زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» خبر داغ » لطفا، سازمان ثبت اسناد به ابهامات مطرح در این گزارش پاسخ دهد!
تاریخ انتشار : 2018/10/09 - 16:12
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 20429
 585 بازدید

لطفا، سازمان ثبت اسناد به ابهامات مطرح در این گزارش پاسخ دهد!

پس از اعلام نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی در تاریخ ۱۵ مهرماه ۹۷ توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موج انتقادها به نحوه اطلاع‌رسانی در این زمینه آغاز شد، که به دنبال آن خبرنگار ایسنا موضوع را از مراجع مسوول پیگیر شد، ولی تا زمان ارسال این گزارش به پاسخی نرسید.

لطفا، سازمان ثبت اسناد به ابهامات مطرح در این گزارش پاسخ دهد!

مشاهده پاسخ‌های مشابه از سرور اطلاع رسانی این آزمون و لینک مربوط به مشاهده اعلام نتایج مبنی بر این‌که « داوطلب گرامی متاسفانه شما موفق به ورود برای مرحله مصاحبه نشدید. در صورت اعتراض مراتب را تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال فرمایید» از موارد ابهامی مطرح شده از سوی مخاطبان این سایت است.

یادآوری این نکته قابل توجه است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی ۱۰ سال اخیر هیچ آزمونی نداشته و ظاهرا قصد بر این بوده است که با آزمون جدید حدود ۱۰۰۰ دفترخانه اسناد رسمی دیگر در کشور ایجاد شود. بر همین اساس سرانجام در اردیبهشت ماه سال ۹۷ آگهی ثبت نام آزمون سردفتری اسناد رسمی که وعده داده شده بود بر روی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفت و متقاضیان از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۷ لغایت ۱۳۹۷/۲/۲۷ با مراجعه به سایت اینترنتی به نشانی www.ssaa.ir می‌توانستند نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند. در اطلاعیه منتشر شده تاریخ آزمون کتبی ۱۳۹۷/۴/۲۹ اعلام شده بود.

با توجه به حجم گسترده تقاضا برای شرکت در این آزمون مهلت ثبت نام تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال۹۷ تمدید شد. آزمونی که از ابتدای طرح برگزاری تا زمان ثبت نام سوالات و اما و اگرهای زیادی را به همراه داشت. مهمترین تقاضای داوطلبان این بود که در صورت امکان زمان برگزاری آزمون کمی به تعویق بیافتد.

براساس پیگیری‌های صورت گرفته، احمد تویسرکانی در سمت رییس سازمان ثبت اسناد و ملاک کشور در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه آیا به دلیل تقاضای داوطلبین آزمون سردفتری اسناد رسمی امکان تمدید مهلت ثبت نام و یا تعویق تاریخ برگزاری آزمون وجود دارد یا خیر؟ تصریح کرد: تغییر تاریخ آزمون به دلیل زمان‌های لازم برای سنجش علمی و مصاحبه‌های لازم پیرو این آزمون و سایر اقدامات بعید به نظر می‌رسد و این آزمون در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.

۷۵ هزار و ۱۹۲ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۳۷ هزار نفر زن بودند و در روز جمعه ۲۹ تیرماه به طور همزمان و به صورت منطقه ای در ۱۲ استان هدف در این آزمون باهم به رقابت پرداختند. ۵۷ هزار و ۳۹۹ نفر از متقاضیان دارای مدرک لیسانس، ۱۴ هزار و ۷۳۴ نفر دارای مدرک فوق لیسانس، ۲ هزار و ۲۵۸ نفر دارای مدرک حوزوی، ۲۲۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۵۵۵ نفر دارای مدرک دیپلم متوسطه با سابقه حداقل ۷ سال دفتریاری می باشند و با راه اندازی ۹۶۵ دفتر اسناد رسمی جدید بعد از برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی امسال ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در این دفاتر مشغول به کار خواهند شد.

آزمون مذکور ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۹ تیرماه به صورت همزمان و در ۳۶ حوزه انتخابی در کشور برگزار شد و بر اساس اعلام سازمان ثبت استناد و املاک کشور، تصمیم بر آن بود که نتایج این آزمون حداکثر ظرف مدت دو ماه به اطلاع شرکت کنندگان برسد.

در همان روز برگزاری آزمون هاشمی مقدم معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مسئول برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با برگزاری آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷، اظهار کرد: در نهایت پس از گذشت ۱۰ سال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصمیم گرفت بر اساس آگهی منتشر شده توسط این سازمان و با توجه به اعلام نیاز شهرها و ضرورت تاسیس دفاتر اسناد رسمی قریب به ۱۰۰۰ نفر سردفتر اسناد رسمی را برای کشور جذب کند.

