زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » پیشنهاد عضو شورای شهر کرج برای جلوگیری از فساد در شهرداری
تاریخ انتشار : 2018/10/15 - 11:53
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 21298
 231 بازدید

پیشنهاد عضو شورای شهر کرج برای جلوگیری از فساد در شهرداری

عضو شورای شهر کرج با ارائه طرح نظارتی فنی و اجرایی برای شهرداری کرج گفت: این طرح می‌تواند با شفاف کردن بسیاری از قراردادهای عمرانی، هم در کیفیت پیشبرد پروژه‌ها موثر باشد و هم جلوی فسادهای احتمالی در پروژه‌های عمرانی را بگیرد.

پیشنهاد عضو شورای شهر کرج برای جلوگیری از فساد در شهرداری

محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به انتخاب شهردار جدید و مسائل و چالش‌های پیش روی مدیریت شهری کرج گفت: برای گذر از معضلاتی چون بدهی‌های شهرداری، پروژه‌های نیمه‌کاره و مسائلی از این دست، باید مدیریتی قوی در کنار ساز و کارهای نظارتی موثر اعمال شود.

وی در پاسخ به این‌که شورا چه ساز و کاری برای مبارزه با فساد در مدیریت شهری در نظر گرفته است، افزود: طرح «نظارت فنی و عمرانی» یکی از اقداماتی است که پیشنهاد آن داده شده و تاکنون در کشور مشابهی نداشته و برای اولین بار در کرج پیگیری می‌شود.

وی توضیح داد: در این طرح پیشنهاد شده یک شورا متشکل از سه نفر از معاونین شهردار، سه نفر از روسای کمیسیون‌های شورا و چند نفر صاحب نظر در مورد موضوع مطرح شده تشکیل شود تا بر طرح‌های عمرانی از انتخاب پیمانکار و انعقاد قرارداد تا روند اجرا و تحویل کار نظارت صورت بگیرد. تشکیل این شورا باعث می‌شود هر کسی نتواند با هر پیمانکاری برای اجرای طرح‌های عمرانی قرارداد ببندد و این خود در کاهش بسیاری از فسادها موثر است.

خلیلی اردکانی با تأکید بر لزوم تقویت هر چه بهتر طرح “فاوا” (سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج) در شهرداری خاطرنشان کرد: گاهی بی‌اطلاعی فرد از قوانین شهرداری و حقوق شهروندی و یا دیدارهای رو در رو و انجام کارها به صورت دستی و مسائلی از این دست می‌تواند منجر به بروز فساد شود؛ طرح فاوا با الکترونیکی کردن امور و آگاهی بخشی به شهروندان جلو فسادهای احتمالی را می‌گیرد. بنابراین فاوا باید تقویت شود تا هم مردم نسبت به حقوق خود آگاه شوند و هم امور به صورت سیستمی پیش برود.

این عضو شورای شهر کرج یکی دیگر از راه‌های کاهش فساد در شهرداری را عملکرد دقیق و مداوم رسانه‌ها عنوان و اعلام کرد: رسانه باید بنا بر رسالت خود نسبت به موضوع فساد حساس باشد و بخشی از وظیفه مبارزه با فساد را بر دوش بکشند.

وی به طرح “شهروند ناظر” اشاره کرد و گفت: اگر شهروندی مشکلی را در مدیریت شهری می‌بیند و یا اجحافی در حقش صورت گرفته می‌تواند در فضای مجازی به کانال شهروند ناظر، مراجعه و موضوع خود را مطرح کند تا از طریق مسئول کانال دنبال شود.

پیش از این حاجی رضا شاکرمی، دادستان کرج از دستگیری 13 نفر از کارکنان شهرداری این کلانشهر خبر داده و گفته بود: بلاتکلیفی وضعیت شهردار کرج و قصور اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار این کلانشهر موجب مشکلات و ضرر شهرداری و عدم خدمات رسانی به شهروندان شده است.

وی اضافه کرده هم‌چنین بلاتکلیفی شهرداری موجب افزایش روزافزون تخلفات در بدنه شهرداری، رشد فزاینده دلالی، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات و تضییع حقوق عمومی شده است. عمده فعالیت این افراد کار چاق کنی، اخذ رشوه در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز، خرید و فروش پست‌های مدیریتی، اعمال نفوذ بر خلاف حق و مقررات، غصب عناوین و جعل است که پرونده در حال بازرسی و تکمیل تحقیقات است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه