زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بین الملل » رئیس جمهور عراق برای دیدار پادشاه عربستان به ریاض رفت
تاریخ انتشار : 2018/11/19 - 10:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 28038
 203 بازدید

رئیس جمهور عراق برای دیدار پادشاه عربستان به ریاض رفت

رئیس جمهور عراق در جریان دیدار با پادشاه عربستان درخصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رئیس جمهور عراق برای دیدار پادشاه عربستان به ریاض رفت

برهم صالح، رئیس جمهور عراق در دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به بررسی شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و در راس آن یمن پرداخت.

خبرگزاری رسمی عربستان “واس” در گزارشی اعلام کرد که ملک سلمان در دیدار با رئیس جمهور عراق در ریاض به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات منطقه پرداخت.

این خبرگزاری به مدت زمان سفر برهم صالح به عربستان اشاره‌ای نکرد.

برهم صالح سفر منطقه‌ای خود را از کویت آغاز کرد و پس از آن به امارات، اردن، ایران و عربستان رفته است. این نخستین سفر خارجی وی از زمان انتصابش به عنوان رئیس جمهوری عراق در دوم اکتبر سال جاری میلادی است.

عراق به دنبال جذب حمایت کشورهای خارجی برای بازسازی کشور است که به دلیل جنگ با گروه تروریستی داعش از سه سال پیش آسیب‌های زیادی دیده است.

از سوی دیگر، طبق گفته مسئولان، محمد علی حکیم، وزیر خارجه عراق که همراه برهم صالح به این کشور سفر کرده بود با عادل الجبیر، همتای سعودی خود نشستی جداگانه داشته است.

روابط عربستان و عراق پس از دهه‌ها تنش در چند سال اخیر بهبود یافته است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بین الملل , خبر داغ
ارسال دیدگاه