زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» تله تایپ » فلاحت پیشه‌: اتحادیه اروپا نمی تواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند
تاریخ انتشار : 2018/10/31 - 12:18
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 24126
 211 بازدید

فلاحت پیشه‌: اتحادیه اروپا نمی تواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

فلاحت پیشه‌: اتحادیه اروپا نمی تواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به بازگشایی دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران، گفت: سفیران کشورهای اروپایی در نشستی مشترک با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخواست کردند که دفتر اتحادیه اروپا در ایران مجددا بازگشایی شود.

وی افزود: ما بلافاصله اعلام کردیم که به عنوان کمیسیون امنیت ملی در این زمینه به آنها کمک خواهیم کرد و این موضوع را در دولت و وزارت امور خارجه نیز مطرح کردیم.

فلاحت پیشه تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا بازگشایی دفتر ایران را در بودجه خود نگنجانده است و علی‌رغم آنکه بسیاری از اشخاص اروپایی مانند موگرینی درخواست بازگشایی این دفتر را دارند، باتوجه به عدم پذیرش ایران با این درخواست و نداشتن بودجه اروپا برای تاسیس دفتری در تهران، عملا تحقق این امر امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: اگر اروپایی‌ها درخواست رسمی بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را به مقامات ایران تقدیم کنند، حتما آن را با در نظر گرفتن منافع کشورمان بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون کشورها در زمینه پذیرش دیپلمات‌ها مختار عمل می‌کنند و ما نیز مجبور نیستیم تا نماینده هر کشوری را به خاک خود راه دهیم .

فلاحت پیشه گفت:کشور ما ضعیف نیست و آن قدر اقتدار دارد که نماینده‌ای از خارج کشور و یا اتحادیه اروپا نتواند دفترش را به لانه جاسوسی تبدیل کند و هیچگاه چنین اجازه‌ای را به آنها نخواهیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم ارتباط تجاری و اقتصادی خود با اتحادیه اروپا را افزایش دهیم و زیر ساخت‌های لازم نیز برای تحقق این امر وجود دارد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه