زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » دلیل اصلی دشمنی عربستان با خاشقجی چه بود!
تاریخ انتشار : 2018/11/23 - 16:36
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28609
 463 بازدید

دلیل اصلی دشمنی عربستان با خاشقجی چه بود!

براساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، روزنامه‌نگار مقتول و مخالف سعودی به خاطر انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا مربوط به اواخر ۲۰۱۶ از سوی عربستان از حضور در رسانه‌ها منع شده بود.

دلیل اصلی دشمنی عربستان با خاشقجی چه بود!

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه آمریکا در جدیدترین گزارش خود درباره سوابق حقوق بشری عربستان اعلام کرد که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی که ماه گذشته میلادی در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شد، در سپتامبر ۲۰۱۷ در تبعیدی خودخواسته به آمریکا رفت و به خاطر نوشته‌هایش در صورت بازگشت به عربستان با دستگیری روبرو می‌شد.

در این گزارش همچنین آمده است، ستون نویسی خاشقجی در روزنامه الحیات چاپ عربستان به دلیل فشارهای سیاسی لغو شده بود.

براساس گزارش‌های چندین منبع خبری، در سال ۲۰۱۶، مقام‌های عربستان این روزنامه‌نگار را از نوشتن، حضور در تلویزیون و شرکت در نشست‌های خبری به دلیل اظهاراتش علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منع کردند.

این ممنوعیت پس از آن اعمال شد که خاشقجی در نشست سیاستگذاری در اندیشکده موسسه واشنگتن در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶ حضور یافت و به انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای ترامپ پرداخت و موضع ترامپ در خاورمیانه را متناقض توصیف کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه