زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » ورزش‌ های مناسب برای آب کردن شکم و پهلو
تاریخ انتشار : 2018/10/20 - 21:46
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22248
 663 بازدید

ورزش‌ های مناسب برای آب کردن شکم و پهلو

کاهش وزن و کم کردن سایز راه حلی ساده دارد باید بیشتر از مقداری که کالری مصرف می کنید، کالری بسوزانید، اما روش های هوشمندانه و سریعتری نیز برای رسیدن به این هدف وجود دارد؛

ورزش‌ های مناسب برای آب کردن شکم و پهلو

برخی از ورزش‌ ها در یک بازه زمانی معین کالری بیشتری مصرف کرده و یا تمرکزی بیشتر بر عضلات شکمی دارند، این تمرین ها برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند انتخاب‌های بهتری خواهند بود.

تنیس

فردی که ۸۰ کیلوگرم وزن دارد در هر ساعت بازی تنیس ۵۸۴ کالری می‌سوزاند و این در حالی است که این رقم برای فردی با ۱۰۰ کیلوگرم وزن به ۷۲۸ کالری می رسد. به خاطر داشته باشید، برای دستیابی به حداکثر مزایای فیزیکی، تنیس تک نفره بهتر از تنیس دوبل است، چرا که در این شرایط فرد می‌بایست بخش بیشتری از زمین بازی را در هنگام ورزش پوشش دهد.

شنا کردن

میزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری در هر ساعت است؛ شنا کردن این مزیت را دارد که کمترین فشار را بر مفاصل داشته و بطور همزمان نقش موثر بر بهبود عملکرد عضلات دارد.
علاوه برکالری مصرفی بالا این ورزش می‌تواند تاثیر قابل توجه بر سلامت و حفظ وزن بدن شما داشته باشد.

تکواندو

یک فرد ۸۰ کیلوگرمی در هر ساعت انجام ورزش تکواندو ۷۵۲ کالری می‌سوزاند و این رقم برای فردی که ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد به ۹۳۷ کالری میرسد. ورزش‌ هایی همچون موی تای، کاراته و جوجیتسو نیز همین میزان کالری سوزی دارند.

ورزش‌ های راکتی

میزان سوزاندن کالری در این ورزش‌ ها حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت است؛ انجام این ورزش‌ ها می‌تواند نقش موثر در کالری سوزی و کاهش وزن داشته باشد اما در صورتی که دچار آسیب‌دیدگی در قسمت زانو‌ها یا قوزک پا‌های خود شده‌اید، احتمالاً نباید از این ورزش‌ ها برای کالری‌سوزی و تناسب اندام انتخاب کنید.

اسکیت

اسکیت به صورت متوسط در هر ساعت باعث سوزاند ۶۸۳ کالری می‌شود؛ این عدد برای افرادی است که به صورت تفریحی و غیر حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد.

بسکتبال

در ورزش بسکتبال و در افرادی که حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارند به صورت متوسط در هر ساعت ۷۲۸ کالری سوزانده می‌شود و اگر وزن فرد ۸۰ کیلوگرم باشد حدود ۵۸۴ کالری در هر ساعت می‌سوزاند.

فوتبال آمریکایی

میزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت است؛ توجه داشته باشید که برای دستیابی به این میزان کالری مصرفی به ورزش کردن در قالب یک تیم حرفه‌ای فوتبال که می‌تواند با خطر آسیب‌دیدگی و کبودی برای فرد همراه باشد، نیازی نیست.

بالا رفتن از پله

میزان سوزاندن کالری در این کار حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت است؛ بالا رفتن از کوه و شبیه‌سازی آن با بالا رفتن از پله نه تنها می‌تواند وضعیت پایین تنه فرد را بهبود بخشیده و به سرعت باعث تقویت عضلات پا می‌شود، بلکه می‌تواند سطح استقامت و تحمل فرد را نیز ارتقا دهد و با وجود ساده بودن، نقش موثر در هماهنگی اجزای بدن دارد.

فوتبال

میزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود ۹۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری در هر ساعت است؛ ورزش فوتبال باعث می‌شود در هنگام انجام آن فرد همواره در حال حرکت باشد؛ علاوه بر این ابعاد بزرگ زمین فوتبال به معنی نیاز به حرکت و جابجایی زیاد در طول زمان ورزش بوده و این شرایط می‌تواند با سوزاندن مقدار زیاد کالری برای فرد همراه باشد.

دویدن

میزان سوزاندن کالری در دویدن حدود ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری در هر ساعت است؛ راه رفتن و پیاده روی با سرعت زیاد ورزش‌ های مناسبی برای کالری سوزی هستند اما دویدن می‌تواند باعث سوزاندن مقدار بیشتری کالری توسط بدن شده و تاثیر مناسب‌تری بر وضعیت عضلات داشته باشد.
دویدن به این دلیل یک ورزش مناسب است که در هنگام انجام آن تمام اعضای بدن حرکت کرده و تحت تاثیر فعالیت قرار می‌گیرند. به این ترتیب به منظور دستیابی به بهترین سطح کالری سوزی، سعی کنید سرعت خود را در طول دویدن در کمی بالاتر از ۸ مایل در ساعت حفظ کنید.

بوکس

میزان سوزاندن کالری در این ورزش حدود ۵۴۰ تا ۸۰۰ کالری در هر ساعت است؛ ورزش بوکس نیازمند فعالیت شدید و حرکت مداوم اعضای بدن است که با سوزاندن کالری و مصرف انرژی به همراه دارد.