وی در رابطه با تاریخ احتمالی انتشار پاسخنامه این آزمون، عنوان کرد: با توجه به بررسی ضرورت انتشار پاسخنامه این آزمون ممکن است این اتفاق در هفته‌های آینده صورت گیرد اما به دلیل اینکه تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته تا این لحظه برنامه‌ای برای انتشار پاسخنامه آزمون پیش بینی نشده است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آگهی جذب سردفتر اسناد رسمی، عنوان کرد: به موجب قانون برای ایثارگران نیز سهمیه در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه در زمان ثبت نام صرفا گزینه ایثارگری انتخاب شده، بررسی این امر ضروری است و پس از بررسی مدارک این افراد، این سهمیه نیز اعمال خواهد شد. آزمونی که برگزار شد صرفا آزمون کتبی و به صورت چهارگزینه‌ای طراحی شده بود. پذیرش داوطلبین در این مرحله به صورت دو برابر ظرفیت خواهد بود و انتخاب نهایی بر اساس انجام مصاحبه، گزینش، بررسی سلامت، تحقیقات و … انجام خواهد شد.

اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ۲۶ شهریور ماه طی اطلاعیه ای خبر داد که شرکت کنندگان در این آزمون می توانند روز پانزدهم مهرماه با مراجعه به سایت این سازمان به آدرس www.ssaa.ir از نتیجه مرحله کتبی این آزمون مطلع شوند. و سرانجام طبق وعده داده شده نتایج این آزمون در تاریخ اعلام شده روی سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار گرفت.

از همان لحظات ابتدایی اعلام نتایج، نارضایتی متقاضیان این آزمون نسبت به عدم ارائه جزئیات مربوط به آزمون مانند عدم ارائه کارنامه و درصدهای مربوط به عناوین امتحانی و … را به همراه داشت. جالب این بود که هر فردی فارغ از شرکت در آزمون یا عدم شرکت به صرف وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه، با این پیام که « داوطلب گرامی متاسفانه شما موفق به ورود برای مرحله مصاحبه نشدید. در صورت اعتراض مراتب را تا تاریخ ۹۷/۰۸/۱۵ به صندوق پستی ۱۱۳۶۹۳۴۶۱۱ ارسال فرمایید» روبرو می‌شد.

برخی از شرکت کنندگان در این آزمون در تماس با ایسنا ابهاماتی را مطرح کرده و مدعی نتایجی شدند که قطعا پاسخگوی ایشان مسوولان ذی‌ربط در سازمان ثبت اسناد هستند.

«خلیقی»، « صابر ایزدی» از کاشمر، « افشین اخوان» یک وکیل دادگستری، «سیدمحسن عبدالرحمن» از کردستان-شهرستان سقز- « کامران مقصودی» از اصفهان از جمله افرادی هستند که در تماس با ایسنا و در اظهاراتی تقریبا مشابه مدعی شده‌اند: سازمان ثبت اسناد و املاک در ابتدا ۹۰۰ شهر را در زمان ثبت نام برای انتخاب اعلام کرد و بنا بر این بود که دو برابر ظرفیت در آزمون علمی پذیرش داشته باشند این در حالی است که پس از اعلام نتایج متوجه شده ایم این وعده عملی نشده است. برای مثال اگر شیرار دو نفر اعلام ظرقیت کرده بود همان دو نفر مورد نیاز قبول شده اند.

این افراد هم‌چنین مدعی‌اند: بحران دیگر این است که در کرمانشاه ۴ شهر جدید اضافه شده است که در این ۴ شهر، چهار خواهر که نام پدر و نام خانوادگی مشترک دارند همزمان قبول شدند. هم‌چنین این آزمون در سطح بسیار ساده ای برگزار شد. از طرف دیگر کارنامه ای ارائه نمی‌شود و این شائبه را ایجاد می‌کند که اوراق آزمون اصلا تصحیح نشده باشد.

و …..

هم‌چنین برخی مخاطبان این خبر نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷ در ایسنا، اقدام به نوشتن کامنت‌هایی در این زمینه کرده‌اند.

مخاطبی با عنوان کاربری «مشخصه» نوشته است: مشخصه از قبل افراد مورد نظر انتخاب شده اند وگرنه چرا خبری از کارنامه و نمرات نیست

«سیا» نوشته است: ما چه گناهی کردیم که خیر سرمون حقوق خوندیم اکثرا بیکاریم و این هم آزمون بقیه آزمونها هم دست کمی از این نداره

«ز» عنوان مخاطب دیگری است که نوشته است: اینکه کارنامه ارائه ندادید خودش دال براین هست که آزمون غیر استاندارد و غیراصولی وحتی غیر قانونی بدون رعایت استانداردها ی آزمونی بود.

«سرنوشت» هم پرسیده است: سلام کجا باید شکایت کنیم‌؟

«احمد» در سوالی مشابه پرسیده است: سلام‌ دوستان .راستی باچه مدرکی اعتراض کنیم؟ ما که از درصدها خبر نداریم!

برخی مخاطبان مانند «اسرین »، «سعید» ، مدعی‌اند که حتی نتوانسته‌اند وارد لینک شوند: سلام چرا نمیتونم وارد لینک بشم لطفا راهنماییم کنید. من نتیجه تلاشم رو میخواهم ببینم

در همین زمینه مخاطبی با عنوان «معترض» نوشته است: هه جالب اینجاس ک نوشتن میتونید اعتراض کنید اخه ما باید ب چی اعتراض کنیم ن کارنامه گذاشتید ن درصد.واقعا میتونم بگم متاسفم برا خودم ک اینهمه وقتمو گذاشتم خوندم و اینهمه هزینه کردم برای همچین آزمونی

هم‌چنین «فاطمه» نوشته است: سلام لااقل درصدامون رو میزدین این همه زحمت کشیدیم اخرش هیچ .

برخی دیگر نسبت به هزینه‌ای که برای شرکت در آزمون پرداخته‌اند گلایه کرده‌اند؛ مثلا محمد نوشته است: از هفتاد و پنج هزار نفر هر کدام ۶۰ هزار تومان گرفتن هم هنر است و همچنین دریافت ۹۵ هزار تومان برای آزمون وکالت هنری فراتر از آن۰

سام هم تقاضا کرده: لطفا مبلغ ثبت نام آزمون‌ها رو کم کنین با این نرخ اصلا نمیشه تو آزمون‌ها شرکت کرد …

فرشاد می‌گوید: معلوم نیست باید به چه درصد و تراز اعتراض کرد؟؟؟؟نه درصدی زدن نه هی چیز دیگه ای اونوقت حق اعتراض هم لطف کردن دادن . واقعا تاسف باره .از آزمون مشاوران بدتر شده

اما احمد مدعی است: شماها خوبه حداقل ی کد ملی ازتون خواسته من تا وارد صفحه شدم میگه متاسفانه شما قبول نشدین واقعا مسخره نیس!

محسن هم مدعی است: من هیچکدام از دوستانم با مدارک دکترا و وکلای تهران با درصدهای بالا در این آزمون قبول نشدند. اگر شما افرادی که قبول شدند را میشناسید معرفی کنید که ما این نتیجه را باور کنیم.

مخاطب دیگری با عنوان «ساناز» نوشته است: جالبترین بخشش اینه ک من الکی شماره شناسنامه خواهرمو وارد کردم باز همچنان می گه داوطلب گرامی متاسفانه شما به مرحله مصاحبه دعوت نشدین!! باز الکی ش.ش رو زدم ۷۴ بازم می گه داوطلب گرامی متاسفانه….. باز ش.ش الکی زدم ۷۰ همچنان هررر چی زدم می گه داوطلب گرامی دعوت نشدی!!!! خلاصه ی بازی تفریحی شده بود برامون

در این بین مخطبی با عنوان «وی» پرسیده است: اصلا کسی هست که قبول شده باشه؟

«مهدی» هم پاسخ داده است: سلام ضمن آرزوی موفقیت برای همه دوستان خوشبختانه من قبول شدم هیچ سهمیه ای هم نداشتم! یکی از شهرهای اطراف شیراز زده بودم. ان‌شاالله همگی به آرزوهاتون برسید.

«الهام گودرزی» هم بعد از طرح گلایه‌ها نوشته: خوبه یکی اومد گفت قبول شده

«معترررض» دیگری مدعی است: تازه اینها هم که برای مصاحبه دعوت شدند به اصطلاح دو برابر ظرفیت دعوت شدند، وضعیت قبولی انها هم مشخص نیست اصلا.دلیل دو برابر ظرفیت اعلامی هم اینست که بتونند اونایی که مد نظرشونه پذیرش کنند.

ستاره هم مدعی است: با عرض سلام مشکل ما فقط نحوه اعلام نتایج نیست بلکه نوع سوالات و عدم بسته بندی سوالات و بدون نام بودن دفترچه و فله ای بودن عدم انتشار سوالات و کلید پاسخ نامه همه این موارد این آزمون را در هاله ای از ابهام قرار داده ؛ لطفا پیگیری بفرمایید .

«مریم» در واکنش به مخاطبینی مدعی تاثیر سهمیه برای فرزندان جانبازان و شهدا شده‌اند نوشته است: چرا فکر میکنین بچه ها جانباز و سهمیه دار قبول شدن من سهمیه داشتم ٥ ماهم خوندم و قبول نشدم

آن‌چه خواندید بخشی از انبوه پیام‌هایی است که در واکنش به خبر اعلام نتایج آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۹۷ نوشته شده است، از همان لحظات ابتدایی و با توجه به تماس‌های مداوم متقاضیان با ایسنا، پیگیری‌های لازم برای ارتباط گرفتن با هر مسئولی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که می‌تواند در رابطه با این آزمون اطلاع رسانی کند توسط سرویس حقوقی خبرگزاری ایسنا، آغاز شد ولی تاکنون نتیجه ای صادر نشده است.

شاید در دوره‌های گذشته هم هیچ کارنامه‌ای اعلام نمی‌شد اما پاسخ رسمی به این ابهامات و دلیل عدم ارائه جزئیات آزمون و کارنامه داوطلبین بر روی سایت باید از ناحیه حوزه ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک صورت گیرد و ابلاغ شود و ایسنا در این زمینه به عنوان رسانه و با وظیفه اطلاع‌رسانی آمادگی خود را اعلام می کند.

 

منبع: ایسنا

گزارش از طیبه بیات


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی , گزارش
ارسال دیدگاه