زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » عذرخواهی انگلیس به دلیل نمونه برداری از «دی‌ان‌ای» پناهجویان
تاریخ انتشار : 2018/10/26 - 13:39
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23350
 251 بازدید

عذرخواهی انگلیس به دلیل نمونه برداری از «دی‌ان‌ای» پناهجویان

ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا از پناهجویانی که برای ماندن در بریتانیا از «دی ان ای» آنها توسط اداره مهاجرت نمونه برداری شده پوزش خواست.

عذرخواهی انگلیس به دلیل نمونه برداری از «دی‌ان‌ای» پناهجویان

به گزارش یورونیوز، وی گفته است دست کم  ۴۴۹ از پناهجویان که در پنج سال اخیر وارد بریتانیا شده اند، این نمونه برداری ها انجام شده است.

اغلب پناهجویانی که ازآنها نمونه برداری به عمل آمده است را اهالی افغانستان تشکیل می دهند. ساجد جاوید گفت نمونه برداری های انجام شده «غیرقابل قبول و شرم آور» هستند. وزیر کشور بریتاینا این سخنان را در مقابل نمایندگان پارلمان این کشور بیان کرد.

وزیر کشور بریتانیا که مسلمان و پاکستانی الاصل است اعلام کرد نمونه برداری و آزمایش روی دی ان ای افراد تنها می تواند به خواست و اراده شخص مورد نظر انجام شود و هیچ نهادی حق انجام چنین کاری را ندارد.

ترزا می، نخست وزیر کنونی بریتانیا در سال ۲۰۱۲، در راس وزارت کشور دیوید کامرون، اعلام کرده بود سعی می کند «جو جنگی» برای پناهجویان به بریتانیا درست کند تا این افراد قصد ورود به این کشور را از سربیندازند. از همان سال بود که شدیدترین و سخت ترین سیاست های ضدمهاجرتی در این کشور به اجرا درآمدند. ترزا می پیش از نخست وزیری بریتانیا به مدت شش سال وزیر کشور جزیره بود.

در سال ۲۰۱۳، مرکز پذیرش مهاجران بریتانیا تحت نظر وزارت کشور تصمیم گرفت برای کنترل بیشتر و تنبیه پناهجویان غیرقانونی از آنها آزمایش دی ان ای به عمل آید. این کار از سوی سازمان های مردم نهاد و فعالان حقوق بشر مورد شدیدترین انتقادات قرارگرفت.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه