زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » تاج هم خداحافظی می کند
تاریخ انتشار : 2018/11/07 - 12:37
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 25378
 586 بازدید

تاج هم خداحافظی می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال با توجه به استفاده از منابع عمومی دولتی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می شود.

تاج هم خداحافظی می کند

به گزارش تدبیر تازه نیوز، علی لاریجانی در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که صبح دیروز (سه‌شنبه ۱۵ آبان) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص موفقیت های تیم های ملی در سطوح مختلف نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار کرد: سطح فراگیری و انتظار مردم به واسطه علاقه ای که به رشته ورزشی فوتبال دارند، بسیار بالاست و باید به این پدیده کمک کرد که آنچه مورد علاقه مردم است، به نحوی در کشور پیش برود. ما نیز از شما به دلیل کسب این موفقیت ها در بخش های مختلف قدردانی و تشکر می کنیم که موجبات شادی مردم را فراهم کرده اید.

وی درباره دولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال گفت: در گذشته هم بارها عنوان شده که فدراسیون فوتبال نیز مانند سایر فدراسیون های ورزشی به هیچ وجه دولتی نیست و از نظر قوانین نیز وزارت ورزش دخالتی در عزل و نصب های این فدراسیون ورزشی ندارد. در این راستا اگر شبهه‌ای هم وجود داشته باشد، قابل رفع است. اداره مردمی فدراسیون‌ها فواید بسیاری دارد و مجلس نیز آمادگی دارد در این زمینه چنانچه نقص قانونی وجود داشته باشد، آن را برطرف کند.

لاریجانی درباره نظام مند شدن درآمدهای فدراسیون فوتبال نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز بهتر است که در حوزه حق پخش تلویزیونی فدراسیون فوتبال از لحاظ کسب درآمد مستقل و در قانون صداوسیما نیز این موارد گنجانده شود. پیش از این دکتر مطهری نایب رئیس مجلس نیز این مباحث را پیگیری می کرد تا فدراسیون ضمن مستقل شدن در حوزه درآمدی به دولت وابسته نباشد.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

*{ درباره نامه اخیر فیفا به فدراسیون فوتبال و شبهه‌ای که درخصوص دخالت دولت در عزل و نصب های فدراسیون فوتبال مطرح شده است}: این موضوع کاملا روشن است که دولت‌ در عزل و نصب فدراسیون‌ها هیچ نقشی ندارند، اگر نیاز است در این زمینه مجلس می‌تواند به صورت مکتوب این مسئله را برای فدراسیون روشن کند تا فدراسیون بر این اساس با فیفا مکاتبه داشته باشند تا مسئله برای فیفا هم شفاف شود.

فدراسیون‌های ورزشی مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‎شوند

* موضوع بعدی درخصوص موضوع بازنشستگی است که مجلس قانون متاخری را گذرانده است و در این بخش شمولیت قانون فقط مربوط به موسسات غیردولتی نمی شود بلکه هر موسسه‌ای که به نحوی از بودجه‌های دولتی استفاده می کند، مشمول قانون خواهد شد و چون در این امور فدراسیون‌های ورزشی نیز به نحوی در فهرست موسسات عمومی غیردولتی گنجانده می شوند، مشمول قانون خواهند بود.

* اصولاً این مسئله یک نوع قانونگذاری داخلی بوده و ارتباطی به دخالت دولت در فدراسیون ندارد؛ مجلس در این باره قانونگذاری می کند، همانطور که مجلس برای نظام مند کردن فعالیت بخش خصوصی قانون می گذارد.

*معاونت قوانین مجلس نیز همزمان با نامه ای که شما از فیفا برای بنده ارسال کردید، درخصوص دولتی یا غیردولتی بودن فدراسیون ها و قانون اخیر مجلس گزارش مبسوطی را ارائه کرده است که درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان صراحتاً اعلام شده فدراسیون فوتبال به ۵ دلیل مشمول این قانون خواهد شد. بنابراین مدیران فدراسیون‌ فوتبال بدون دخالت دولت و براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال برگزیده می شوند ولی شامل قانون بازنشستگی خواهند شد. اما اینکه در آینده آیا شما بتوانید از قانون خود را مستثنی کنید یا خیر، موضوع دیگری است که نیازمند طرح و لایحه ای مجزاست و یقیناً به زمان اجرای قانون فعلی نخواهد رسید.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان دخالت در انتخابات فدراسیون محسوب نمی‎شود

*{درباره اینکه انتخابات فدراسیون فوتبال براساس قوانین فیفا نباید تحت تاثیر اشخاص ثالث قرار داشته باشد}: با قانون مجلس این انتخابات به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت، در واقع مجلس قانونی برای ورزش کشور وضع نمی کند، بلکه این قانون برای تعیین تکلیف بازنشستگان کشور است.این نوع قانونگذاری مانند قانونگذاری در حوزه تجارت است و اگر کسی بخواهد در کشورمان کار و فعالیت اقتصادی داشته باشد، باید از قوانین کشور تمکین کند.

*قانونگذاری در کشورها غیر از دخالت دولت در امور فدراسیون هاست و فیفا ایرادی به این مسئله مترتب نمی دارد بلکه دخالت دستگاه های دولتی محل بحث فیفا است، بنابراین تمام قوانین مربوط به نهادهای عمومی و غیردولتی درخصوص فدراسیون ها صدق می کند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه