زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » رفع مشکلات زائران اربعین با حرکت جهادی ستاد اربعین و بانک‌های مرکزی و ملی
تاریخ انتشار : 2018/10/28 - 11:45
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23691
 245 بازدید

رئیس ستاد اربعین بیان کرد

رفع مشکلات زائران اربعین با حرکت جهادی ستاد اربعین و بانک‌های مرکزی و ملی

رئیس ستاد اربعین گفت: اگر هماهنگی های لازم برای اجرای طرح عرضه ارز در عراق صورت می گرفت، شاهد بروز مشکلات نبودیم.

رفع مشکلات زائران اربعین با حرکت جهادی ستاد اربعین و بانک‌های مرکزی و ملی

به گزارش تدبیر تازه نیوز، حسین ذوالفقاری با تشکر از تلاش های بانک‌های مرکزی و بانک ملی گفت: کم تجربگی و نا آشنایی با عراق موجب بروز مشکل در عرضه ارز برای زائران در خاک عراق شد.

وی در مورد اشکالات بوجود آمده در مورد ارز گفت: تخفیف ارز داده شده از طرف بانک برای کاهش هزینه سفر زائران در اربعین بود.

وی افزود: تفاوت نرخ هزینه سفر امسال در مقایسه با سال قبل ۳۵ هزار تومان بود.

ذوالفقاری در مورد اینکه چرا گرفتن ارز در داخل کشور انجام نشد؟ گفت: باجه های دریافت ارز در خاک عراق برای جلوگیری از قاچاق و افزایش نرخ ارز بود.

ذوالفقاری در مورد همکاری جهادی بانک ملی و ستاد اربعین گفت: با همکاری بانک ملی و دولت عراق حتی برخی اماکن حشد الشعبی نیز در اختیار ستاد قرار گرفت.

به گزارش تدبیر تازه نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، وی در برنامه “تیتر امشب” شنبه شب افزود: آنچه که پیش آمد و مشکلات در مورد ارز تاکنون با آن مواجه نشده بودیم و تجربه ای جدید بود.

رئیس ستاد اربعین همچنین در مورد زمان باقی مانده برای ثبت نام زائران در سامانه سماح گفت: شنبه شب ثبت نام در سامانه سماح پایان یافت.

وی گفت: از ۲۰ هزار نفر ثبت نام شده در سامانه سماح ۴ هزار نفر اتباع خارجی بوده اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه مجوز تردد در مرز ایران مشکلی نداشت، گفت: بالغ بر ۹۰ گیت در مرز ایران برای کنترل رفت و برگشت فعالیت می کنند.

رئیس ستاد اربعین در مورد اوج تردد در مرزهای کشور گفت: از یکشنبه روند رفت از مرزهای کشور افزایش خواهد داشت و یک روز پس از اربعین یعنی روز چهارشنبه نیز ازدحام بازگشت جمعیت خواهیم داشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: در گفتگوهای انجام شده با طرف عراقی مشکلات کنترل زائران برطرف شده است.

حسین ذوالفقاری با بیان مشکلات انتقال حدود دو میلیون نفر از مرز در مدت بسیار محدود گفت: هر ساله بر تجربیات ما افزوده می شود. امسال طوفان ناگهانی کمی مشکل ایجاد کرد که بلافاصله با همکاری گروه های مختلف سرو سامان داده شد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های راه در عراق گنجایش ورود ۲۹۱۱ سواری و ۲۰۵۰ اتوبوس را ندارد، گفت: طرف عراقی نسبت به جمهوری اسلامی ایران آماده ورود سیل مشتاق زائران تا این حد را نداشت.

رئیس ستاد اربعین افزود: در روزهای آینده باید ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس را به کار بگیریم تا زائران ما پس از مراسم اربعین معطل نمانند. عبور موقت (کاپوتاژ) خودروها به تنهایی مدیریت منسجمی را می طلبد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه