زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » فرهنگ‌سازی جدی در ورزش صورت نگرفته است
تاریخ انتشار : 2018/10/20 - 15:51
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 22157
 222 بازدید

آقا علی‌نژاد:

فرهنگ‌سازی جدی در ورزش صورت نگرفته است

یک مدرس بدنساز و استاد دانشگاه با بیان این که در بعد فرهنگ‌سازی ورزش کار زیادی صورت نگرفته است، گفت: هنوز در زمینه همگانی کردن ورزش با سایر کشورهای توسعه‌یافته فاصله زیادی داریم.

فرهنگ‌سازی جدی در ورزش صورت نگرفته است

به گزارش تدبیر تازه نیوز به نقل از ایسنا ، حمید آقا علی نژاد افزود: هرچند نسبت به گذشته در زمینه همگانی کردن ورزش گام‌های موثری برداشته شده است، اما در بعد فرهنگ‌سازی ورزش کار جدی انجام نشده و هنوز درصد بسیار پایینی از قشر جامعه به فعالیت ورزشی می‌پردازند و مقوله ورزش را به عنوان یک امر مهم و ضروری برای زندگی خود قلمداد نمی‌کنند.

وی گفت: به اعتقاد من این فرهنگ‌سازی باید از سوی رسانه‌ها به طور جدی گرفته شود که متاسفانه هنوز این شرایط فراهم نشده و به صورت زیربنایی به آن پرداخته نمی‌شود.

آقاعلی نژاد خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم ورزش را به معنای واقعی در بین تمام اقشار مختلف جامعه اشاعه دهیم، باید امکانات اولیه را در این زمینه فراهم کنیم تا مردم بدون هیچ دغدغه‌ای به فعالیت ورزشی بپردازند که البته هنوز چنین امکاناتی مهیا نشده و تلاش زیادی برای همگانی کردن ورزش صورت نگرفته است.

این مدرس بدنساز اضافه کرد: با وجود این که کارشناسان بر این باورند که یکی از عوامل اصلی برای کاهش استرس، اضطراب، بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی پرداختن به فعالیت‌های ورزشی است، اما هنوز هم مسوولان به این مساله توجه زیادی نمی‌کنند. به طوری که اگر نگاه آماری به میزان پردازش مردم به ورزش داشته باشیم، می‌بینیم هنوز با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته فاصله زیادی داریم و در زمینه توسعه و ترویج ورزش بین جامعه در حد ایده‌ال قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم نقش ورزش را به عنوان یک عامل اساسی و مهم برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها در جامعه پررنگ‌تر کنیم، باید ورزش همگانی را در اولویت قرار دهیم و فرهنگ‌سازی بهتری در این زمینه صورت بگیرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه