زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » 3083 کودک زیر 6 سال همدانی سوءتغذیه دارند
تاریخ انتشار : 2018/10/24 - 13:21
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 23034
 550 بازدید

معاون‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان:

3083 کودک زیر 6 سال همدانی سوءتغذیه دارند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه ریشه اصلی سوءتغذیه «فقر» است، گفت: 3083 کودک زیر 6 سال در استان همدان دارای سوءتغذیه هستند.

3083 کودک زیر 6 سال همدانی سوءتغذیه دارند

علی بحیرایی، ‌با تأکید بر اینکه گرسنگی می‌تواند نشأت گرفته از فقر و یا بیماری باشد، اظهار کرد: ریشه اصلی سوءتغذیه می‌تواند فقر باشد اما نمی‌توان گفت هر فقیری گرسنه است.

وی تصریح کرد: کسی که دارای سوءتغذیه است که مشکل تغذیه‌ای داشته باشد، شاید فردی یک ماه گرسنه باشد اما سوءتغذیه نداشته باشد، بنابراین سوءتغذیه به معنای «ضعف و ناتوانی بدنی» است.

بحیرایی با اشاره به جامعه هدف افراد نیازمند دارای سوءتغذیه در استان همدان، خاطرنشان کرد: افرادی که به علت فقر و نیازمندی دارای سوءتغذیه هستند، از طریق شبکه بهداشت شناسایی شده و تحت پوشش کمیته قرار می‌گیرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان بیان کرد: در استان همدان 3083 کودک زیر 6 سال دارای سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند و هر ساله بسته‌‎های تغذیه‌ای به آنها داده می‌شود.

وی از توزیع 12 هزار و 600 بسته تغذیه‌ای به کودکان دارای سوءتغذیه در سالجاری خبر داد و افزود: سالانه 2 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار برای این گروه از جامعه هدف درنظر گرفته می‌شود که در سالجاری 50 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.

بحیرایی با تأکید بر اینکه کمیته امداد تا رفع نیازمندی و درمان افراد کمک می‌کند، عنوان کرد: از ابتدای سالجاری 364 نفر از افراد دارای سوءتغذیه بهبودیافته‌اند و همچنین در سال گذشته 731 نفر از کودکان زیر 6 سال بهبودیافته بودند که از جامعه هدف کنار گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مادران باردار شیرده دارای سوءتغذیه نیز از جامعه هدف خدمات امداد هستند، اظهار کرد: برای این گروه که البته تعداد محدودی نیز هستند، 62 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته و ماهانه بسته غذایی به آنها داده می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان تأکید کرد: در سایر گروه‌های هدف که به علت بیماری صعب‌العلاج از لحاظ معیشتی دارای مشکل هستند؛ نیز 433 میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده که تا کنون 60 میلیون تومان آن جذب شده است.

بحیرایی با بیان اینکه 1400 بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر در استان وجود دارد، افزود: تمامی افراد نیازمندی که به علت بیماری دچار سوءتغذیه هستند و به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، از خدمات برخوردار می‌شوند.

وی درباره اینکه چگونه مشکل فقر و گرسنگی در استان حل می‌شود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیری‌های بهداشتی و درمانی داشته باشد و از طرفی سازمان‌های فقرزدا مانند کمیته امداد و بهزیستی و مؤسسات خیریه در راستای فقرزدایی گام بردارند.

بحیرایی با بیان اینکه اشتغال پایدار و مناسب خانوار باعث می‌شود مشکل فقر و گرسنگی مرتفع شود، تصریح کرد: امیدواریم روز به روز شاهد ریشه‌کن شدن فقر در استان باشیم و هیچ خانواده‌ای سوء تغذیه نداشته باشد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه