زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اسلایدر دوم » برای لاغری این رژیم غذایی خوشمزه را از دست ندهید
تاریخ انتشار : 2018/11/05 - 11:46
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 24984
 572 بازدید

برای لاغری این رژیم غذایی خوشمزه را از دست ندهید

یافته‌های پژوهشی جدید نشان می‌دهد که غذایی خوشمزه می‌تواند جزئی از یک رژیم غذایی سالم باشد و منجر به اضافه وزن هم نشود.

برای لاغری این رژیم غذایی خوشمزه را از دست ندهید

پاستا نمونه‌ای از کربوهیدرات‌های تصفیه شده است، این دسته از کربوهیدرات‌ها پیش از این به عنوان یکی از عواملی که منجر به اپیدمی اضافه وزن می‌شوند، شناخته شده بودند، چرا که کربوهیدرات‌های تصفیه شده می‌توانند به سرعت جذب جریان خون شوند.

با این حال شاخص گلیسمیک پاستا پایین است و بنابراین خوردن پاستا سطح قند خون را به اندازه دیگر کربوهیدرات‌ها افزایش نمی‌دهد.
پژوهشگران بیمارستان سنت مایکل تحلیلی سیستماتیک روی همه داده‌های مربوط به آزمایش‌های کنترل شده تصادفی انجام دادند. آنها از میان حدود 2500 مشارکت کننده 30 مورد را یافتند که پاستا را به جای سایر کربوهیدرات‌ها و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم با شاخص گلیسمیک پایین مصرف می‌کردند.

جان سیونپیپر سرپرست این پژوهش که در مرکز تغذیه بالینی و اصلاح ریسک مشغول به کار است، می‌گوید: این پژوهش نشان می‌دهد که خوردن پاستا منجر به اضافه وزن یا افزایش چربی خون نمی‌شود؛ در واقع نتایج آزمایش نشان می‌دهد که پاستا می‌تواند منجر به کاهش جزئی وزن هم بشود بنابراین برخلاف نگرانی‌های قبلی شاید بتوان گفت پاستا می تواند جزئی از یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی با شاخص گلیسمیک پایین باشد.

شرکت کنندگان در این آزمایش به طور متوسط هفته ای 3/3 بار پاستا خوردند که هر بار آن معادل تقریباً یک نصف فنجان پاستای پخته شده بود.

به گزارش بی ام جی اُپن شرکت کنندگان پس از دوره ای دوازده هفته‌ای حدوداً نیم کیلو کاهش وزن داشتند.

نویسندگان این پژوهش تأکید دارند که یافته‌های آن ها در حالتی درست است که پاستا در کنار دیگر غذاهای با شاخص گلیسمیک پایین و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی با شاخص گلیسمیک پایین مصرف شود.

پژوهشگران معتقدند برای این که مشخص شود که آیا مصرف پاستا به عنوان بخشی از رژیم‌های غذایی سالم دیگر منجر به کاهش وزن خواهد شد به تحقیقات بیشتری نیاز است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اسلایدر دوم , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه