زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » راهپیمایی هزاران برزیلی علیه بولسونارو، نامزد پیشروی جناح راست
تاریخ انتشار : 2018/10/21 - 10:32
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22332
 135 بازدید

راهپیمایی هزاران برزیلی علیه بولسونارو، نامزد پیشروی جناح راست

هزاران تن از مردم برزیل روز (شنبه) در خیابان‌ها نسبت به نامزدی ژایر بولسونارو، کاندیدای پیشروی دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعتراض کرده و شعار "او نه" سر دادند.

راهپیمایی هزاران برزیلی علیه بولسونارو، نامزد پیشروی جناح راست

به گزارش تدبیر تازه نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جمعیت‌های گسترده‌ای در سائوپائولو، ریودوژانیرو، برازیلا و ۲۴ شهر دیگر به خیابان‌ها و میادین اصلی شهرها آمدند. این اتفاق درست یک هفته قبل از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ۲۸ اکتبر (۶ آبان) برگزار شده که براساس نظرسنجی‌ها به احتمال زیاد بولسونارو پیروز آن خواهد بود.

بولسونارو که بسیاری از مردم برزیل را به خاطر تحسین دیکتاتوری نظامی سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ این کشور و مطرح کردن اظهارات توهین آمیز به هم جنس‌گرایان، زنان و سیاه پوست‌ها ناراحت و عصبانی کرده با کسب ۴۶ درصد آرا توانست در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل که ۷ اکتبر (۱۵ مهر) برگزار شد، پیروز شود در حالی که فرناندو حداد، رقیب وی از حزب کارگر تنها ۲۹ درصد آرا را از آن خود کرد.

مردم در مقابل موزه هنر سائوپائولو در حالی که از بولسونارو انتقاد می‌کردند با طبل‌هایی که در اختیار داشتند سروصدا به راه انداخته و پرچم همجنس گرایان را تکان می‌دادند. بسیاری از معترضین همچنین پلاکاردهایی در اختیار داشتند که روی آنها نام و تصاویر حداد نقش بسته بود.

یکی از معترضان گفت: بولسونارو بیانگر فاشیسم، عدم تحمل و خشونتی است که ما در حال حاضر در اروپا و آمریکا شاهد آن هستیم. اگر او پیروز انتخابات شود این یک فاجعه خواهد بود و متاسفانه اینطور به نظر می‌رسد که او پیروز خواهد شد.

یکی دیگر از معترضان گفت: رای دادن به حداد تنها راه برای متوقف کردن بولسونارو و دیدگاه‌های نژادپرستانه، فاشیستی و ضد زن وی است و تنها با این کار می‌توانیم مانع رسیدن بولسونارو به ریاست‌جمهوری شویم.

وی افزود: ما باید به حداد رای دهیم و کاری کنیم که حداد پیروز انتخابات شود. من در دور نخست به او رای ندادم چراکه امید و اعتماد خودم را نسبت به حزب کارگر به خاطر رسوایی‌های فسادی که این حزب درگیر آن بود از دست دادم.

حزب جناح چپ بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۶ میلادی زمام امور برزیل را در اختیار داشت و به شدت گرفتار تحقیقات فساد و پولشویی گسترده شده است.

بولسونارو با وعده سرکوب شدید گروه‌های قاچاقچی موادمخدر و دیگر جنایتکاران و همچنین با برجسته کردن فسادی که تحت دولت‌های حزب کارگر در گذشته رخ داده، توانست نظر مثبت بسیاری از مردم برزیل را به خود جلب کند. وی همچنین متعهد شده تا به ارزش‌های سنتی برزیل بازگردد.

اما در مقابل حداد متعهد شده تا دوران پر رونقی را که برزیل تحت ریاست‌جمهوری لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری سابق و محبوس برزیل تجربه کرده بازگرداند، با بی‌عدالتی و نابرابری مبارزه کند، در بخش آموزش سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهد و همچنین خدمات دولتی را بهبود بخشد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل
ارسال دیدگاه