زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اسلایدر اصلی » عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس در گفت و گو با «تدبیر تازه»: هیچ بهانه‌ای برای ماندن کالاها در گمرک وجود ندارد
تاریخ انتشار : 2018/10/24 - 14:58
 کد خبر: 23104
 545 بازدید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس در گفت و گو با «تدبیر تازه»: هیچ بهانه‌ای برای ماندن کالاها در گمرک وجود ندارد

این روزها موضوعاتی چون استعفای دو وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین فشارهای نمایندگان مجلس مبنی بر استیضاح وزیران از جمله مواردی است که بسیاری از رسانه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین مسائلی چون نوسانات و از هم گسیختگی قیمت‌ها و ترخیص نشدن برخی کالاها از گمرک در شرایط کنونی کشور منجر به مشکلات عدیده‌ای شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس در گفت و گو با «تدبیر تازه»: هیچ بهانه‌ای برای ماندن کالاها در گمرک وجود ندارد

در این راستا گفتگوی «تدبیر تازه» با محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس و همچنین نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در پی از منظرتان می‌گذرد.

دلیل اصلی استعفای وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت را چه می دانید؟

استعفای آقای آخوندی از دو بعد قابل بررسی است: 1- استیضاح نمایندگان 2- متنی است که ایشان در فضای مجازی منتشر و آن را رسانه‌ای کرده و همچنین تفکراتشان هماهنگی لازم را با دولت نداشته و در نهایت به جمع منتقدان حسن روحانی پیوسته است.

نظر شما پیرامون گزینه‌های معرفی شده رئیس جمهور برای سمت‌های وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت چیست؟

در این رابطه جناب آقای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه معرفی شده که ایشان از مدیران بسیار خوب و فنی بوده و انتظار می‌رود که برنامه‌های بسیار جامعی در این حیطه داشته باشند. استعفای آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم بدین صورت احساس می‌شود که احتمال می‌رود ایشان به عنوان وزیر یک وزارتخانه دیگری برگزیده شود. در این راستا آقای رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند که پیش‌تر به عنوان معاون وزیر در امور تولید در وزارت صنعت، معدن و تجارت مشغول به فعالیت بودند.

به نظر شما فشارهای بیش از اندازه مجلس به دولت مبنی بر تغییرات کابینه و استیضاح وزرا در شرایط حساس و کنونی کشور لازم و به صلاح کشور است؟

ما با این نگاه در این راستا اقدام نکردیم. در حقیقت نگاه مجلس صرفاً حمایت از دولت است و همه این موارد در جهت حمایت دولت و خواسته‌های مردم که وظیفه اصلی نمایندگان است و البته آن هم در چارچوب قوانین و اختیارات مجلس صورت گرفته است. لذا بر اساس ابزارهای قانونی که قانون به نمایندگان داده بر اساس آن‌ها عمل می‌شود و در جمع بندی می‌توان گفت که همه این موارد در جهت هم سویی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی و دولت می‌باشد.

مهم‌ترین مطالبه نمایندگان در شرایط فعلی از دولت چه چیزی است؟

نگاهی که مجلس به دولت دارد این است که در شرایط جنگ اقتصادی، دولت باید تحرکات، تصمیم گیری‌ها و شرایط را برای برون رفت از این مشکلات اجرا کند که در بعضی جاها نمایندگان کم‌تر این را مشاهده می‌کنند، مهم‌ترین مطالبه نمایندگان از دولت، بهبود وضعیت معیشت مردم، رفع مشکلات تولید و اشتغال است.

به نظر شما بهترین راهکار دولت برای مهار تورم و گرانی‌های اخیر چه می‌تواند باشد؟

دولت باید یک برنامه منسجم و چشم انداز روشنی برای اقتصاد کشور داشته باشد چون کشور ما کشور پرسرمایه ای است و می‌شود کارهای بسیار خوبی انجام داد و امید و انتظار ما از دولت این است که از منابع در جهت رفع مشکلات به خوبی استفاده کند.

گفته می‌شود در حالی که کشور به دلیل تحریم‌ها در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد بسیاری از کالاها در گمرک کشور باقی مانده و ماه‌ها ترخیص این کالاها به طول می‌انجامد و در برخی موارد شاهد از بین رفتن و خرابی برخی از اقلام هستیم، مجلس در این رابطه چه اقداماتی انجام داده است؟

در حال حاضر این مشکل حل شده است و هیئت محترم وزیران و همچنین سران سه قوه مصوبات خوبی را برای این موضوع ارائه داده‌اند. اکنون دیگر هیچ بهانه‌ای برای ماندن کالاها در گمرک وجود ندارد و همه شرایط برای ترخیص کالاها از گمرک فراهم شده مگر این که کالاهای ممنوعه‌ای وارد شده باشد که در گمرک بماند، پس در جمع بندی نهایی می‌توان گفت که در طی یک ماه اخیر شرایط بهتری برای واردکنندگان کالا جهت ترخیص کالاهایشان به وجود آمده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , گفتگو
ارسال دیدگاه