زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» تله تایپ » زمانِ آزمون اروپا؛ سوئیفت دسترسی ایران را محدود کرد
تاریخ انتشار : 2018/11/05 - 21:22
 کد خبر: 25091
 305 بازدید

زمانِ آزمون اروپا؛ سوئیفت دسترسی ایران را محدود کرد

«جامعه جهانی ارتباطات بانکی» مشهور به «سوئیفت» امروز اعلام کرد دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سامانه پیام‌رسان بانکی را تعلیق کرده است.

زمانِ آزمون اروپا؛ سوئیفت دسترسی ایران را محدود کرد

به نوشته رویترز، سوئیفت در بیانیه‌ مختصری که امروز منتشر کرده اشاره‌ای به نام این بانک‌ها و یا بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران نکرده است. سوئیفت در بیانیه امروز تعلیق همکاری با بانک‌های ایرانی را اقدامی «تأسف‌آور» خوانده اما گفته این تصمیم «در راستای حفظ ثبات و انسجام نظام مالی جهان» گرفته شده است.

اقدام امروز سوئیفت، در صورتی که با واکنش اتحادیه اروپا مواجه نشود نشان‌دهنده ناکارآمدی «قوانین مسدودساز» که این اتحادیه برای حفظ برجام آن را فعال کرده به شمار می‌رود. رویترز نوشته «قوانین مسدودساز» به شرکت‌های اروپایی هشدار داده در صورت پایبندی به قوانین فراسرزمینی آمریکا در زمینه تحریم‌ها مشمول جریمه خواهند شد.

در همین راستا، سخنگوی کمیسیون اروپا بدون هیچ‌گونه اظهارنظری در قبال تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که همه منتظر واکنش اتحادیه اروپا به این تحریم‌ها بمانند. به گزارش یورونیوز، این سخنگوی کمیسون اروپا اعلام کرد که تا روشن نشدن مسائل، چیزی نخواهد گفت. وی گفت: من بیش از این وارد جزئیات نمی‌شوم. منطقی نیست که بیش از این وارد جزئیات شویم؛ اما منتظر بمانید.

گفتنی است وزیر امور خارجه و خزانه داری آمریکا امروز با برگزاری یک نشست خبری جزئیات تحریم‌های ضد ایرانی را اعلام کردند. وزیر خزانه داری آمریکا گفت: در این تحریم‌ها 700 فرد، گروه، هواپیما و کشتی مورد تحریم قرار گرفته است. همچنین صدها فرد و گروه دیگر که قبلا تحت تحریم بودند مجدد تحریم‌ها علیه‌شان اعمال می‌شود و این تحریم‌ها در حوزه‌های نفت، بانک و سوخت است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه