زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» بین الملل » زمین‌گیر شدن تمامی هواپیماهای اف -35 آمریکایی
تاریخ انتشار : 2018/10/12 - 22:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 20866
 651 بازدید

زمین‌گیر شدن تمامی هواپیماهای اف -35 آمریکایی

اف 35 پرهزینه‌ترین پروژه ساخت تسلیحات در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و هزینه برنامه ساخت آن بیش از 405 میلیارد دلار بوده است.

زمین‌گیر شدن تمامی هواپیماهای اف -35 آمریکایی

پیشرفته‌ترین و گران‌ترین هواپیمای نظامی جهان که ساخت آمریکاست، زمین‌گیر شده است.

به نقل از رویترز، در پی سقوط یک فروند هواپیمای اف35 آمریکایی، وزارت دفاع آمریکا دیروز اعلام کرد تمامی هواپیماهای اف-35 در آمریکا و دیگر نقاط دنیا، زمین‌گیر شده‌اند تا نقص فنی در سیستم سوخت رسانی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

گفته می‌شود علت سقوط هواپیمای اف 35 اختلال در سیستم لوله‌های سوخت‌رسانی آن بوده است.

زمین‌گیر شدن این هواپیما در حالی است که این پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی جهان که هر فروند از آن 100 میلیون دلار قیمت دارد، تمامی مراحل آزمایش‌های پیش از صدور مجوز پرواز و تولید انبوه را با موفقیت طی کرده بود.

این هواپیما، ساخت کمپانی آمریکایی” لاکهید مارتین” است.

در 8 سپتامبر سال جاری میلادی یک فروند از این هواپیما در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا سقوط کرد.

زمین‌گیر شدن این هواپیما در حالی است که کمپانی لاکهید مارتین با بستن قرارداد فروش با برخی کشورها قرار است در سال جاری میلادی بیش از 90 فروند از این نوع هواپیما را به کشورهای دیگر تحویل دهد.

در خاورمیانه، اسراییل و ترکیه از این نوع هواپیما سفارش داده‌اند و اسراییل طی ماه‌های گذشته چند فروند از آن را تحویل گرفته است.

اف 35 پرهزینه‌ترین پروژه ساخت تسلیحات در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و هزینه برنامه ساخت آن بیش از 405 میلیارد دلار بوده است.

تا کنون بیش از 200 فروند از این نوع هواپیمای رادار گریز ساخته و تحویل ارتش آمریکا شده است.

با وجود هزینه‌های هنگفت تولید این هواپیمای فوق پیشرفته، برخی کارشناسان از برخی سیستم‌های آن انتقاد کرده‌اند. از جمله نقص‌های فنی این هواپیما که گزارش شده اختلال در سامانه رادار آن است که حین پرواز از کار می‌افتد و خلبان را مجبور می‌کند برای راه‌اندازی مجدد آن، سیستم راداری آن را “ری‌استارت” – روشن و خاموش کردن مجدد- کند.

اداره حسابرسی دولتی آمریکا در گزارشی که ماه ژوئن سال جاری میلادی – تیر ماه 97- منتشر کرد تاکید کرده بود که از ماه ژانویه گذشته 966 مورد نقص فنی در این جنگنده گزارش شده، که دستکم 180 مورد از این نواقص تا پیش از ضرب‌الاجلی که پنتاگون برای آغاز تولید انبوه این جنگنده اعلام کرده بود، رفع نشده بودند.

ارتش آمریکا طی 48 ساعت قرار است سیستم لوله‌های سوخت‌رسانی تمامی 200 فروند اف-35 تحت اختیار خود را بازرسی کند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بین الملل , تله تایپ , خبر داغ , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه