زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » شادی مردم اردن از لغو دو الحاقیه توافق صلح با رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : 2018/10/22 - 15:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22623
 391 بازدید

شادی مردم اردن از لغو دو الحاقیه توافق صلح با رژیم صهیونیستی

تصمیم شاه اردن برای لغو قرارداد اجاره اراضی «الباقوره و الغمر» به رژیم صهیونیستی، موجی از شادی را در میان مردم این کشور برانگیخت. شادی مردم اردن از لغو دو الحاقیه توافق صلح با رژیم صهیونیستی

شادی مردم اردن از لغو دو الحاقیه توافق صلح با رژیم صهیونیستی

به گزارش تدبیر تازه نیوز، برخی کمپین‌ها و انجمن‌های مردمی اردن از مردم این کشور خواستند برای قدردانی از شاه اردن در خصوص لغو قرارداد اجاره اراضی «الباقوره و الغمر» به رژیم صهیونیستی، روز جمعه به خیابان‌ها بیایند.

به نوشته روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم»، «صالح عرموطی» عضو پارلمان اردن از مردم این کشور خواست تا به خیابان‌ها آمده و این شادی خود را ابراز نمایند.

شاه اردن روز یکشنبه(دیروز) در صفحه توئیتر خود نوشت: «الباقوره و الغمر در رأس اولویت ما قرار دارد و تصمیم ما نیز پایان دادن به الحاقیه‌‌های توافقنامه صلح درباره الباقوره و الغمر است چرا که ما هر کاری لازم باشد به خاطر اردن و اردنی‌ها انجام می‌دهیم.»

عبدالله دوم همچنین در دیدار با جمعی از سیاستمداران تأکید کرد که «اردن تصمیم گرفته به الحاقیه‌های معاهده صلح با اسرائیل در خصوص الباقوره و الغمر پایان دهد و این تصمیم اردن به رژیم صهیونیستی ابلاغ شد.»

دو روستای الباقوره واقع در شمال اردن و الغمر در جنوب این کشور از اراضی وادی عربه و اردنی است اما از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است.

«الغمر» یک منطقه مرزی است که در استان العقبه در جنوب بحر المیت واقع شده و به منطقه مورد منازعه اردن و رژیم صهیونیستی معروف است و پس از امضای معاهده صلح بین دو طرف در سال ۱۹۹۴ موسوم به «وادی عربه»، این منطقه به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده است.

منطقه الباقوره نیز یک شهرک مرزی اردن است که در شرق رود اردن واقع شده و وضعیت مشابهی با الغمر دارد.

قدردانی اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه

گروه اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه اردن که همسو با اراده مردم این کشور برای بازپس‌گیری اراضی الباقوره و الغمر و احیای حاکمیت ملی بر این اراضی اتخاذ شده است، قدردانی کرد.

در بیانیه این گروه آمده است: «اخوان‌المسلمین از تصمیم شاه که همسو با اراده مردمی برای استرداد حاکمیت ملی بر اراضی اردنی الباقوره و الغمر اتخاذ شده، قدردانی می‌کند و ضمن اعلام افتخار به این تصمیم بر ضرورت اقدام دولت جهت اجرایی کردن این تصمیم شاه و اتخاذ تمامی اقدامات قانونی و دیپلماتیک لازم جهت بازپس‌گیری حاکمیت ملی، تأکید می‌کند.»

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، اخوان‌المسلمین همچنین تأکید کرد که حاکمیت ملی ما غیر قابل چشم‌پوشی یا مذاکره به خصوص با دشمن مجرم جنایتکار است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل
ارسال دیدگاه