ورزش‌ های زمستانه

میزان سوزاندن کالری در این ورزش‌ ها حدود ۴۳۶ تا ۵۴۴ کالری در هر ساعت است؛ ورزش‌ ها و فعالیت‌های عادی زمستانی که می‌توانند با سوزاندن سطح بالای کالری همراه باشند عبارت است از اسکی، اسنوبرد سواری و سورتمه‌سواری.

دویدن روی تردمیل

تردمیل باعث حرکت فعالیت بخش‌های مختلف بدن شده و به شما امکان می‌دهد طول گام‌ها و سرعت حرکت را با توجه به شرایط بدنی خود تنظیم نمایید، در حقیقت وزن بدن و سرعت تردمیل میزان کالری سوزی در هر جلسه ورزش را مشخص کرده و به این ترتیب می‌توان برنامه‌ریزی مناسب برای دستیابی به اهداف مربوط به کاهش وزن را انجام داد؛ توجه داشته باشید دویدن به مدت ۲۰ دقیقه با سرعت ۶ مایل بر ساعت می‌تواند با سوزاندن ۲۲۰ کالری همراه باشد، در حالی که دویدن در مدت مشابه با سرعت ۸ مایل بر ساعت باعث سوزاندن ۲۹۹ کالری خواهد شد.

تمرین‌های پیشنهادی برای کم کردن سایز

روی یک صندلی دسته دار بنشینید و ساعد دست های تان را روی دسته صندلی بگذارید؛ زانوها را به هم چسبانده و سعی کنید پاهایتان را حداقل 6 سانتی متر از سطح زمین بالاتر بیاورید؛ 10 ثانیه در این وضعیت بمانید و دوباره به حالت اول برگردید؛ شما باید این حرکت را حداقل 5 مرتبه در روز انجام دهید و کم کم این تعداد را به 20 مرتبه در روز برسانید.

دراز و نشست یکی از موثرترین و ساده ترین ورزش هایی است که می تواند شکم را کوچک کند. پس به پشت روی زمین دراز بکشید. دست های تان را پشت گردن خود گره بزنید و هر چند بار که می توانید حرکت دراز و نشست را تکرار کنید و به مرور دفعات تکرار حرکت را افزایش دهید؛ توجه داشته باشید مقدار سوزاندن کالری در هنگام انجام ۱۰۰ عدد دراز و نشست کم و ناچیز است چرا که مقدار حرکت بدن در هنگام انجام این ورزش بسیار کم ومحدود است این شرایط در حالی است که دراز و نشست می‌تواند برای تقویت عضلات بسیار موثر باشد.
داشتن عضلات مناسب برای انجام این کار اهمیت بالایی دارد له طوری که یک فرد با وزن ۸۲ کیلو فقط حدود ۸۴ کالری در هر ۱۵ دقیقه انجام این ورزش با سطح متوسط می‌سوزاند و حتی در صورت ضغف عضلات و اعمال فشار بالا ممکن است منجر به آسیب رسانی به ستون مهره شود، در حالی که در هنگام انجام این فعالیت با قدرت زیاد میزان کالری سوزی در طول مدت ۱۵ دقیقه حدود ۱۵۱ کالری خواهد بود.

میزان سوزاندن کالری در طناب زدن حدود ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در هر ساعت است؛ معمولا ورزشکاران از این تمرین برای گرم کردن بدن خود استفاده می‌کنند اما طناب زدن برای کوچک کردن شکم هم بسیار مفید است، به شرط آن که حداقل روزی 50 مرتبه طناب بزنید.

دستان خود را در امتداد بدن تان قرار دهید و پاهای تان را به هم بچسبانید. حالا سعی کنید که بدون استفاده از دست، پاهایتان را 15 تا 20 سانتی متر بالا بیاورید و حداقل 5 ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت هم می تواند از 5 مرتبه در روز شروع شود و به 20 تا 25 مرتبه هم برسد.
از حلقه های ورزشی برای کوچک شدن شکم تان استفاده کنید؛ شما می توانید در ابتدای کار، تنها روزی 2 دقیقه یا 50 بار حلقه بزنید و به مرور زمان حلقه زدن را تا 30 دقیقه هم افزایش دهید.
به پشت دراز بکشید. زانوهای تان را کمی خم کنید. دست های تان را پشت گردن تان قلاب کنید و سر و شانه های تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید.
پیاده روی در حالت معمول چیزی حدود ۵۵۰ تا ۹۰۰ کالری در هر ساعت می‌سوزاند پس پیاده‌روی سریع می‌تواند نقش موثر بر از بین بردن چربی و سوزاندن آن داشته باشد. میتوانید هنگام راه رفتن بدن خودتان را به سمت چپ و راست متمایل کنید تا با این کار، هم شکم و هم پهلوهای‌تان آب شود.
توجه کنید که لازم نیست فرد با بالاترین سرعت ممکن بدود و صرفا راه رفتن سریع در طول یک دوره زمانی مشخص می‌تواند به بهبود وضعیت قلبی عروقی و نیز حفظ شرایط بدن و تقویت عضلات اصلی آن کمک کند.
همان طور که نشسته اید و مشغول کارهای روزمره تان هستید، با کف دست خیلی آهسته به شکم خود ضربه بزنید.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه