زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » تخم مرغ باعث کاهش خطر بیماری های قلبی
تاریخ انتشار : 2018/11/04 - 10:48
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 24751
 259 بازدید

تخم مرغ باعث کاهش خطر بیماری های قلبی

اگر نگران بیماری قلبی هستید، گزینه های مختلفی برای تقویت سلامت قلبی عروقی وجود دارند که می توانید مد نظر قرار دهید. ترک سیگار یا کاهش استفاده از آن حتی به میزان یک نخ در روز، پیاده روی برای 40 دقیقه چند بار در هفته، به ویژه برای زنان پس از آغاز دوره یائسگی، رفتن منظم به سونا و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم از جمله این اقدامات هستند.

تخم مرغ باعث کاهش خطر بیماری های قلبی

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از “بست لایف”، مطالعه ای جدید که در نشریه Heart منتشر شده نیز نشان داده است مصرف یک تخم مرغ در روز می تواند به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی، سکته مغزی، و دیگر بیماری های قلی عروقی را کاهش دهد.

تخم مرغ از گزینه های ثابت در رژیم های غذایی سالم محسوب می شود، اما به واسطه محتوای کلسترول بالای خود از شهرت بدی نیز برخوردار شده است.

تا پیش از این، پژوهش هایی که پیوند سلامت قلب و مصرف تخم مرغ را مورد بررسی قرار داده اند، به طور معمول از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار بودند.

اما مطالعه ای که توسط کانگین یو، استادیار دانشگاه پکن انجام شده است نتایج مربوط به 416,213 بزرگسال چینی که در بازه سنی 30 تا 79 سال قرار داشتند را طی یک بازه زمانی نه ساله تجزیه و تحلیل کرده است.

در همین راستا، کمی بیش از 13 درصد شرکت کنندگان روزانه یک تخم مرغ مصرف می کردند، در شرایطی که 9 درصد از مصرف این ماده غذایی پرهیز می کردند. نتایج بررسی ها نشان داد افرادی که در گروه مصرف کننده تخم مرغ قرار داشتند با 26 درصد خطر کمتر برای سکته مغزی هموراژیک، 28 درصد خطر کمتر برای مرگ ناشی از این نوع سکته مغزی، و 12 درصد خطر کمتر بیماری قلبی ایسکمیک مواجه بوده اند.

نتایج این مطالعه نشان می دهند که مصرف یک تخم مرغ در روز برای سلامت قلب مفید است، به ویژه آن که این ماده غذایی سرشار از پروتئین کیفیت بالا و دیگر مواد مغذی ضد بیماری نیز است.

انجمن قلب آمریکا مصرف یک تخم مرغ در روز را برای بهره‌مندی از تمام فواید آن توصیه کرده است، در شرایطی که میزان مصرف کلسترول روزانه را به 300 میلی گرم محدود کرده است.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه