زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » اوباما «توقف برنامه هسته‌ای ایران» را از دستاورد‌های دولت خود معرفی کرد
تاریخ انتشار : 2018/10/23 - 9:30
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22764
 181 بازدید

اوباما «توقف برنامه هسته‌ای ایران» را از دستاورد‌های دولت خود معرفی کرد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا آنچه را «توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران» خواند، یکی از ۳ دستاورد سیاست خارجی دوره خود معرفی کرد.

اوباما «توقف برنامه هسته‌ای ایران» را از دستاورد‌های دولت خود معرفی کرد

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از شبکه تلويزیونی سی اس پن، «باراک اوباما»، رئيس جمهور سابق آمريکا روز گذشته (دوشنبه) در یک گردهمایی در جمع حامیان حزب دموکرات در لاس وگاس از آنچه توقف برنامه های هسته ای ايران خواند، به عنوان يکی از سه دستاورد سياست خارجی دوران رياست جمهوری خود ياد کرد.

او در این گردهمایی مدعی شد: در خارج از کشور، ما بن لادن را از بين برديم، به جنگ در عراق و افغانستان پايان داديم و ايران را بر آن داشتيم تا برنامه‌های هسته ای خود را متوقف کند.

رئيس جمهور سابق آمريکا در بخش دیگری از این سخنرانی از مردم خواست به یاد داشته باشند که چه کسی وضع اقتصاد آمریکا را بهبود بخشیده است. وی در این خصوص گفت: زمانی که 10 سال پیش وارد کاخ سفید شدم، ما در بدترین بحران اقتصادی قرار داشتیم. زمانی که کاخ سفید را ترک کردم، حقوق ها افزایش یافت، تعداد افرادی که بیمه سلامت نداشتند، کاهش یافت، فقر کمتر شد و این بود آن چیزی که من به رئیس جمهور بعدی تحویل دادم.

اوباما با اشاره به عملکردش در دوره ریاست جمهوری خود افزود: زمانی که صحبتها درباره این معجزه های اقتصادی را می شنوید، به یاد داشته باشید که چه کسی آن را آغاز کرد.

او در بخش دیگری از این سخنرانی انتخابات آتی کنگره در ماه نوامبر را مهم ترین انتخاباتی دانست که او به خاطر دارد. وی گفت: انتخابات ماه نوامبر از همه انتخاباتی که به یاد دارم و یا خودم در آنها حضور داشتم، مهم تر است. پیامدهای ماندن شما در خانه در روز انتخابات می تواند بسیار خطرناک باشد.

رئيس جمهور سابق آمريکا همچنین اعلام کرد: برخلاف بعضی ها من سعی می کنم درباره حقایق صحبت کنم. من به حقایق اعتقاد دارم. من به واقعیت های مبتنی بر حقیقت و سیاست های مبتنی بر حقیقت اعتقاد دارم و به چرندیات اعتقادی ندارم. من فکر می‌کنم باید به مردم حقیقت را گفت.

باراک اوباما در هفته های اخیر از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل طرح ادعاهایش درباره اینکه اقتصاد آمریکا در دوره ریاست جمهوری او به بهترین حالت رسیده است، انتقاد کرده است. ترامپ در یک رویداد در ماه ژوئیه اعلام کرده بود: شش ماه پیش ما با امضای قانون اصلاحات و کاهش مالیاتی، یک معجزه اقتصادی خلق کردیم.

این در حالی است که روزنامه آسوشیتد پرس این اظهارات ترامپ را «اغراق آمیز» توصیف کرد و نوشت که وضع اقتصاد آمریکا در یک بازه زمانی 10 ساله بهبود یافته است. همچنین کاهش سطح مالیات هم بزرگترین کاهش مالیاتی در تاریخ آمریکا نیست.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل
ارسال دیدگاه