زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۵
» اقتصادی » اجاره کارت سوخت ماهی 2 میلیون تومان/ ۳۶ کارت در اجاره یک نفر!
تاریخ انتشار : 2018/11/13 - 13:26
 کد خبر: 27245
 309 بازدید

اجاره کارت سوخت ماهی 2 میلیون تومان/ ۳۶ کارت در اجاره یک نفر!

در حال حاضر کارت سوخت از چرخه انرژی کشور حذف شده است و فرد نیازی به داشتن آن ندارد، به همین خاطر به راحتی معامله انجام می‌شود.

اجاره کارت سوخت ماهی 2 میلیون تومان/ ۳۶ کارت در اجاره یک نفر!

خرید و فروش کارت سوخت تو جایگاه‌ها این روز‌ها حسابی رونق گرفته است و برخی سودجویانی که قصد قاچاق سوخت را دارند در جایگاه‌ها اقدام به خرید کارت‌های سوخت ماشین‌های سواری، موتورسیکلت و حتی کامیون می‌کنند که البته قیمت هر کدام متفاوت است و قیمت‌ها از ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا مرز ۱ میلیون تومان هم می‌رسد.

تغییر نرخ ارز در ماه‌های گذشته قاچاق سوخت را دارای توجیه اقتصادی کرد خرید و فروش و اجاره کارت سوخت از استان‌های مرزی کشور شروع شد و حالا به پایتخت هم رسیده است به طوریکه دلالان سوخت در جایگاه‌های بنزین کارت‌های بنزین مردم را از آن‌ها می‌خرند و تا زمانیکه فرد اقدام به اعلام مفقودی کارت به پلیس۱۰+ کند تا کارت جدید صادر شود نزدیک به ۳ هفته تا یک ماه طول می‌کشد که این مدت برای سوءاستفاده از کارت برای قاچاق زمان مناسبی محسوب می‌شود.

جایگاه‌داران چه می‌گویند؟

یکی از جایگاه‌داران سوخت در خیابان سهرودی به رویداد۲۴ گفته است: متاسفانه مدتی است که خرید و فروش کارت سوخت باب شده است و این برای عده‌ای دلالان که کارت‌های سوخت را برای قاچاق سوخت در آن سوی مرز‌ها استفاده می‌کند، بسیار سودآور است در حال حاضر هم که کارت سوخت از چرخه انرژی کشور حذف شده است و فرد نیازی به داشتن آن ندارد و به همین خاطر به راحتی معامله انجام می‌شود.

به گفته او قیمت‌های مختلفی برای خرید کارت سوخت داده می‌شود که البته قیمت کارت سوخت کامیون و کارت سوخت‌های گازوئیلی بیشتر از همه مشتری دارد و تا قیمت بین ۱ تا ۲ میلیون هم برای آن قیمت می‌دهند.

آگهی‌های خرید و اجاره کارت سوخت در فضای مجازی

در کنار خرید و فروش‌های حضوری کارت سوخت، این معاملات به فضای مجازی هم راه یافته است و در برخی از سایت‌ها خرید و فروش و حتی اجاره کارت سوخت دیده می‌شود.

برای مثال کارت سوخت گازوئیلی کامیون با قیمت لیتری ۵۰۰ تومان درخواست داده شده است. شهروند دیگری آگهی داده است که کارت سوخت را ۲۰۰ هزار تومان می‌خرد یا هرماه بابت اجاره آن ۱۰۰ هزار تومان اجاره می‌دهد.

قیمت فروش هرلیتر بنزین کامیون‌های تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان

هرمز دلال کارت سوختی است که از بندرعباس آگهی خرید و فروش کارت سوخت را زده است. او می‌گوید: سهمیه کارت سوخت کامیون‌های تهران تا ۶ هزار لیتر است و سهمیه تریلی‌های بندرعباس تا ۴ هزار لیتر است که اگر کارت سوخت مربوط به تهران باشد قیمت بالاتری برای هرلیتر آن می‌دهم.

او قیمت هرلیتر بنزین برای کارت سوخت کامیون در تهران را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر و قیمت هرلیتر بنزین برای کامیون بندرعباس را تا ۴ هزار تومان خریداری می‌کند.

ماهی دو میلیون تومان در ازای اجاره کارت سوخت

هرمز درباره نحوه کارش می‌گوید: قراردادی بین خریدار و فروشنده کارت سوخت انجام می‌شود و به ازای هر یک ماه که کارت سوخت اجاره داده شود مبلغ ۲ میلیون تومان به حسابتان واریز می‌کنم، مشروط به آنکه کارت سوخت را نسوزانید.

او که به گفته خودش ۳۶ کارت سوخت خودرو دراختیار دارد، می‌گوید کارت سوخت خودروی سواری را هم خریدارم البته نه به تعداد اندک بلکه اگر تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ کارت سوخت خودرو سواری را داشته باشی همه را یک جا می‌خرم و برای هرلیتر آن بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان پول می‌دهم.

البته بسیاری دیگر از مردم در شبکه‌های مجازی مانند توییتر نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند و یکی از آن‌ها دراین مورد توییت کرده و نوشته است که دولت اگر می‌خواهد جلوی قاچاق را بگیرد بهتراست کارت سوخت را در مناطق مرزی فعال کند همچنین سهمیه‌بندی هویتی انجام دهد تا میزان مصرف مردم را تحت کنترل داشته باشد.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اقتصادی , انرژی , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه