زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » ترامپ ترجیح می‌دهد جانشین نیکی هیلی زن باشد
تاریخ انتشار : 2018/10/21 - 9:32
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22306
 301 بازدید

نشریه هیل خبر داد؛

ترامپ ترجیح می‌دهد جانشین نیکی هیلی زن باشد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است ترجیح می‌دهد جانشین «نیکی هیلی»، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل یک زن باشد.

ترامپ ترجیح می‌دهد جانشین نیکی هیلی زن باشد

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است ترجیح می دهد جانشین نیکی هیلی، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل یک زن باشد.

وی یادآور شد در حال حاضر، مشغول بررسی چند گزینه برای این منصب است.

ترامپ عصر دیروز یکشنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید با اشاره به اینکه ترجیح می دهد جانشین هیلی زن باشد، اعلام کرد با سه کاندید زن و دو کاندید مرد برای جانشینی نیکی هیلی مصاحبه کرده است.

او گفت: شاید دو سال قبل، این منصب [سفیر آمریکا در سازمان ملل] به فریبندگی امروز نبود و از اهمیت چندانی برخوردار نبود. وی سپس با اشاره به استعفای نیکی هیلی ادامه داد: من تعجب می کنم چرا [او استعفا داد]. این منصبی بسیار محسورکننده است.

خبر استعفای نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل سه شنبه گذشته به شکلی غیرمنتظره منتتشر شد و ساعتی بیشتر طول نکشید که دونالد ترامپ با استعفای وی موافقت کرد. گفته می شود علت استعفای او گزارش یک نهاد ضدفساد علیه او در خصوص انجام هفت سفر با هواپیماهای لوکس خصوصی بود؛ پروازهایی که هزینه آن را روسای صنایع در کارولینای جنوبی به عنوان هدیه تقبل کرده بودند.

هیلی پس از استعفا، هرگونه گمانه زنی در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا را رد و اعلام کرد قرار است به عنوان نماینده ترامپ در امور افغانستان به فعالیت خود ادامه دهد.

پس از استعفای هیلی، برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از انتخاب هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به جای نیکی هیلی بود. دینا پاول، معاون سابق مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا هم که در ابتدای سال میلادی جاری دولت را ترک کرد از جمله کسانی بود که پیشتر نام او در میان نامزدهای احتمالی برای تصدی مقام نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به چشم می‌خورد.

تاکنون نامی از گزینه هایی که ترامپ با آنها مصاحبه کرده، برده نشده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه