زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۱
» اجتماعی » طوفان در شمال سیستان و بلوچستان فروکش کرد
تاریخ انتشار : 2018/10/09 - 15:42
 کد خبر: 20417
 645 بازدید

طوفان در شمال سیستان و بلوچستان فروکش کرد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح امروز طوفان در شمال سیستان و بلوچستان فروکش کرده است.

طوفان در شمال سیستان و بلوچستان فروکش کرد

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر‌اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در حال حاضر از شدت باد و گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان کاسته شده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به الگوی نقشه‌ها، پیش بینی می‌شود تا پایان هفته وزش باد متوسط را در شمال سیستان و بلوچستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط دمایی موجود در استان تکرار می‌شود ادامه داد: در نواحی جنوبی و سواحل وزش باد پیش بینی شده که در برخی از نقاط این وزش باد سبب گرد و خاک خواهد شد و کاهش نسبی دما خواهد شد همچنین در حال حاضر دریای عمان مواج و ارتفاع موج آن به حدود ۲ متر می‌رسد.

وی از وجود طوفان حاره‌ای لوبان در شمال اقیانوس هند خبر داد و تصریح کرد: طوفان لوبان در حال حاضر در عرض جغرافیایی ۱۳ درجه و طول جغرافیایی ۶۰ درجه قرار دارد و مسیر حرکت آن به سمت سواحل جنوبی کشور عمان و یمن است.

ملاشاهی گفت: با توجه به اینکه سرعت باد در مسیر حرکت این طوفان به ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد لازم است کشتی‌های فراساحلی از تردد در محدوده متأثر از فعالیت این طوفان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طوفان حاره‌ای لوبان تا اوایل هفته آینده در آن منطقه فعالیت داشته باشد.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زر آباد با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , حوادث , خبر داغ
ارسال دیدگاه