایی که ایشان در … اولاً حوزه‌ای که ایشان مسئولیت داشت حوزه وسیع و گسترده‌ای بود، هم مسائل شهرسازی و هم مسئله راه و ارتباطات بوده است، حتی در مسئله شهرسازی مساکنی که افتتاح و پیگیری کرد، تعداد زیادی بود ولی در هیچ کدام خود او مستقیم شرکت نکرد یا خبری نکرد به دلیل این که انتقادات جدی نسبت به مسکن مهر داشت که قبلاً عمل می‌شد.

*همین اخیرا وزیر جدید راه و شهرسازی عذرخواهی از دارندگان مسکن مهر کرده که خیلی‌ها هنوز مانده‌اند و کار انها انجام نشده است.

علتش این است که حجم عظیمی سرمایه در بیابان‌هایی که نه آب داشت و نه برق داشت و نه راه داشت و نه خدمات زیربنایی داشت، هزینه شد که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داد. نقد اینکه این مسکن مهرها تمام نشده ایراد در مدیریت آقای آخوندی نبود، به حرکت و سرمایه‌هایی برمی‌گردد که در آنجا مصرف شد.

*و خود شما زمانی شهردار تهران بودید.

بله، برداشت من این است که آقای آخوندی مدیر قوی بود.

*می‌گویند برای آقای آخوندی لابی‌های سیاسی موثرتر از تخصص ایشان بوده؛ این درست است؟

لابی‌های مثبت یا منفی؟

*قطعاً لابی‌های مثبت پشت صجنه سیاسی.

این متقابل بود. من باید بگویم در این چند روزی که سپری کردیم هر روز چند صد پیامک برای من علیه ایشان می‌آمد.

*از طرف چه کسانی بود؟ خواص یا غیرخواص بود؟

عمدتاً ناشناس بودند.

*ولی برخی می‌گویند تاثیر مثبت‌ها بیشتر بود چون در نهایت به نام آقای ناطق نوری می‌خورد. درست است؟

اتفاقاً به قول معروف به خال زدید. یکی از افرادی که مخالف شهردار شدن ایشان بود آقای ناطق نوری بود. حتی من با عجله به لواسان برای دیدار ایشان رفتم و برای اینکه نظر ایشان را بدانم، چون می‌دانید ایشان فامیل و باجناق هستند.

البته می‌گویند باجناق فامیل نمی‌شود.

(می‌خندد) ‌بله، از آقای ناطق نوری خواستم صریح نظر خود را بیان کند و اگر بخواهید امانت نگه می‌دارم و نمی‌گویم از قول شماست ولی به من بگویید فردی که فامیل شما است و زیر و بم ایشان را می‌شناسید، از نظر پاکدستی و سلامت چطور است و ضمناً برای این کار مناسب است یا خیر؟

ایشان گفت از ابتدای انقلاب با ایشان کار کرده‌ام. موقعی که من وزیر کشور بودم عباس آخوندی ۲۲ ساله بود و به وزارت کشور بردم و او را می‌شناسم. از نظر پاکدستی کاملاً آدم سالمی است ولی هم به خود او گفتم که به درد این کار نمی‌خورید و نروید و هم به شما می‌گویم.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی , گفتگو
ارسال دیدگاه