زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۷
» خبر داغ » پیشنهاد “جیسون رضاییان” به ترامپ: تحریم‌های ایران را متوقف کن و به حساب عربستان سعودی برس
تاریخ انتشار : 2018/10/28 - 14:08
 کد خبر: 23746
 217 بازدید

پیشنهاد “جیسون رضاییان” به ترامپ: تحریم‌های ایران را متوقف کن و به حساب عربستان سعودی برس

"جیسون رضاییان" روزنامه‌نگار روزنامه "واشنگتن‌پست" آمریکا- از مجموعه رسانه‌های مورد غضب ترامپ - که مدتی را در ایران به اتهام جاسوسی در زندان بود، با نگارش مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن‌پست، از استاندارد دوگانه دولت ترامپ در نحوه مواجهه با ایران و عربستان سعودی انتقاد کرده و خواستار تاخیر در اعمال تحریم‌های 4 نوامبرعلیه ایران و منوط کردن اجرای این تحریم‌ها به حسابرسی دقیق از حاکمان سعودی بابت پرونده قتل فجیع "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار منتقد سعودی شده است.

پیشنهاد “جیسون رضاییان” به ترامپ: تحریم‌های ایران را متوقف کن و به حساب عربستان سعودی برس

به گزارش تدبیر تازه نیوز، این روزنامه‌نگار واشنگتن پست در مطلب خود به نکات زیر تاکید کرده است:

– دولت ترامپ باید استاندار دوگانه در نحوه رفتار خود با ایران و عربستان سعودی را کنار بگذارد.

– یک راه پایان دادن به استاندارد دوگانه این است که ترامپ اعمال تحریم‌های 4 نوامبرعلیه ایران را به تاخیر بیندازد و اجرای آن را منوط به حسابرسی درست از عربستان سعودی بابت پرونده قتل “جمال خاشقجی” کند.

– آمریکا نباید تنها ایران را مسئول گسترش تروریسم و افراط‌گرایی بداند چون عربستان سعودی هم خانه تروریسم و افراط گرایی است.

– ترامپ باید رفتارهای ظالمانه حاکمان سعودی را مجازات کرده و در برابر پیشرفت‌های واقعی به آنها پاداش بدهد.

– ترامپ می‌تواند با به تاخیر انداختن تحریم‌ها علیه ایران، امکان مذاکرات تازه‌ای با این کشور را ایجاد کند که موجبات آزادی زندانیان آمریکایی و سیاسی شود.

– ما به شدت نیاز داریم تا به افراط‌گرایی غیرقابل کنترل خاورمیانه پایان دهیم که تنها ریشه در تهران ندارد بلکه ریشه دیگر آن در ریاض است.

– ما باید یک رویکرد واقع‌بینانه و منطقی بدون استانداردهای دوگانه اتخاذ کنیم که هر دو کشور را پاسخگو کنیم و به آنها انگیزه دهیم تا به عنوان قدرت‌های مسئول در جامعه جهانی عمل کنند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه