زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » گوشی های هوشمند سامسونگ رکورد شکنی کرد
تاریخ انتشار : 2018/11/23 - 16:23
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28606
 205 بازدید

گوشی های هوشمند سامسونگ رکورد شکنی کرد

در مجموع ۳۸۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ در سطح جهان به فروش رسیده‌اند که سهم سامسونگ از همه‌ی شرکت‌های دیگر بیشتر بوده است؛ هواوی و اپل در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

گوشی های هوشمند سامسونگ رکورد شکنی کرد

اوایل ماه جاری میلادی بود که موسسه‌ی Counterpoint Research آمار و ارقام رسمی مربوط به سهم شرکت‌های مختلف از فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ را منتشر کرد؛ حال پس از گذر چند هفته، این امکان برای‌مان فراهم شده است تا این موضوع را ریزتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم هر کدام از شرکت‌ها، توانسته‌اند چه عملکردی از خود بر جای بگذارند.

بر اساس این آمار، طی ماه‌های جولای تا سپتامبر ۲۰۱۸، سامسونگ موفق شد بیشترین سهم بازار را از لحاظ فروش (۱۹ درصد) تصاحب کند؛ در ضمن دو شرکت محبوب هواوی و اپل نیز توانستند به‌ترتیب با در اختیار گرفتن ۱۴ و ۱۲ درصد از سهم فروش، در رده‌های دوم و سوم جای بگیرند.

از طرفی، اوپو و شیائومی عملکرد متوسطی از خود به‌جای گذاشتند و هر کدام از آن‌ها توانستند ۹ درصد از سهم بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، از آن خود کنند. به‌علاوه، ویوو و لنوو نیز به‌ترتیب ۸ و ۳ درصد از سهم فروش را در اختیار گرفتند. در کنار این‌ها، ظاهرا شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال نتوانسته رقم فروش زیادی را برای خود ثبت کند، البته گفتنی است که میزان فروش دستگاه‌های این شرکت نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۷، به‌میزان ۷۳ درصد رشد داشته است که رقم قابل‌توجهی به‌شمار می‌آید.

در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به‌طور کلی شاهد فروش ۳۸۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بودیم؛ گفتنی است که در مقایسه‌ی این بازه‌ی زمانی با سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷، متوجه افت ۵ درصدی تعداد گوشی‌های به‌فروش‌رسیده می‌شویم.

در کنار این‌ها، طبق آمار جدید، شرکت اوپو توانسته با کسب ۱۶ درصد از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در آسیا، بهترین عملکرد را در این بازار بر جای بگذارد. شرکت‌های هواوی (۱۵ درصد)، ویوو (۱۵ درصد) و شیائومی (۱۴ درصد) نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان اوپو در بازار آسیا هستند. نکته‌ی جالب توجه این است که سامسونگ توانسته تنها ۱۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در آسیا را در اختیار بگیرد.

همانطور که انتظار داشتیم، اپل توانست با کسب ۳۹ درصد از میزان فروش گوشی‌ها در آمریکای شمالی، این بازار مهم را قبضه کند. سامسونگ با ۲۶ درصد، توانست در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد.

قوی‌ترین عملکرد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸، به بازار اروپا بر می‌گردد؛ جایی که این شرکت کره‌ای توانست ۳۱ درصد از سهم این بازار را در اختیار بگیرد. هواوی با ۲۲ درصد و اپل با ۱۹ درصد به‌ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

به‌طور کلی با وجود کاهش ۵ درصدی میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی، این بازه‌ی زمانی برای برخی از شرکت‌ها سودآور بود. سامسونگ در گزارش مالی‌اش نشان داد که توانسته به سود خوبی دست یابد، از طرفی دیگر شیائومی نیز توانست به‌لطف عملکرد عالی در بازار هند، افت فروش خود را در بازار چین جبران کند. اپل توانست در مجموع فروش خوبی را برای محصولاتش تجربه کند؛ از طرفی روند به‌شدت صعودی میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت، یکی از اصلی‌ترین دلایل سود بالای اهالی کوپرتینو بوده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , فناوری
ارسال دیدگاه