زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » بلایی که لوازم آرایشی تقلبی بر سر ما می آورند
تاریخ انتشار : 2018/10/14 - 19:51
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 21185
 1217 بازدید

بلایی که لوازم آرایشی تقلبی بر سر ما می آورند

ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه طبق آمارهای موجود ، ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه […]

بلایی که لوازم آرایشی تقلبی بر سر ما می آورند

ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه

طبق آمارهای موجود ، ایران سومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در جهان محسوب می شود و دراکثر مواقع مصرف کنندگان غالبا زنان و دختران کم سن و سال هستند که اطلاعات کافی در مورد این فراورده ها ندارند.
در بازار انواع مختلفی از لوازم آرایشی موجود است که دارای کیفیت های متفاوتی هستند ، اما این که کدام بهتر یا بدتر هستند تنها بر اساس مسائل ظاهری قابل قضاوت نیست و نیازمند داشتن اطلاعات ویژه ای است.

فساد در کمین لوازم آرایشی قاچاق

علت اصلی مصرف گسترده از محصولات آرایشی تقلبی ، ارزانی آن ها است و اکثر مصرف کنندگان به کیفیت مواد آن ها توجه نمی کنند. از آنجا که در تولید این گونه فرآورده ها از مواد اولیه نا مرغوب استفاده می شود، لذا اکثرا ارزان قیمت هستند. حتی گاهی یک محصول اصل خارجی نیز در صورتی که به صورت قاچاق وارد کشور شود به دلیل شرایط حمل و نقل نامناسب دچار درجاتی از فساد گردیده و استفاده از آن ممکن است ایجاد عوارض کند که لازم است به هنگام خرید این لوازم دقت فراوانی به خرج دهیم. عوارض عمده استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی تقلبی عبارتند از:
ایجاد عوارض آلرژیک و حساسیتی که با قرمزی پوست،خارش،التهاب، تورم و یا حتی تاول های پوستی همراه است. (شایع ترین عارضه)
کچلی

ایجاد و یا تشدید آکنه و جوش سر سیاه

مسمومیت های کبدی و کلیوی (ناشی از سم آفلاتوکسین موجود در مواد آرایشی غیر مجاز)
اثر ناخوشایند ناشی از زخم روی پوست و آسیب به سلول های پوستی
کم کاری غده فوق کلیوی
تغییر رنگ و صدمه به مو
تغییر رنگ و صدمه ناخن
حساسیت های تنفسی
اثرات مضر بر جنین
اثرات سرطان زا
همچنین می توان به مضرات فلزات سنگینی از جمله سرب که در برخی از فرآورده های آرایشی به خصوص رژلب یافت می‌شود؛ اشاره کرد از جمله:
ورود به بافت های نرم نظیر مغز و کلیه ودر نتیجه از کار افتادن کلیه و صدمه دائمی به بافت
جانشینی کلسیم در مغز استخوان و عدم تولید هموگلوبین
افزایش فشار خون در بزرگسالان

خطرات استفاده از لوازم آرایشی در کودکان

استفاده از هر نوع ماده شیمیایی از جمله رنگ روی صورت می تواند با عوارضی همراه باشد. شایع ترین این عوارض حساسیت پوستی است. به عنوان مثال اگر کودکی به نوعی رنگ حساسیت داشته باشد ممکن است در مرتبه اول استعمال آن روی پوست مشکل خاصی ایجاد نشود، اما در مرتبه دوم استعمال آن رنگ ، دچار قرمزی ، تورم و خارش پوستی می شود که می تواند عوارض ناخوشایندی را به همراه داشته باشد و در این شرایط مراجعه به متخصص پوست و مو ضروری است.
تحقیقات جدید نشان می دهد محصولات آرایشی مانند ریمل ها، سایه چشم و دیگر محصولات دارای مواد شیمیایی هستند که می تواند منجر به بیماریهایی مانند سرطان ، به هم ریختگی تعادل هورمونی و حتی ناباروری شود. پوست کودکان بسیار حساس تر از افراد بزرگسال بوده و به خصوص این مسئله در مورد کودکان مبتلا به آلرژی های پوستی و تنفسی (آسم) به طور شایع تر مشاهده می شود. همچنین امکان دچار شدن پوست کودکان به آکنه (جوش غرور جوانی) در سن پایین در صورت استفاده از لوازم آرایش و گریم بزرگسالان وجود دارد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , انتخاب سردبیر , تله تایپ , خبر داغ , سلامت
ارسال دیدگاه