زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » وزیر دفاع: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست
تاریخ انتشار : 2018/11/04 - 10:46
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 24747
 223 بازدید

وزیر دفاع: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست

وزیر دفاع با اشاره به تاثیر تحریم ها در رشد فناوری نیرو های مسلح گفت: از مصادیق روشن تاثیر تحریم ها بر رشد و توسعه کشور، نیروهای مسلح است، نیروهای مسلح قدیمی ترین مجموعه ای هستند که توسط آمریکا تحریم شدند.

وزیر دفاع: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست

به گزارش تدبیر تازه نیوز، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: ساخت و تولید جت جنگنده تمام ایرانی کوثر با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اوج هنرنمایی فرزندان رشید ملت ایران در صنعت دفاعی است که با وجود تحریم های دشمنان، ضمن رفع یکی از حیاتی ترین نیازهای هوایی کشور، دستاورد راهبردی جدیدی را در حوزه رزم هوایی به عنوان هدیه به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف ایران اسلامی و نیروهای مسلح تقدیم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت جنگنده در ایران افزود: شهید ستاری بلافاصله بعد از جنگ اعلام کردند ما می توانیم جنگنده بسازیم، ایشان جنگنده آذرخش را شروع کرد و آذرخش ساخته شد. پس از آن طرح و تجربه به صنایع دفاع منتقل شد و بر اساس آن صاعقه ۱ و ۲ را ساختیم و امروز آنها در نیروی هوایی مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: کوثر به نوعی نسل چهارم تجارب ما در ساخت جنگنده است، کوثر یک هواپیمای تمام ایرانی در تمام ابعاد است. بال، بدنه، موتور هیدرولیک و همه مجموعه هایی که برای یک هواپیما لازم است در داخل ساخته شد و به حمدالله امروز صاحب یک هواپیمای خوب و پیشرفته هستیم.

وزیر دفاع تاثیر تولید جنگنده کوثر را در افزایش توان نیروی هوایی بسیار خوب دانست و گفت: با الحاق جنگنده کوثر به ناوگان نیروی هوایی ارتش ما از لحاظ تعداد و کیفیت، جنگنده های پیشرفته تری را در اختیار خواهیم داشت و چون یک جنگنده داخلی است محدودیت پرواز نخواهیم داشت و خلبانان ما می توانند تعداد ساعات بسیاری را پرواز کنند و از تجربه بیشتری برخوردار شوند، همچنین نیروی هوایی دیگر دغدغه قطعه نخواهد داشت.

وی با اشاره به همکاری سازمان صنایع هوایی با شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و صنایع کشور در تولید جنگنده کوثر، تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد و منابعی که ما به این حوزه تخصیص می‌دهیم تعیین می کند که در سال چند نمونه از این جنگنده تولید شود. امروز قراردادی میان فرمانده نیروی هوایی و صنایع هوایی امضا شد و قرار شد که در یک مدت زمان معقول، سه یا چهار اسکادران در اختیار نیروی هوایی قرار بگیرد.

وزیر دفاع در خصوص دلایل هجمه رسانه های خارجی به رونمایی جنگنده بومی کوثر، اظهار داشت: فرزند عزیز شهید ستاری مطلبی را نوشتند و یک جمله را از مرحوم گاندی نقل کردند، گاندی گفته بود موقعی که با یک موفقیت روبرو می شوید دشمنان سعی می کنند در ابتدا آن را نادیده بگیرند و در مرحله دوم آن را زیر سوال می برند و در مرحله سوم آن را انکار می کنند وقتی دشمنان توانمندی شما را انکار می کنند یعنی شما به موفقیت رسیده اید.

وی ادامه داد: هجمه ای که از سوی دشمنان انجام شد نشان داد که آنها خوب فهمیده اند که ایران موفقیت بزرگی را به دست آورده است و این موفقیت می‌تواند اعتماد به نفس بزرگی را برای ملت ایران و نیروهای مسلح به وجود آورد به همین دلیل با تمام توان آمدند که این موفقیت را تخریب کنند اما نتوانستند و امروز فضای دیگری در کشور حاکم است و تمام کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد برای اینکه توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم بسیار خوشحال هستند.

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص پیام توانمندی ساخت جنگنده بومی کوثر در سطح منطقه و جهان گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که تلاش می‌کنیم تا ملت های منطقه در صلح ، ثبات و آرامش باشند. امنیت منطقه یک موضوع به هم پیوسته است و بایستی کشورهای منطقه دست به دست هم بدهند و امنیت را تامین کنند. دشمنان ما تلاش می‌کنند به برخی کشورها بقبولانند که اگر حمایت شان را از آنها بردارند اتفاق خاصی رخ می‌دهد اما ما همه اعلام کرده‌ایم با همکاری هم میتوانیم امنیت منطقه را تامین کنیم، ما می خواهیم و می توانیم از صلح محافظت کنیم.

وزیر دفاع گفت: کشور ما و بسیاری از کشورها با تهدیدات متنوعی روبرو هستند. پاسخ گویی به این تهدیدات نیازمند آمادگی های مختلفی است. ما متناسب با تهدیدات ابزارهای مختلف تولید می‌کنیم. توان هوایی یک رزم تعیین کننده در حفاظت و پشتیبانی نیرو ها است. به عنوان مثال در تهدیدات تروریستی پشتیبانی از نیروی زمینی توسط نیروی هوایی بسیار مهم است.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها در رشد فناوری نیرو های مسلح گفت: از مصادیق روشن تاثیر تحریم ها بر رشد و توسعه کشور، نیروهای مسلح است. نیروهای مسلح قدیمی ترین مجموعه ای هستند که توسط امریکا تحریم شدند؛ من درجایی گفتم ما قبل از انقلاب تحریم شدیم برخی به من گفتند اشتباه نکردی؟ گفتم خیر! زمینه تحریم را از قبل از انقلاب آمریکایی ها ایجاد کردند.

امیر حاتمی اظهار داشت: در کنار لطف الهی، هدایت های مقام معظم رهبری(ع) و امام و نیروی انسانی خوب و حمایت های دولت ها، نیازی که در نیروهای مسلح به دلیل تحریم داشتیم موجب رشد ما شد؛ در موضوع نیروهای مسلح این نیاز وجود داشت و توانسیم؛ ولی در برخی موضوعات نگاه به بیرون و اینجا وآنجا بوده است و به چنین پیشرفتی دست نیافته اند.

وی در خصوص اولویت بندی های این وزارتخانه برای تجهیز نیروهای مسلح گفت: اولویت بندی کردیم و موشک را با تمام قوا پیش بردیم و با تمام توان از سال گذشته در بحث های هوایی تمرکز بیشتری کردیم؛ آن چه برای دفاع نیاز داریم را تامین می کنیم و با هیچ کس رقابت نداریم. در هفته نیروی انتظامی تجهیزات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دادیم.

امیر حاتمی ادامه داد: اولویت دائمی ما توان موشکی ماست. چند ماه قبل موشک فاتح مبین آزمایش شد؛ قدرت هوایی راهبردی اولویت بعدی ماست.

وزیر دفاع افزود: نیروی دریایی ما نیازمند تجهیزات خوبی است که در آینده نزدیک در اختیار نیروی دریایی سپاه و ارتش قرار می گیرد. علاوه بر این تجهیز نیروی واکنش سریع نیروی زمینی ارتش و سپاه به سلاح های روز و بالگرد از اولویت های وزارت دفاع است.

وی افزود: برای اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی و واکنش سریع هم اقداماتی در دستور کار است.

به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع امیر حاتمی اظهار داشت: در حوزه راداری به لطف خدا امروز نیازمندی راداری کشور در برد های مختلف تامین و صادر می شود.

وی تاکید کرد: اپتیک از حوزه های موثر در رزم است. عملیاتی که اخیرا نیروی هوایی سپاه انجام داد دو عملیات بود اول با موشک و بعد پهپادها مقر های داعش را زدند.

دوربین هایی که روی پهپاد برای گرفتن تصاویر و شلیک دقیق وجود دارد، همه تجهیزاتی است که روی پهپاد سوار می شود. عمده این ها با تکنیک های بالا در ایران ساخته می شود؛ کشورهای دارای فناوری درخواست برای در اختیار گرفتن این تجهیزات را از ما دارند. در جت جنگنده، فناوری الکترونیک نسل ۴ به کار گرفته شد.

امیر حاتمی گفت: تحریم اقتصادی امروز آمریکا، شبیه حمله صدام در روز ۳۱ شهریور ۵۹ به ایران است. امروز ترامپ علیه ما اعلام جنگ اقتصادی کرده است. مجموعه کارهایی که انجام می دهند هر کدام اهداف فرعی را دنبال می کنند اما هدف اصلی همه این ها این است که بتوانند وحدت داخلی ما به ویژه مردم با دولت، نظام و مسئولین را به هم بزنند.
وی تصریح کرد: ترامپ و پمپئو مثل سگ دروغ می گویند؛ این ها می گویند که اقدامات ما در جهت حمایت از مردم است اما همه این کارها برای فشار علیه ملت ایران است، برای اینکه بتوانند به انسجام ما ضربه بزنند.
امیر حاتمی افزود: حفظ وحدت، فریضه بسیار واجبی برای همه مردم و مسئولین است؛ همه ما باید سعه صدر داشته باشیم؛ به نظر من، محور وحدت و انسجام در جامعه، ولی فقیه است؛ اگر همه ما جا پای ولی گذاشتیم، وحدت سر جایش باقی می ماند.

وزیر دفاع گفت: عده زیادی از مسئولین به ویژه پس از تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در ایجاد شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، تصمیمات و پیگیری های خوبی انجام داده اند. من به عنوان عضو دولت شاهدم که نگرانی و دغدغه دولت، مردم است؛ مسئولین تلاش می کنند تا سختی هایی که آمریکا بر ملت ایران تحمیل میکند را تخفیف بدهند.

وی با اشاره به مهم ترین تهدید منطقه ای، گفت: همواره تاکید ما به کشورهای منطقه که عموم آن ها دوست ما هستند، این است که برای ایجاد امنیت در منطقه، نباید راه اشتباه برویم؛ راه اشتباه هم این است که به بیگانگان متوسل شویم؛ اتفاقا حضور مداخله آمیز بیگانگان، عنصر تهدیدکننده منطقه ای است.

امیر حاتمی اظهار داشت: مهم ترین تهدید منطقه ای، حضور و مداخله بیگانگان است و مهم ترین عنصر ثبات ساز در منطقه، مشارکت همه کشورها برای ایجاد امنیت است.

وزیر دفاع با اشاره به برنامه وزارت دفاع برای تقویت توان موشکی کشور، تاکید کرد : توان موشکی ایران، عنصر موثر در بازدارندگی از تهدید است؛ برای همین است که دشمنان روی این مساله حساسیت دارند؛ چون ما می دانیم که حفظ امنیت خود و دوستانمان در منطقه، به این توانمندی وابسته است؛ لذا برنامه بسیار دقیقی برای این موضوع داریم.
امیر حاتمی درپایان تصریح کرد : دشمنان ما صرفا نمی خواهند به شکل زبانی ممانعت کنند؛ بلکه آن ها در پی تقویت ضد موشک در منطقه هستند؛ ما هم متناسب با آن، کیفیت، دقت و توان موشکی خود را پیگیری می کنیم تا هدفی که امنیت ما را تهدید می کند را مورد اصابت قرار دهیم.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه