زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » اولیاء اخذ اجباری «کمک به مدرسه» را گزارش کنند/ معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز
تاریخ انتشار : 2018/10/14 - 9:56
 کد خبر: 21070
 347 بازدید

رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران:

اولیاء اخذ اجباری «کمک به مدرسه» را گزارش کنند/ معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه اخذ هرگونه وجه از اولیاء برای برگزاری مراسم و مواردی از این دست ممنوع بوده و تخلف است گفت: خانواده‌ها تخلفات مدارس را به ادارات ارزیابی عملکرد مناطق آموزش و پرورش اطلاع دهند.

اولیاء اخذ اجباری «کمک به مدرسه» را گزارش کنند/ معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

مسعود ثقفی در پاسخ به اینکه چرا مدارس تحت عناوین مختلفی از جمله تامین هزینه مربوط به برگزاری مراسم در مناسبت‌ها اقدام به اخذ هزینه اجباری از خانواده‌ها می‌کنند؟ اظهار کرد: هرگونه دریافت وجه از اولیاء باید با رضایت آنها همراه بوده و نباید جنبه اجبار داشته باشد.

وی افزود: اولیاء باید با تمایل و رضایت در امور مدرسه مشارکت کنند و همانطور که گفته شد هرگونه دریافت وجه از آنها به اسم کمک به مدرسه برای برگزاری مراسم و مانند آن ممنوع بوده و تخلف است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به اینکه متاسفانه خانواده‌ها ناچار به پرداخت این مبالغ هستند و برای آنکه فرزندشان با مشکلی روبرو نشود اعتراضی نمی‌کنند اظهار کرد: اولیاء حتما باید موارد اخذ اجباری کمک به مدرسه را به واحد ارزیابی عملکرد منطقه آموزش و پرورش مربوطه اطلاع بدهند.

ثقفی ادامه داد: البته خانواده‌ها در صورت بروز این تخلفات می‌توانند بدون ذکر نام گزارش دهند و اگر مستنداتی دارند ارائه کنند تا ما بازرس به مدرسه اعزام و صحت گزارش را بررسی کنیم.

وی همچنین درباره تاخیر در واریز سرانه‌ به مدارس و ناگزیر بودن مدارس برای دریافت وجوهات مردمی برای اداره امور جاری عنوان کرد: بخشی از سرانه بسیار محدود واریز شده است، البته اتفاق بسیار خوبی که رخ داده معافیت مدارس دولتی از پرداخت بهای آب و برق و گاز مدارس است که از سوی آقای نوبخت، معاون رئیس جمهور ابلاغ شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این مصوبه از اول فروردین امسال لازم‌الاجرا بود اما ادارات آب و برق تا ماه گذشته این مبالغ را از مدارس دریافت می‌کردند که با پیگیری‌های صورت گرفته از این ماه دیگر مدارس ضرورتی به پرداخت بهای آب و برق مصرفی خود ندارند.

ثقفی با بیان اینکه از مدیران مدارس درخواست می‌کنیم با رعایت صرفه‌جویی در مصرف، همراهی خود را با این تصمیم درست دولت نشان دهند گفت: البته ما نیز در حال فراهم کردن ساز و کارهایی برای نظارت بر این امر در مدارس هستیم.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , شهری
ارسال دیدگاه