زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » بن سلمان: حریری مجبور است دو روز در عربستان بماند شایعه درست نکنید
تاریخ انتشار : 2018/10/25 - 18:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23304
 217 بازدید

بن سلمان: حریری مجبور است دو روز در عربستان بماند شایعه درست نکنید

ولیعهد سعودی در پایان سخنرانی خود در کنفرانس "طرح سرمایه‌گذاری آینده" در ریاض موسوم به "داووس صحرا" با مزاح گفت، سعد حریری در عربستان دو روز خواهد ماند لذا شایعه درباره اینکه او ربوده شده را منتشر نکنید.

بن سلمان: حریری مجبور است دو روز در عربستان بماند شایعه درست نکنید

به گزارش تدبیر تازه نیوز، به نقل از شبکه المنار، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در جریان کنفرانس سرمایه‌گذاری عربستان در ریاض در سخنرانی‌اش اشاره کرد سعد حریری نخست وزیر مکلف لبنان مجبور خواهد بود دو روز در عربستان بماند لذا شایعه‌ای درباره ربوده شدن او منتشر نکنید.

حریری نیز در پاسخ گفت: من کاملا آزادانه در اینجا هستم.

این حرف بن سلمان اشاره دارد به اخبار مربوط به بازداشت سعد حریری در ریاض در چهار نوامبر ۲۰۱۷ که به اجبار مقامات سعودی ناگزیر به قرائت استعفانامه خود از این کشور شد. البته حریری و مقامات سعودی این مساله را تکذیب کردند اما نهایتا فرانسه برای بازگرداندن حریری به کشورش میانجی‌گری کرد. در آن زمان میشل عون، رئیس‌جمهوری صراحتا اعلام کرده بود حریری توسط ریاض در بازداشت است.

خبرگزاری رویترز پیشتر اعلام کرده بود، سعود القحطانی، مشاور برکنار شده دفتر سلطنتی در امور امنیت سایبری نقش اصلی در بازداشت سعد حریری ایفا کرده بود. او اخیرا در ارتباط با پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی برکنار شد.

برخلاف روایت رسمی عربستان که حریری هم بارها آن را تکرار کرده منابع مطلع گفته‌اند،‌ نخست وزیر لبنان به اجبار توسط مقامات سعودی در چهار نوامبر ۲۰۱۷ بازداشت و در ریاض نگه داشته شده بود.

رویترز در گزارش خود آورده بود، حریری در زمان حضورش در عربستان مورد اهانت‌های لفظی و ضرب و شتم قرار گرفته بود و القحطانی این فرد نزدیک به محمد بن سلمان بر روند بازجویی از حریری نظارت داشت و در اتاقی با او ملاقات کرده و به تیم خود دستور داده بود حریری را کتک بزنند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه